6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    eric1982

[Opgelost] Windows toetsenbord + muis op Macbook

Beste allen,

Onlangs heb ik een windows toetsenbord (draadloos) en deze gekoppeld aan mijn Macbook. Dit werkt goed (na een aantal instellingen), wanneer ik met mijn werk verbinding maak via Citrix Windows, dan werkt CTRL A + V bijvoorbeeld niet. Ik heb al in de config file de aanpassing gedaan voor het toetsenbord lay-out (US), maar dit probleem krijg ik niet opgelost.

Weten jullie wat ik kan doen?

Alvast bedankt!

Groet,

Eric

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 weken, 4 dagen geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat als je op Alt+A drukt? Ik hou het niet voor onmogelijk dat er ergens een vertaalslag in Citrix zit die van de ⌘-toets, Ctrl maakt — en daarom echte Ctrl negeert, of wellicht doorgeeft als ⌘.

Als je naar https://www.quirksmode.org/js/keys.html gaat en helemaal naar onderen scrolt (en daar keydown aanzet), kun je dit testen. Doe dit op je Mac en kijk welke keycode de Ctrl-, ⌥- en ⌘-toetsen geven, en dan ook vanuit de werkomgeving waarin je inlogt via Citrix. Als de codes verschillen, ligt het probleem daar.

Bijdrager
    eric1982

Dank voor je snelle reactie Jakko, dit heb ik inderdaad geprobeerd, ook met de fn + shift, alt gr om het zeker te weten, maar helaas.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Zie boven — ik was m’n bericht aan het bewerken toen je antwoordde:)

Bijdrager
    eric1982

Sorry Jakko, dan was ik iets te snel;) Dank voor je reactie en hulp. Ik ga dit testen, ik ben benieuwd.

Bijdrager
    eric1982

Ik heb het opgelost door de toetsenbord instellingen van het externe toetsenbord te resetten op de MacBook, nu werkt alles weer ;). Dank voor je hulp Jakko!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.