6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    MacHW

Windows XP SP2 iedere keer blauw scherm onder Parallels

Beste mede-OMT-ers.

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb vandaag de hele tijd onder Parallels gewerkt op mijn werk. Helaas wilde ik net verder gaan na het openen van mijn Macbook. Toen ik ergens op klikte kreeg ik helaas een BSOD en deze blijft iedere keer weer verschijnen als de VM onder Parallels aan het rebooten is. Ik wil eigenlijk eerst een CHKDSK uitvoeren. Een reparatie met een Windows CD pakte hij ook niet omdat hij zegt dat de partitie corrupt is. Ik heb met Parallels Explorer al wat bestanden gebackupt, maar ik kan niet alles uit de partitie lezen. Wie o wie kan mij helpen…

Bijdrager
    MacHW

Wie helpt me… Er is eigenlijk wel haast bij voor een deadline voor morgen…

Bijdrager
    Xenophon

Geen idee, maar ik zou eens op de support-forums van Parallels kijken. Een andere optie is om VMware de image eens te laten starten. Dat heeft bij mij ook ooit geholpen.

Bijdrager
    G-Force

chkdsk /r wil niet vanuit de recovery console?

Windows CD erin, ervan opstarten en in het keuzemenu R kiezen. Je krijgt dan een command prompt en voer daar het bovenstaande commando in.

Bijdrager
    MacHW

Ik heb idd nu wel een CHKDSK draaien, gaat tergend langzaam, maar hij doet tenminste weer wat. Nogmaals bedankt voor de tips. Ik hou jullie op de hoogte.

Bijdrager
    MacHW

Goddank. De chkdsk /r heeft geholpen. Mijn eerste windows cd had deze optie niet. Daarna een andere genomen en die deed het wel. Bedankt voor alle tips. Van mij mag hier een slotje op.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.