18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Apollo

WinPC overnemen/besturen met mac?

Ik heb lang en hard gezocht (handmatig tot augustus vorig jaar:roll: ), maar ik ben er nog niet helemaal uit.
    Ik heb thuis een oude Windows PC staan (hij was gratis, dus ach) en die wil ik besturen met m’n mac; ik wil de Windowsdesktop op m’n iBook zien en van daar af de PC overnemen. Zo hoef ik niet de hele tijd achter m’n Windoos te kruipen om dat ene programma’tje te draaien. Geen ingewikkelde toestanden met werk en thuis, maar gewoon een ethernetkabeltje van de mac naar de PC
    Ik weet dat het kan, maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat de ‘beste’ manier is.:?

Met Microsoft Remote Desktop? Maar dan heb ik hele specifieke (server)versies van Windows nodig (zegt MS). En die heb ik dus niet.
      Met VNC server voor de betreffende Windowsversie en een Mac client (bijv. Chicken of the VNC) voor m’n iBook? Lijkt verreweg de goedkoopste, maar is het ook de ‘makkelijkste’ manier? En werkt het een beetje?
      Met Timbuktu Pro? Beetje prijzig vooral. En weer: werkt het een beetje?[/list:u:4b794ce36a]

Wat kan ik het beste doen? Zijn er nog meer / andere alternatieven?
      iBook (466 G3) draait op Panther , de WinPC op NT 4, maar daar is probleemloos Win98 of 2000 op te zetten. Ik hoef er geen fancy stuff op te doen, alleen maar hele simpele en vaak kleine onderwijsprogramma’tjes (cd’s die bij methodes zitten bijv.) op draaien.
      Sta mij bij in dezen, o mac-broeders en -zusters:wink: :P

Bijdrager
      Sixer

Mijn advies:

– Probeer gewoon ff de Microsoft Remote Desktop Client voor Mac

werkt die niet:
      – Probeer Timbuktu. Timbuktu is eigenlijk de beste imho.

Bijdrager
      Beathoven

Wat voor een PC is het precies, hoe snel is hij en hoeveel geheugen zit erin? VNC is platform onafhankelijk, maar ook erg traag. Windows XP ondersteunt ook Remote Desktop dus die zou je er op kunnen zetten, dat draait verder wel acceptabel als je ’t van afstand bestuurd:)

- Probeer gewoon ff de Microsoft Remote Desktop Client voor Mac

Dan moet er wel XP of 2000 server op de PC staan, anders gaat dat verbinden vanaf de client niet werken.

Bijdrager
      iBert

WinPC overnemen met een Mac, wat klinkt dat zalig aan de oren 8)

Bijdrager
      MacGyver

Afgezien van het feit dat je inderdaad merkt dat je remote zit te werken, heb ik goede ervaringen met VNC. Vooral omdat het eigenlijk altijd werkt, op bijna elk OS. Heb zo al heel wat uurtjes remote zitten werken. Wel moet ik toegeven dat een 10MBit of hoger te prefereren is.

Alleen de beveiliging is niet goed, echter als je intern thuis werkt is dat geen probleem. Over het internet is het inderdaad handiger er een ssl verbinding tussen te gooien. (ssh)

Bijdrager
      Tomaat

Weet je ook wat voor PC het is?

Je zou er Windows XP op kunnen zetten. Deze heeft Remote Desktop en kan je met de Remote Desktop Connection client van Microsoft voor Mac OS je Windows XP machine overnemen.

Bijdrager
      Apollo
      ”Tomaat”

Weet je ook wat voor PC het is?

Je zou er Windows XP op kunnen zetten. Deze heeft Remote Desktop en kan je met de Remote Desktop Connection client van Microsoft voor Mac OS je Windows XP machine overnemen.

’t Is een Compaq DeskPro en er zit (effe onder voorbehoud, want ik heb geen zin om naar zolder te gaan om te kijken) een Pentium II 800 in (als zoiets bestaat :)). Nu zit er 96Mb RAM in en ik heb nog een gaatje over en een reepje van 64Mb aangeboden gekregen. Lijkt me aan de magere kant voor XP :?
      NT 4 draait erop als een tierelier en ik denk dat Win2000 ook nog net zal gaan.

Bijdrager
      maceddy

Ik zou gewoon voor VNC gaan…

Das ‘freeware’ en vrijwel platform onafhankelijk…

Mac client: http://www.macupdate.com/info.php/id/9517
      PC Server: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/21413 (volgens mij server en viewer)

Bijdrager
      bruno
      ”MacGyver”

Alleen de beveiliging is niet goed, echter als je intern thuis werkt is dat geen probleem. Over het internet is het inderdaad handiger er een ssl verbinding tussen te gooien. (ssh)

Ik had VNC draaien op twee macs, 1 keer contact gehad op de ene mac het programma gestopt, kon ik even later met de andere inloggen zonder dat het programma aan staat, dus na een vnc actie opnieuw opstarten (als het niet meer gebruikt mag worden)

VNC werkt wel prima! buiten de beveilegingen om.

Bijdrager
      Lin

gewoon VNC,is echt de best

Bijdrager
      Tomaat

als je er 256mb ram in zet kan je er maaaaaaakkelijk XP op draaien.:)
      Of Linux;) *hint hint*

Bijdrager
      Apollo

Ik ga, als ik het zo allemaal eens lees, binnenkort maar eens stoeien met VNC. Bedankt voor de reacties to zover.:) 8)

Bijdrager
      Apollo

Ben toch ook nog eens gaan kijken bij Netopia om te zien wat zij zelf zeggen over Timbuktu Pro … maar wat een vage site zeg. Ik kan er niet duidelijk vinden wat ik nodig heb.
      Misschien dat iemand van jullie het weet: wat heb ik allemaal nodig van Netopia om mijn oude Windoos aan te sturen met m’n iBook? Is dat alleen Timbuktu voor de Mac en dan verbinden met de PC via TCP/IP en gaan? Of moet er ook iets van Timbuktu op de PC staan (driver of zoiets?)

Bijdrager
      Tomaat

lijkt me niet dat je extra drivers of protocollen nodig hebt, en als dat wel zo is, dan zal de setup van Timbuktu die wel installeren:)

Bijdrager
      Jochen

Nu heb ik ook vnc geinstalleerd, geweldig!!! Vanaf mijn mac G4 osx.2.8 kon ik mijn pc besturen (windhoos98), geen probleem totdat ik voor de fullscreen mode koos. Nu kan ik geen verbinding meer maken :cry:
      Heeft iemand een idee?

:o leek leker leekst:D

OPGELOST :sealed:

Bijdrager
      iAgree

Hoe heb je dat opgelost dan voor de mensen die het zelfde probleem hebben?
      En aplle remote desktop valt hier af omdat je daar mee geen pc kunt aansturen neem ik dan maar aan , want ik lees er tot nu toe niets over?

Bijdrager
      Jochen

Nou eeh.. ik weet ff niet meer precies wat er aan de hand was maar het had uiteindelijk niks met fullscreen mode te maken. Ik geloof dat er toevallig ook op de pc iets veranderd was, gewoon iets stoms achteraf

:P

Bijdrager
      iAgree

Hahahah lekker duidlijk, maar goed als je het niet weet weet je het niet he;-)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.