30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 40)
  • Q:
    Bijdrager
    Wilfried

windows toepassing in Mac

Hallo,

Dit is mijn eerste post hier, ik hoop dat ik dit op de juiste plaats post. Ik ben software ontwikkelaar en heb een toepassing geschreven voor Windows. Een collega van mij wil die draaien op Mac. Ik heb haar gezegd van WineBottle te installeren (gevonden op internet). Blijkbaar wilt het niet installeren, het blijft hangen.

Is WineBottle geen goede keuze? Zijn er andere of betere toepassingen om Windows applicaties te draaien (freeware)? De toepassing is niets speciaals, het is een *.exe en een *.dll, niets speciaals voor schermbesturing zoals 3d of andere foefjes. Het schrijft wat PDF rapporten naar de harde schijf.

Alle advies is uiteraard welkom. Groetjes, Wilfried

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb Wine en WineBottler geïnstalleerd, en de eerste de beste simpele app (Fotowall) erop geslingerd.

En dat gaat inderdaad… voor geen meter.

Bijdrager
    fred44nl

een goeie oplossing is om Windows virtueel te draaien in bijv. VirtualBox.

https://www.virtualbox.org

Bijdrager
    KarelWillem

Of eigenlijk wel. De app draait al.

Alleen het ‘converteren’ naar een Mac-app werkt niet echt.

Inactief
    Anoniem

Hoe doe je dat, een app ‘draaien’ ?

Bijdrager
    Q-collective

Wine is al behoorlijk “hit and miss” (vooral veel misses) op Linux. Op macOS verwacht ik er weinig meer van. Een simpel programma met wat DLL’s zou gewoon moeten werken, maar geen garantie natuurlijk.

Hoe groot is het programma? Is het een optie om het “crossplatform” te herschrijven?

Bijdrager
    KarelWillem
    koen op 19 juli 2017

Hoe doe je dat, een app ‘draaien’ ?

Zo.

Inactief
    Anoniem

:lol::nerd:

Bijdrager
    sedikit

En Wineskin (gratis, wat hebben die programma’s toch met wijn? :) )
    https://goo.gl/B5tHwp
    Wineskin Winery (gratis)?
    https://goo.gl/B5tHwp

PlayOnMac (gratis)?
    https://goo.gl/fi1aTg
    CrossOver (niet gratis)