24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    fenerus

Windows vindt geen netwerk met Airport Express

Hallo,
    Ik heb me een Airport Express gekocht en mijn mac book pro vindt deze, k kan er mee op internet; maar mijn XP computer vindt geen enkel draadloos netwerk. Hij detecteert wel andere draadloze netwerken van de buren, maar geen Apple netwerk. Ik heb een draadloze netwerkkaart van PRISM 802.11g Wireless Adapter, en medion computer van den Aldi.

Ook heb ik al naar Apple Support gebeld, en zij kunnen me niet helpen, omdat ze het ook niet weten.

Kan er iemand van jullie mij helpen zodat ik die Xp ook op internet kan krijgen met de Airport Express?

vele groeten en bedankt

Bijdrager
    francisp

je airport express staat toch in n-mode eh, die kan je g-kaart namelijk niet vinden

als het wel zo staat moet je dat in airport config programma veranderen

Bijdrager
    fenerus
    ”francisp”

je airport express staat toch in n-mode eh, die kan je g-kaart namelijk niet vinden

als het wel zo staat moet je dat in airport config programma veranderen

Jazeker, ik heb op mijn mac AP config progr RADIOMODUS 802.11n (802.11b/g-compatibel)

Bijdrager
    Oppie
    ”fenerus”

…maar mijn XP computer vindt geen enkel draadloos netwerk.

Hij detecteert wel andere draadloze netwerken van de buren….

Geen enkel? Of toch wel anderen?
    Misschien eens rommelen met kanalen; en zet ‘m dan niet op 11 of 12, want een US WiFi device zal die niet herkennen.

Bijdrager
    fenerus

met de mac kan ik wel op internet via de Airport, maat t is mijnen XP PC die maar bij DRAADLOZE ETWEKRVERBİNGİNG de AirportExpress nie wil vinden. Volgens de gegevens van de kaart zou hij dat wel moeten, Hij (XP PC) vindt wel een PHİLİPS WiFi station van de Buren, maar mijn Airport die tch redelijk in de buurt staat vindt hij niet

Bijdrager
    Oppie

Graag in normaal Nederlands communiceren, zodat ik je bericht niet drie keer hoef te lezen en dan nog niet snap…

Kijk eens op welk kanaal de AE staat, en zet ‘m handmatig op bv kanaal 3. Heb je er nog beveiliging op staan? Zet deze ook eens allemaal af.

Bijdrager
    fenerus
    ”Oppie”

Graag in normaal Nederlands communiceren, zodat ik je bericht niet drie keer hoef te lezen en dan nog niet snap…

Kijk eens op welk kanaal de AE staat, en zet ‘m handmatig op bv kanaal 3. Heb je er nog beveiliging op staan? Zet deze ook eens allemaal af.

Ik heb het kanaal op 3 gezet, maar nog steeds vindt mijn XP pc de airport niet

Bijdrager
    Oppie

Hmm, heb je ook alle beveiliging er af gehaald?
    Geen WEP/WPA, geen MAC adres filtering, geen ‘gesloten netwerk’?

Bijdrager
    Yaris
    ”fenerus”

… medion computer van den Aldi.

… t is mijnen XP PC …

Aan je taaltje te zien ben je duidelijk een Vlaming. Welkom op het forum, Fenerus. :)

Bijdrager
    fenerus
    ”Oppie”

Hmm, heb je ook alle beveiliging er af gehaald?
    misschien even voor de duidelijkheid:
    k heb 2 computers. een Mac book pro en een MEDİON XP desktop.

Nu zou ik met deze 2 graag op internet kunnen via de airportexpress.

Mijn mac: die werkt perfect, zit er nu mee op internet via de airportexpress

maar mij XP desktop die wil nu niet de Airport vinden. Hij vindt wel andere draadloze netwerken, maar geen Airportexpress. Nochtans heeft de XP PC wel een netwerkkaart vor draadloos internet
    —-

Geen WEP/WPA, geen MAC adres filtering, geen ‘gesloten netwerk’?

Ja alle beveiliging van mijn desktop xp pc is utgeschakeld. Het is ook hij dat wel andere netwerken vindt.

Wel gek dat mijn mac book pro laptop dan wel weer

—-

misschien even voor de duidelijkheid:
    k heb 2 computers. een Mac book pro en een MEDİON XP desktop.

Nu zou ik met deze 2 graag op internet kunnen via de airportexpress.

Mijn mac: die werkt perfect, zit er nu mee op internet via de airportexpress

maar mij XP desktop die wil nu niet de Airport vinden. Hij vindt wel andere draadloze netwerken, maar geen Airportexpress. Nochtans heeft de XP PC wel een netwerkkaart vor draadloos internet

Bijdrager
    fenerus
    ”Yaris”
    ”fenerus”

… medion computer van den Aldi.

… t is mijnen XP PC …

Aan je taaltje te zien ben je duidelijk een Vlaming. Welkom op het forum, Fenerus. :)

Bedankt, jaja idd nen vlaming btw dan nog Van Oost-Vlaanderen, sorry voor mijn GENTS / LOKERS accent
    :D

Bijdrager
    fenerus

Als er nog mensen zijn die me kunnen helpen, of die weten hoe dit opgelost kan worden, gelieve dan hier jullie reacties na te laten. Alvast bedankt.

Bijdrager
    Hansi2124
    ”fenerus”

Ja alle beveiliging van mijn desktop xp pc is utgeschakeld. Het is ook hij dat wel andere netwerken vindt.

Het gaat niet om de beveiliging van je pc, maar je moet de beveiliging van de AE eraf halen. Daarnaast: is misschien een optie aangevinkt in de configuratie van de AE dat het netwerk “onzichtbaar” moet zijn?

