7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    vincentvega

winmail.dat probleem

Ik heb een vreemd probleem. Als mijn dochters me vanaf hun Macbook vanuit “OSX Mail” een mail met een word (.docx) bijlage sturen wordt dit in mijn “OSX Mail” weergegeven als witmail.dat.

Ik heb dit fenomeen gegoogled en gelezen dat dit een probleem is dat voorkom kan komen als een een mail met Outlook verstuurd wordt naar “OSX Mail” . Echter, in dit geval wordt de mail met bijlage verstuurd vanuit “OSX Mail” naar “OSX Mail”!!

Ook in Airmail3 (dat ik als alternatief mailprogramma gebruik) wordt de bijlage verkeerd weergeven.

Indien ik dezelfde mail, online open in Gmail, wordt de bijlage wel correct weergegeven.

Ik moet er wel bij zeggen dat zij beiden vanaf een Macbook Gmail gebruiken.

ik gebruik zelf Gmail en Exchange, maar bij beiden wordt de bijlage verkeerd weergeven.

Indien ik de mail open in de webversie van Gmail, wordt de bijlage wel correct weergegeven.

Het lijkt er daarom dus op dat het probleem aan mijn kant zit maar ik kan niet ontdekken wat ik aan mijn instellingen kan veranderen om het probleem op te lossen..

Bijdrager
    bartvdv

Apple vertikt het om in Apple Mail TNEF te implementeren. Je kan ‘Letter Opener’ aankopen en installeren in Apple Mail of een gratis programmaatje downloaden zoals ‘TNEF’s Enough’ en de bijlage daar naartoe slepen.

Bijdrager
    tarun

Staat bij jou het versturen van bijlagen goed ingesteld?

Menu Wijzig > Bijlagen > Verstuur altijd voor Windows geschikte bijlagen aangevinkt.

Bijdrager
    GoeieDag

MS Support: E-mailbericht ontvangen van een afzender met Outlook bevat een bijlage Winmail.dat
    (Origineel artikel, zonder vertaalfouten: https://support.microsoft.com/en-us/kb/278061 )

Het gaat over wat jij al eerder noemde, mail vanuit Outlook, maar het lijkt me dat er voldoende aanknopingspunten aanzitten om tot een oplossing te komen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    vincentvega

@goeiedag en @tarun
    ik heb gecontroleerd of de instelling goed staan, maar die staan goed. ik heb de Apple tips ook geprobeerd maar helaas lost dit het probleem niet op..
    ik zoek verder

Bijdrager
    Q-collective

Bijdrager
    GoeieDag

Als jij hetzelfde bestand verstuurd naar je dochters, gaat het dan ook fout?
    Als je de extensie .docx weghaalt, wat gebeurt er dan?
    Is het überhaupt alleen met .docx-en aan de hand, of ook met andere bestanden.

Als laatste: zet eventueel eens een EtreCheck rapport van dochters MB hier.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.