5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    xino

Windows XP via bootcamp, extern scherm als primair scherm?

Ik gebruik Windows XP op mijn MacBook Pro (de een na nieuwste) via bootcamp en heb twee schermen (notebook scherm en een extern scherm via DVI).

Ik kan het externe scherm primaire gebruiken echter krijg ik het niet voor elkaar dit scherm primair te maken waardoor alle vensters worden geopend op het externe scherm. Het probleem is dat de checkbox in schermeigenschappen waarmee ik aangeef dat het externe scherm ook primair moet zijn, uitgeschakeld is, ondanks dat het scherm wel gebruikt wordt. Ik heb ook al in de Nvidia eigenschappen gekeken maar dit mocht ook niet helpen. Een collega van mij gebruikt Vista via bootcamp en daar werkt het wel op.

Ik heb wat google werk gedaan en een oplossing gevonden waarmee de vensters gedeeltelijk op het externe scherm worden weergegeven. Deze oplossing is het aanzetten van Nvidia desktop manager en deze goed configureren. Echter is dit geen nette oplossing want sommige vensters e.d. openen toch op de notebook scherm zelf…

Weet iemand een oplossing hiervoor?

Bijdrager
    xino

Niemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    MouseMighty

*Wijst naar subform (Mac OSX), wijst naar titel website en forum* Kortom volgens mij kan je dit beter op tweakers.net of een ander Windows forum vragen aangezien je op het moment dat jij via BootCamp Windows gebruikt je alleen nog maar gebruik maakt van de hardware van de Mac (even kort door de bocht natuurlijk) maar niet meer van de systeemsoftware van de Mac.

Bijdrager
    xino

Klopt maar laat het nou ook net een hardware probleem zijn (eigenlijk een driver probleem) en drivers voor notebooks door de fabrikant (Apple dus) geleverd dient te worden…

Ben wel wat verder gekomen want met een andere driver is de optie wel beschikbaar maar krijgt het externe scherm niet de juiste resolutie door waardoor het beeld er niet uitziet…

Bijdrager
    MouseMighty

Via BootCamp geïnstalleerd? Ook de 10.5 DVD gebruikt voor de drivers? Ja? Mooi, daarna neemt Apple (en terecht) geen verantwoording meer. Dit is nou precies waarom Mac OSX alleen op Mac hardware gedraaid mag worden. Ook precies waarom Windows zo brak blijft, alles moet compatibel zijn. Is er geen software mogelijkheid die het aanstuurt?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.