Bijdrager
    fenerus
    ”Hansi2124″
    ”fenerus”

Het gaat niet om de beveiliging van je pc, maar je moet de beveiliging van de AE eraf halen. Daarnaast: is misschien een optie aangevinkt in de configuratie van de AE dat het netwerk “onzichtbaar” moet zijn?

Heb ik al geprobeerd:
    OVERZICHT
    Naam Airport Express: Benjamin
    Status: Nomaal
    Versie: 7:3:2
    Serienummer: 6F8171Fz0HW
    Airport ID: 00:1F:f3:06:85:AF
    Ethernet ID:00:1F:f3:06:85:AF
    Draadloze modus: Maak draadloos netwerk aan
    Netwerknaam: Benjamin
    Draadlozde beveiliging WEB (Transitional Security Network)
    Kanaal 36 Automatisch
    Draadloze clients: 1
    Verbind via EHERNET
    IP: (mijn ıp)

BASİSSTATİON
    Naam Eirport Express: Benjamin
    Wachtword Airportexpress: XXXXXXX
    Bevestig wachtwoord: XXXXXXX
    Stel Tijd automatisch in: time.apple.com
    Tijdzone EUROPA
    Sta configuratie via ETHERNET-WAN-poort toe
    DRAADLOOS
    radiomodus 802.11n (802.11b/g compatibel)
    Kanaal automatisch
    draadloze verbinding WEB
    TOEGANG
    Toegangscontrole via MAC adres: niet geactiveerd

Bijdrager
    Oppie
    ”fenerus”

Draadlozde beveiliging WEB (Transitional Security Network)
    Kanaal 36 Automatisch

Twee zaken vallen me ze snel even op:
    – WEB? WEP neem ik aan. Zet deze eens uit; dus géén beveiliging (van het netwerk) met een wachtwoord.
    – Kanaal 36? Die bestaat niet.

En natuurlijk een warm welkom hier op het forum!…. is het niet, Yaris…:wink:

Bijdrager
    Hansi2124

Kanaal 36 bestaat wel: die heb ik ook namelijk. Dit betreft de nieuwe AE met meerdere kanalen…..
    Maar inderdaad heb je nog steeds de beveiliging er niet afgehaald. Probeer dat dus eens. En bij Draadloos zie je onderaan waarschijnlijk staan Draadloze opties. Als je dat aanklikt: staat daar misschien een vinkje in Maak gesloten netwerk aan?

Bijdrager
    fenerus
    ”Hansi2124″

Kanaal 36 bestaat wel: die heb ik ook namelijk. Dit betreft de nieuwe AE met meerdere kanalen…..
    Maar inderdaad heb je nog steeds de beveiliging er niet afgehaald. Probeer dat dus eens. En bij Draadloos zie je onderaan waarschijnlijk staan Draadloze opties. Als je dat aanklikt: staat daar misschien een vinkje in Maak gesloten netwerk aan?

Ja typfoutje, het was kanal 6 automatisch. Ik heb uitgevoerd van wat jullie mij vertelden. Ik had al ‘maak gesloten netwerk aan’ uitgevinkt. En de XP vindt de airport nog steeds niet.

raar:?

bedankt voor jullie hulp….

bedankt oor de verwelkomingen…..

Bijdrager
    Oppie
    ”Hansi2124″

Kanaal 36 bestaat wel: die heb ik ook namelijk. Dit betreft de nieuwe AE met meerdere kanalen….

Sorry, maar dat is onzin.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11

Bijdrager
    Oppie

Heb je nou die WEP beveiliging er af gehaald?

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Oppie”
    ”Hansi2124″

Kanaal 36 bestaat wel: die heb ik ook namelijk. Dit betreft de nieuwe AE met meerdere kanalen….

Sorry, maar dat is onzin.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11

Dus wat de AE hier vermeldt is niet waar?

Bijdrager
    fenerus
    ”Oppie”

Heb je nou die WEP beveiliging er af gehaald?

Jazeker, ik heb er de WEP beveiliging afgehaald. Maar nog steeds vindt mijn desktop XP-PC hem niet

Bijdrager
    Oppie
    ”Hansi2124″

Dus wat de AE hier vermeldt is niet waar?

Lijkt me wel.

Apple zegt weliswaar dit:
    Channels 1-11, 36-48, and 149-165 approved for use in the United States and Canada
    Channels 1-13 and 36-64 approved for use in Japan
    Channels 1-13 and 36-140 approved for use in Europe
    Channels 1-13, 36-64, and 149-165 approved for use in Australia, Hong Kong, and New Zealand

Blijkbaar ‘approved’, niet ‘in use’.
    In mijn (US) TC kan ik overigens in de tab Draadloos>Kanaal: maar kiezen tussen kanaal 1 t/m 11!
    Welke kun jij daar kiezen?
    En welke WiFi kaart zou er zoeken op pakweg kanaal 43?!

Bijdrager
    fenerus

Echt een vervelend probleem, zelfs de mac helptelefoon kan me niet helpen, weten jullie nog iets wat ik kan doen?

Een draadloze WiFi stick misschien?

Bijdrager
    fenerus
    ”fenerus”

Echt een vervelend probleem, zelfs de mac helptelefoon kan me niet helpen, weten jullie nog iets wat ik kan doen?

Een draadloze WiFi stick misschien?

JAZEKER::: Probleem opgelost, nog maar eens een WiFİ stik gekocht en nu vindt hij mijn netwerk. Raar, maar waar dat het via een stick moet gaan omdat ik een draadloze netwerkkaart heb maar ale.

Nu het ene opgelost is, nieuw probleem met XP, over de beveiliging, maar ik zal da proberen woensdag wel oplossen.

Bedankt voor julle hulp guys:lol:

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.