5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    mtersteege

Windows wachtwoord veranderen

Hoi,

Alle gebruikers (Windows 2000 Pro) loggen in op een Windows 2000 server. Ze maken ook gebruik van Exchange. De inlognaam voor Windows en Exchange zijn hetzelfde en dienen elke maand veranderd te worden. Nu ben ik bezig met het testen van een Mac op ons domein. De Mac krijgt niet de melding om het wachtwoord te veranderen. Dus nu moeten de enkele Mac gebruikers die wij hebben op een Windows machine hun wachtwoord veranderen. Is er een mogelijkheid om dit toch op de Mac te doen?

Michiel

Bijdrager
    mtersteege

Dit is wel handig voor de oudere clients die met os 8 of os 9 werken. Maar hoe zit het dan met de OSX gebruikers.

Michiel

Bijdrager
    Ruben

Misschien is het ook wel een idee die vreemde standaard regel van iedere maand password veranderen gewoon lekker af te schaffen en in plaats daarvan gebruikers gewoon te dwingen een GOED password te gebruiken. Mijn persoonlijke ervaringen als voormalig NT beheerder is dat 9 van de 10 gebruikers toch wachtwoorden nemen als “marie1”, “marie2″, marie3” enz en dan weer bij 1 beginnen zodra dat mag. Misschien beter om te stoppen met het irriteren van gebruikers en gewoon zorgen dat er minimaal een aantal cijfers in het password moeten zitten.

Bijdrager
    mtersteege

Nieuwe gebruikers die wij aanmaken krijgen nu een “goed” wachtwoord. Deze worden gegenereerd met een Perl script (8 karakters, hoofdletters + kleine letters en cijfers). Deze gebruikers hoeven het wachtwoord dat ze van ons krijgen ook niet meer te wijzigen (Account never Expires). Voor de “oude” gebruikers moet dit nog worden aangepast (kan dit in een keer of moet je ze per stuk aanvinken). Als dit eenmaal zo is ben ik van het probleem af :lol: Dan ga ik de Mac gebruikers zoeken en hier alvast deze optie instellen.

Bedankt voor de tips:)

Michiel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.