30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    Rub3n

Windows-topics in de Lounge?

Hallo,

Ik vroeg mij af he. Vragen over bijv. windows laptops mogen niet op dit forum. Maar mogen deze wel in de lounge?

Aangezien je hier ook over je glaasje drinken of je gebruikte mobieltje mag praten?

Ik wou dit even weten voor ik het poste:P

Mvg, Ruben

Bijdrager
    jspr

Voor je over Windows gaat praten moet je jezelf eerst moed indrinken;)

Bijdrager
    Pieterr

Bij mijn weten mag er over alles geouwehoerd worden in de lounge… (behalve OS X op niet-Apple hardware gebruiken)

Bijdrager
    Yaris

Aangezien de Lounge een onderdeel van het forum is gelden de regels ook hier.

Er mag wel algemeen over Windows gesproken worden (zoals “Waarvoor hebben jullie nog Windows nodig?”) maar specifieke vragen over Windows software op een Windows PC zien we hier liever niet. Er zijn genoeg andere, ook nederlandstalige, fora waar je met die vragen terecht kunt.

Bijdrager
    Nietzman

Ik zou graag willen vragen of ik een topic zou mogen openen met de vraag of het okay is of ik een topic open met een bepaalde vraag. Mag dat?

Bijdrager
    Rub3n
    ”Yaris”

Aangezien de Lounge een onderdeel van het forum is gelden de regels ook hier.

Er mag wel algemeen over Windows gesproken worden (zoals “Waarvoor hebben jullie nog Windows nodig?”) maar specifieke vragen over Windows software op een Windows PC zien we hier liever niet. Er zijn genoeg andere, ook nederlandstalige, fora waar je met die vragen terecht kunt.

Oke, dat snap ik.

Maar ik heb bijv. een probleem met mijn windows-laptop. (er zijn vrij veel apple gebruikers die daarnaast ook nog een windows laptop hebben) en ik weet dat hier snel gereageerd wordt. Ik ben hier al geïntrigeerd dus dan is voor mij OMT al snel een handigere oplossing.

En de lounge is er juist voor onzin topics. Dus als aan de titel duidelijk is dat ut over windows gaat. kan iemand hem natuurlijk gewoon negeren, als die dat zou willen. En als iemand wil reageren zou dat ook kunnen.

Maar als het niet OK wordt gevonden dan zal ik dat maar niet doen.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Rub3n”

Maar ik heb bijv. een probleem met mijn windows-laptop. (er zijn vrij veel apple gebruikers die daarnaast ook nog een windows laptop hebben) en ik weet dat hier snel gereageerd wordt.

Niemand verbiedt je zo’n vraag hier te posten (ook Yaris niet). Je riskeert natuurlijk wel reacties als “ga naar Tweakers” en “dan had je maar een macbook moeten kopen”. In de tweakers fora zitten overigens genoeg mensen die even gretig op jouw Windows probleem duiken als dat er hier bovenop OS X/iTunes/iPhone problemen wordt gesprongen.

EDIT: en humor hebben ze daar ook:

Apple Computers
    Alles weten over de Macbook? Is de flux capacitor van je Time Capsule stuk? Dan kun je hier je appel kwijt.

Bijdrager
    Yaris
    ”Pieterr”

Niemand verbiedt je zo’n vraag hier te posten (ook Yaris niet).

Euh Pieterr … Ik denk dat je toch de forumregels nog eens moet nalezen.

”De

Microsoft en Windows
    We zijn en blijven een Apple community. Discussies over Microsoft en Windows zijn hier niet taboe, maar er moet wel een duidelijke, directe link met Mac(-gerelateerde zaken) zijn. Vragen over Windows in een Microsoft-omgeving mogen dus niet.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Yaris”

Ik denk dat je toch de forumregels nog eens moet nalezen.

Dat heb ik maar eens gedaan. De tekst die je citeert eindigt niet met een punt, maar een komma:

Microsoft en Windows
    We zijn en blijven een Apple community. Discussies over Microsoft en Windows zijn hier niet taboe, maar er moet wel een duidelijke, directe link met Mac(-gerelateerde zaken) zijn. Vragen over Windows in een Microsoft-omgeving mogen dus niet, maar een vraag over hoe een Mac in een Windows-omgeving te integreren weer wel. Zoals je kunt merken, wordt je als forumgebruiker redelijk vrij gelaten, doe er je voordeel mee. De minder serieuze dingen m.b.t. Microsoft en / of Windows horen (nog steeds) in de Lounge thuis. Discussies over problemen met software als Bootcamp en Parallels worden toegestaan, zolang het probleem aantoonbaar bij Bootcamp/Parallels ligt, en niet bij het Windows OS. Bij twijfel blijft het topic in kwestie open.

Enfin, hoe dan ook, ik heb in mijn bovenstaande posting al een link naar een (voor specifieke Windows problemen) relevanter forum gegeven.

