19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    NOTyourHERO

Windowsspellen omzetten naar Mac?

Toen ik nog Windows gebruikte was ik helemaal verslaafd aan het spel Rollercoaster Tycoon I. Deze heb ik op cd staan en ik vroeg me af. Is er een manier dat ik van dat spel een mac-bestand kan maken, is het uberhaupt (verdomme, ik kan de trema nergens vinden) mogelijk of is dit gewoon onzin wat ik nu praat?

BVD, Tamára

Bijdrager
    Martens
    ”NOTyourHERO”

ik kan de trema nergens vinden

Niet geheel on-topic, maar druk op alt + u en vervolgens op de letter waar je het trema op wilt plaatsen (in dit geval de u).

Bijdrager
    iMous

Parallels of VMWare Fusion en daarin windows installeren en dan Rollercoaster Tycoon spelen in Windows.

Zoiets als bestanden omzetten bestaat niet.

Bijdrager
    PrOnTo
    ”iMous”

Parallels of VMWare Fusion en daarin windows installeren en dan Rollercoaster Tycoon spelen in Windows.

Ooit gehoord van Cider games?;)

Bijdrager
    tarun

Gratis variant: VirtualBox

Bijdrager
    NOTyourHERO
    ”PrOnTo”
    ”iMous”

Ooit gehoord van Cider games?;)

Nee, anders had ik dit topic ook niet gemaakt:P

Bijdrager
    BartjeGossen

Rollercoaster Tycoon is overigens verkrijgbaar voor de Mac.

Bijdrager
    NOTyourHERO
    ”BartjeGossen”

Maar waarschijnlijk niet voor de vier euro die ik er voor betaald heb :P

Bijdrager
    McPherson

Crossover is denk ik ook een goede optie

Bijdrager
    KingAchille

Wel eventjes checken of je game wel door Crossover gedekt wordt…

Bijdrager
    Oppie
    ”NOTyourHERO”
    ”BartjeGossen”

Maar waarschijnlijk niet voor de vier euro die ik er voor betaald heb :P

En dan moeten wij jou helpen aan een Mac versie terwijl je best weet hoe te stelen!!! :sealed:

(Het valt me op dat het forum langzamerhand volstroomt met @#&%$!# waar de norm is: IK jat gewoon alles wat IK wil hebben.)

Bijdrager
    bhaenraets
    ”Oppie”

(Het valt me op dat het forum langzamerhand volstroomt met @#&%$!# waar de norm is: IK jat gewoon alles wat IK wil hebben.)

Inderdaad, en dat is een droeve constatering.

Bijdrager
    Hengheng

Niemand die voorstelt om Windows en dus Windows-spellen via Boot Camp te draaien ?

@Oppie
    Is 4 euro ergens voor betalen, stelen ?

@NOTyourHERO
    PrOnTo reageert niet op jou, maar op iMous…

Bijdrager
    Protocol X

Nou je hebt 3 optie’s in het algemeen. Cider, Crossover of Bootcamp. Bootcamp is gewoon Windows dus behoeft verder geen uitleg.

Cider : is een game engine die in staat is veel spellen om te zetten naar een speelbare game in OSX. Hier moet nog wel een aantal dingetjes voor gedaan worden voordat je het spel kan spelen. 1 tip gekraakte spellen doen het in het algemeen veel beter en zorgen ervoor dat heel games toch goed speelbaar zijn.

Crossover Games:: Is een heel goede games versie van Crossover, het is gebaseerd op Wine en is een heel goed alternatief om heel veel Windows applicaties zonder emulatie te draaien, Crossover games is speciaal gemaakt om spelletjes te spelen maar draait ook prima belachelijk veel Windows Applicatie’s! Weer een tip.. Heel veel spellen draaien wel, maar staan niet op de lijst… Vooral wederom gekraakte Windows spellen doen het verassend veel! Veel meer als je zou verwachten!

Beide alternatieven zijn helaas alleen geschikt voor Intel Mac’s..

Bijdrager
    Oppie
    ”Hengheng”

@Oppie: Is 4 euro ergens voor betalen, stelen ?

Je hebt gelijk: het is geen stelen maar helen!

Marktplaats staat vol met software voor een paar centen, die normaal tientallen centen kost; goh, hoe zou dat kunnen…?!

Bijdrager
    Hengheng

@Oppie

Ik zie nergens in voorgaande posts Marktplaats voorkomen.
    Hij heeft het over een spel van tig jaar geleden.
    Die kan je gewoon legaal kopen voor een paar euro.

Tijdje niet meer in een echte winkel geweest ?

Bijdrager
    NOTyourHERO
    ”Oppie”
    ”Hengheng”

@Oppie: Is 4 euro ergens voor betalen, stelen ?

Je hebt gelijk: het is geen stelen maar helen!

Marktplaats staat vol met software voor een paar centen, die normaal tientallen centen kost; goh, hoe zou dat kunnen…?!

Ik heb het spel gewoon in de winkel gekocht. Bij de Action misschien, maar ik heb hem niet gekocht via Marktplaats.

*Als ik de bon nog had dan had ik hem hoogstpersoonlijk gescand*

Ten tweede, bedankt voor de tips! Ik zal er eens een middagje rustig naar kijken.

@ HengHeng. Zeg maar ‘zij’:P

Bijdrager
    Hengheng

@NOTyourHERO

Excuus…
    (staat zich in de hoek te schamen met armen over elkaar)

Bijdrager
    Oppie

Hoeft niet hoor, die bon; geloof je op je blauwe ogen.
    Sorry voor de beschuldiging.
    Echter je melding van de prijs met de ik-steek-mijn-tong-uit smily liet eigenlijk de indruk achter die hier zo vaak wordt verwoord: alle niet hardware is gratis, want via een torrent binnen te halen (of MP-prijzen, voor diegenen die niet kunnen downloaden).
    En een spel waar je zo €30 voor betaald, is normaal niet voor een paar euro te krijgen, maar blijkbaar kocht je een toen al verouderde versie.

Afijn, dan zal er ook wel ergens een verouderde Mac versie rondslingeren voor 4 euro…:P

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.