8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    kris251069

Windows XP +Virtual PC + Parallels

Virtual PC versie 7 en Windows XP home edition

Ik had tot voor kort een Ibook (G3) waarop Microsoft Virtual PC versie 7 en Windows XP home edition is geinstalleerd.

Nu heb Ik een week geleden een Mac Book (Intel) gekocht (super machientje!) en wil de virtual PC CD’s gebruiken om Windows XP home edition op de Macbook te installeren in combinatie met Parallels.
    Maar kan dit wel? Kan ik de Windows versie op de virtual PC cd’s
    (waarop Windows XP “ingekapseld” is in Virtual PC) gebruiken?

Indien ja? Hoe?

alvast dank

Bijdrager
    CalmCruiser

Doe jezelf een plezier en koop online een versie van Parallels. Om op je vraag terug te komen is Virtual PC Universal? Zo ja dan zou het moeten werken…….. check even je documentatie.

edit: even google’en en je hebt je antwoord!
    http://www.appleinsider.com/article.php?id=1949

Bijdrager
    kris251069

Neen, de Virtual PC is niet universal en dus niet bruikbaar maar ik wil wel de Windows XP die in de Virtual PC zit (en waarvan ik dus een legale en geldige product key heb) gebruiken om in Parallels te installeren.

Bijdrager
    CalmCruiser

Je kunt gerust die Windows versie nog een keer installeren hoor. Ik heb in het verleden sommige versies van XP tot 5 keer geinstalleerd en geactiveerd. Je moet het alleen niet elke week doen.

Bijdrager
    kris251069

ja maar ik moet de Windows XP uit de virtual PC zien te extraheren

Bijdrager
    jeroenimo
    ”kris251069″

ja maar ik moet de Windows XP uit de virtual PC zien te extraheren

Dat kan wel maar is omslachtig, er is een migratie tool in de nieuwe parallels beta ,

Het werkt zo, zorg er voor dat je oude G3 in het netwerk zit, en dat virtualPC draait, daarin moet je zorgen dat het programma parallels migratie tool draait en zorg dat de PC online is , daarna kan je in parallels op je nieuw Mac de PC “importeert”

succes

Bijdrager
    Ispank

waarom niet gewoon de windows cd gebruiken:? ?

Bijdrager
    jeroenimo
    ”Ispank”

waarom niet gewoon de windows cd gebruiken:? ?

Weet je wat voor hels karwei het is Windows te installeren, en dan heb ik het nog nieteens over ale software en instellingen die je er in de jaren heb in gezet…

Op zich is die migratie assistent van Parallels een goed idee…..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.