Bijdrager
    Yaris

Ik denk dat de grens tussen wat wel en niet mag duidelijk is: er moet een link met Mac zijn. Vragen over

[*:254e572e7c]iTunes op een PC
      [*:254e572e7c]de aansluiting van een PC op een AirPort-netwerk
      [*:254e572e7c]toetsencombinaties onder Parallels[/list:u:254e572e7c] mogen dus wel. Vragen als “Mijn PC start niet meer op, wat is er aan de hand?” mogen niet.

Bijdrager
      sally

Is dit niet een beetje heel erge onzin?
      Je mag blote tieten posten, wat je eet, wat je drinkt, wat je vandaag gedaan hebt en je relatieproblemen bespreekbaar maken, maar als windows aan bod komt in de lounge moet het een relatie met de mac hebben..

Bijdrager
      Yaris

Zoals in de forumregels staat: we zijn en blijven een Apple community. Als we toestaan dat Macgebruikers vragen over Windows op een PC beginnen stellen, moeten we dat ook toestaan aan PC-gebruikers die geen enkele affiniteit met Apple hebben. Dan zijn we geen Appleforum meer maar een computerforum en verliezen we het enige dat ons bindt.

Bijdrager
      Pieterr

@Sally: :bigsmile:

@Yaris: maar leg dan eens uit wat de link met Apple is in de diverse onzin-topics als “Babe van de dag” etc.

Appelvormige borsten? (TM Breuf)

Bijdrager
      Yaris

De Lounge is er ter ontspanning en vermaak van Applegebruikers.

Bijdrager
      MichMich
      ”sally”

Je mag blote tieten posten, wat je eet, wat je drinkt, wat je vandaag gedaan hebt en je relatieproblemen bespreekbaar maken, maar als windows aan bod komt in de lounge moet het een relatie met de mac hebben..

Soooooo true…

Wooohooo, de OMT gestapo is weer op dreef! Tijd voor een slotje misschien?:x

Bijdrager
      Pieterr
      ”Yaris”

De Lounge is er ter ontspanning en vermaak van Applegebruikers.

Ik vermaak me doorgaans kostelijk met de problemen van Windows gebruikers! :lol:

Bijdrager
      .Arne
      ”sally”

Je hebt volkomen gelijk.

Bijdrager
      sven-

Wat Yaris zegt is gewoon waar. Ook al zal wat Sally zegt op het eerste gezicht ook wel iets lijken, is het dat niet.

De Lounge is voor van alles en nog wat dat in principe los staat van Macs of PC’s. Zijn er topics in de Lounge over problemen rondom Mac OS X of een ander OS? Nee, omdat de Lounge daar niet voor is. De Lounge staat inderdaad vol met wat sommige mensen “flauwekul” vinden, maar daar is de Lounge voor.
      En aangezien dit voor de rest een Apple forum is is er gewoon geen plek voor eigenlijk.

Los daarvan vind ik het prima als er zo nu en dan eens een Windows probleem voorbij komt hoor, maar als je dat gaat toelaten zul je vanzelf tegen dingen oplopen die je niet wilt zoals:
      – heel veel Windows topics (want het mag immers)
      – reacties van Mac fans waar de topicstarters niets aan hebben.

Dus is het gewoon beter dat Windows problemen worden gesteld op een Windows forum.

Bijdrager
      arnout

Ik ben het ook met Sally eens, al valt er voor de argumenten van Yaris heel veel te zeggen…

Bijdrager
      pcmarcel
      ”sally”

Wees maar blij. Als je een topic opent over wat je met de feestdagen gaat doen dan wordt dat meteen op slot gegooid.
      Zal ook wel ergens in de forumregels staan dat je dat alleen met de feestdagen mag doen.

Hoe zat dat ook alweer met het zelfreinigend vermogen van de community.
      :x

Moderator
      unSOUND
      ”sally”

Topics over blote tieten maken de bezoekers van het forum vrolijk.
      Topics over Windows maken de bezoekers van dit forum verdrietig.

:evil:

Bijdrager
      Rub3n
      ”unSOUND”
      ”sally”

Topics over blote tieten maken de bezoekers van het forum vrolijk.
      Topics over Windows maken de bezoekers van dit forum verdrietig.

:evil:

Ik denk dat sommige mensen best een ander wil helpen met hun windows probleem als ze dat kunnen. ik denk dat mensen dat ook blij maakt.

Ik als macgebruiker ben blij als ik een ander kan helpen, daar haal ik voldoening uit. Als windows gebruiker is dat niet anders denk ik.

Maar wat sally zegt is dus precies wat ik bedoel eigenlijk.

