5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iAgree

WINS Server en workgroup , wat stel je daar in?

Hallo allemaal, ik heb in mijn netwerk 1 pc hangen met windows en ik zou graag zien dat deze pc ook de de aan de basestation gekoppelde harde schijven ziet.

Ik ben daar al een tijd mee bezig maar het wil maar niet lukken, toen zag ik in ene gisteren na de update van firmware de Windows instellingen binnen de Basestation staan ( die waren er vast al ), zijnde wins server en workgroup.

Mijn vraag is wat vul ik daar in en waar haal de info vandaan die ik daar in moet vullen, ik neem aan van de pc.

Tevens is de vraag dan is dit het enige wat ik hoef te doen om de usb schijven zichtbaar te krijgen op de pc ( bonjour staat al op de pc net als de Basestation config software ) of moet er nog meer gebeuren.

Alvast bedankt voor de hulp want met google kwam ik niet verder dan, dit is het veld waar u uw windows gegevens kunt invullen, ja duh, dat snap ik, maar nergens een uitleg erbij wat ik daar moet invullen, dus vandaar dat ik het hier vraag ;-).

iAgree

Bijdrager
    Chantal C.

WINS server kan je vergeten. Dat is oud. Enige wat je invult is WORKGROUP of WERKGROEP. Dan zou het moeten werken.

Bijdrager
    iAgree

Ok ik ga het proberen dank je wel.

Bijdrager
    iAgree

Ik heb het gedaan maar op de pc is gewoon het netwerk ( basestation ) niet zichtbaar, wel als ik via de airport util inlog vanaf de pc dan ziet ie de schijven wel, maar in de finder is ie nergens te vinden.

Bijdrager
    iAgree

Misschien moet ik het dan anders formuleren ,namelijk:

Wat moet je op de windows XP pc doen/installeren om de Airdisk schijven zichtbaar te maken, ik het in het begin van de Airdisk een keer voor elkaar gekregen zonder al teveel moeite maar nu lukt het me gewoon helemaal niet.

Het staat me bij dat iets aanvinken van maak zichtbaar binnen windows voldoende was, maar toen viel de harde schijf die via usb verbonden was steeds weg door waarschijnlijk in sleep te gaan, dus ik ben er toen mee gestopt.

Gisteren een handleiding gevonden waarin werd gesuggereerd dat je zelf een soort schijf moet aanmaken binnen windows ( die dus niet C: mag heten )en dan een pad moet aangeven met ip adressen en schijf namen, ook allemaal geprobeerd maar weer niets, en buiten dat moet het volgens mij veel makkelijker kunnen .

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.