19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    iFolkert

windows verwijderen

beste mede-maccers,
    ik ben een jaar geleden op mac en het os overgestapt! het was verlichting. maar omdat ik nog wel moest wennen heb ik er wel een windows partitie op gezet met de hele mikmak aan software en fusieprogramma’s (zoals paralells en mac fusion ofzo).
    nu heb ik het wel gezien met die rommel.
    hoe kan ik het beste de partitie wegwerken, zonder dat de MBR (als mac die heeft?) in de war raakt en zonder data te verliezen in mac osx?
    alvast bedankt,
    folkert

Bijdrager
    R-Flow

Boot Camp Manager weer starten en die je Macintosh HD en Windows partitie laten fuseren.

Bijdrager
    carpebios

Wat is winhoos?

En euhm, gebruik even een zoekmachine ofzo. Of kijk bij de bron, het programma bootcamp op je mac.

Bijdrager
    Nikita

Heb je het via Boot Camp geregeld? In dat geval kan je via de Boot Camp Assistent gewoon de partitie van Windows weer vastplakken aan de van OS X.

Als je het via Parallels of een andere virtuele machine hebt geregeld, dan kan je simpelweg dat programma i.c.m. de virtuele schijf-bestand wegmikken.

Bijdrager
    iFolkert

dus als ik die laat fuseren gaat er geen data verloren in osx, en wel alles van windows?

Bijdrager
    Nikita

Jep. Maar maak voor de 100% zekerheid toch maar eerst een back-up van alles…

Bijdrager
    iFolkert

ok dank jullie wel:)
    ps ja ik heb het met bootcamp gedaan maar paralells had ik daarnaast geinstalleerd, en in osx al weggegooid.

Bijdrager
    iFolkert

foutloos, snel, en geslaagd!

Bijdrager
    Nikita

Mooi:)

Bijdrager
    Vai Martino Vai

ach ach, dat ge ‘windhoos’ van mensen die pas zijn overgestapt… alsof het een waardeloos systeem is. Beetje respectloos, maar het zal de jeugdige leeftijd wel zijn.

Bijdrager
    iFolkert

ik snap uw reactie, en ik beken dat het niet waardeloos is ofzo, maar het is gewoon een stuk fijner zo

Bijdrager
    R-Flow
    ”Vai

ach ach, dat ge ‘windhoos’ van mensen die pas zijn overgestapt… alsof het een waardeloos systeem is. Beetje respectloos, maar het zal de jeugdige leeftijd wel zijn.

Dat gekleurde vlaggetje zal zich inderdaad zwaar gekwetst voelen. De arme schat.:cry:

Bijdrager
    Oppie

Tsss, de politiek correcten gaan dit forum overnemen.

Doe dat maar hier: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=123042

Bijdrager
    carpebios
    ”Oppie”

Tsss, de politiek correcten gaan dit forum overnemen.

Doe dat maar hier: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=123042

En jij moet maar naar het, ik plaats mensen in hokjes topic gaan.

Bijdrager
    Stokky

Ik werk nog onder Mac OS X 10.4.11 , en kan niet meer in mn Boot Camp assistent , hoe moet ik hem nu verwijderen?

Moderator
    unSOUND

Toch gewoon met de Bootcamp assistent.

Je moet alleen de datum van je Mac even terug zetten naar een datum VOOR de datum waarop de beta verliep, dan kun je het gewoon opstarten en gebruiken. Zie ook:

http://support.apple.com/kb/HT1309

Bijdrager
    R-Flow

Op zich wel grappig/opvallend dat Apple dit als officiële oplossing geeft.:P

Bijdrager
    Stokky

Dankje unSOUND, heb mn best gedaan in de Support sectie van de Apple website, maar het niet kunnen vinden. 8)

Bijdrager
    spacefreek

Heerlijk de titel van dit draadje:D

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.