Bijdrager
      NTG

ik vind het prima als hier over PC’s en Windows, en andere sytemen wordt gepraat, maar dan wil ik niet dat het over hoe-krijg-mac OS X-op-m’n-PC gaat, maar over “normale” dingen gaat, zoals de dood van mijn PC, vandaag.

PC
      omdat ik je nooit zal vergeten…
      …hoe vaak je crahste, hoe vaak je me in de steek liet met…:
      -weigeren verbinding te maken met het indernet en het lokale netwerk via WiFi
      -weigerde te erkennen dat er daadwerkelijk een DVD/DVD-RW functie in de disc drive zit
      -niet goed opstarten van de BIOS, waardoor het beeld zwart bleef en alle ander input het niet meer deed
      -weigeren Windows op te starten, waardoor ik even aangewezen was op Linux
      – alle poorten massaal te blokkeren
      -…
      -…
      – en wat voor een klote PC je niet was:cry: :evil: :x !
      -en ik wil tot slot bedanken van het feit dat ik nu nog meer extra redens heb om een nieuwe Mac te kopen!:D

R.I.P.

edit: dit moest ik even kwijt, nu weer :sotp:

Moderator
      unSOUND
      ”Rub3n”

Ik denk dat sommige mensen best een ander wil helpen met hun windows probleem als ze dat kunnen. ik denk dat mensen dat ook blij maakt.

Dat zeg je ook alleen maar omdat je Acer laptop stuk is en je er hier ene topic voor hebt geopent… :P

Bijdrager
      iJeroen
      ”unSOUND”
      ”Rub3n”

Dat zeg je ook alleen maar omdat je Acer laptop stuk is en je er hier ene topic voor hebt geopent… :P

Dat inmiddels niet meer bestaat… :oops:

Bijdrager
      Yaris
      ”Rub3n”

Deze discussie gaat niet over een eenmalige vraag van een forumlid over zijn PC maar over de essentie van het forum. Willen we een Macforum blijven of een algemeen computerforum worden? Want als we vragen over Windows op een PC toestaan dan krijgen we er binnen de kortste keren honderden nieuwe leden bij die geen Applefans zijn maar PC-freaks en die alle subfora volspammen met vragen over Windows en PC’s. Gaan jullie je dan gelukkig voelen? Ja natuurlijk, want sommige mensen willen best een ander helpen met hun Windows probleem. Dat maakt ze blij.

Bijdrager
      iJeroen
      ”Yaris”
      ”Rub3n”

Deze discussie gaat niet over een eenmalige vraag van een forumlid over zijn PC maar over de essentie van het forum. Willen we een Macforum blijven of een algemeen computerforum worden? Want als we vragen over Windows op een PC toestaan dan krijgen we er binnen de kortste keren honderden nieuwe leden bij die geen Applefans zijn maar PC-freaks en die alle subfora volspammen met vragen over Windows en PC’s. Gaan jullie je dan gelukkig voelen? Ja natuurlijk, want sommige mensen willen best een ander helpen met hun Windows probleem. Dat maakt ze blij.

Rub3n is geen PC-freak. Het is iemand die nog een oud laptopje heeft staan en daar mac op wilt gaan draaien (of draait er al op). Als je een bepaald deel op het forum opent met Windows op Mac, kunnen veel Apple gebruikers daar hun vragen over kwijt, aangezien iedereen in deze tijd switcht, heeft iedereen nog wel een PC’tje op zolder. Ik vind zeker dat dit een Apple-forum moet blijven, hoewel ik Mac-op-PC daar ook bij vind horen. Doen jullie dit niet omdat het officieel van Apple niet mag of omdat jullie denken dat er dan allemaal PC-freaks op af komen?

Bijdrager
      Yaris

Het tweede. Waarom zouden ze hier niet komen? Nu hebben we nog een regel om ze buiten te houden, maar in het ander geval niet meer.

Bijdrager
      Yaris

Aangezien dit draadje over het forum en de forumregels gaat, heb ik het naar Algemeen verplaatst.

Bijdrager
      Rub3n

Ik ben geen PC-Freak die allerlei vragen over windows systemen stelt.

Ik ben een MACgebruiker die daarbij nog een oude laptop heeft staan die prima werkt(e) voor op de bank om te msn-en, internetten, e-mailen.

En aangezien ik een Macgebruiker ben, dacht ik zo dat ik mijn vraag over iets anders uit mijn dagelijks leven hier best wel zou kunnen neer zetten in de hoop er een goede oplossing op te krijgen.

Maar dan open je een topic. En vervolgens gaan er allemaal mensen reageren die gewoon even hun frustratie over windows kwijt willen en niet gewoon even de topic OF negeren OF er een zinnig antwoord op geven. Ik heb de andere topic geopend omdat ik het gevoel heb dat ik hier beter en sneller geholpen wordt dan wanneer ik op een Tweakers mij registreer 1-malig een vraag stel, en vervolgens er nooit meer kom.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.