11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    iPappa

Windows superieur in websites bouwen of….

Heb deze week een interessante demo gekregen mbt het vlot bouwen en onderhouden van websites. Gebaseerd op Windows. Het zag er goed en betrouwbaar uit. Echter ik wil dit op een Mac kunnen doen. Is er software om zeg maar “productie” te kunnen draaien en dus vlot sites te maken. PHP, database etc. Het gaat o.a. om onze eigen site http://www.mozaiek-online.nl. Wij willen de site in 3 talen gaan maken en willen vlot (op afstand, vertaalbureau) tussentijdse veranderingen in de diverse talen aan kunnen (laten passen)

Wie weet raad?

Bijdrager
    Almerrrrr

Maak een site met een goed contentmanagement systeem dan ben je volledig os onafhangkelijk.
    Ik weet niet wat voor software er op die demo stond?? Meestal ben ik niet zo gek van die kant en klare pakketten om sites mee te maken maar goed dit kan anders zijn.

Dit zou in ieder geval niet inhouden dat winows superieur is in websites bouwen dit heeft in dat geval niets meer met het besturingsysteem te maken.

Bijdrager
    kluivers

de titel trekt in ieder geval de aandacht maar bij het lezen van het bericht zie ik de overeenkomst niet. php apache en mysql draaien op de mac als een zonnetje dus voor het lokaal ontwikkelen is dat niet het probleem. Als je het toegankelijk wilt hebben voor een vertaal bureau moet je het toch online zetten.

Voor het bouwen zijn verschillende opties. Van zend tot een text editor tot complete paketten waar je hier en daar een parameter moet instellen. De vraag is dus, wat kun je, wat wil je en wat heb je er voor over ?

Bijdrager
    iPappa

We kunnen wel het e.e.a. Deze site is door ons geheeel gebouwd. Echter, wat ik afgelopen week zag was een compleet pakket dat wyssiwyg werkt.

Bijdrager
    Byron

Het maakt echt geen drol uit op welk platform je websites bouwt.. behalve als je misschien ASP gebruikt (das namelijk van Microsoft, en daarnaast ook nog erg crappy). De meeste serverside technologieen (mysql/PHP/apache) zijn allemaal OpenSource..
    Een goede WYSIWYG editor is bijvoorbeeld Dreamweaver, daar is een mac en een windows versie van.

Bijdrager
    MacBeer

iPapa is vader van iTommie? :wink:

Er zijn tegenwoordig Content Management Systemen die platform-onafhankelijk zijn. Ook zijn deze systemen helemaal gratis en compleet aan te passen.
    Maar dit aanpassen daar heb je wel kennis van webontwerpen en coderen voor nodig. Als de zaak is aangepast is het toevoegen van ‘content’ zeer eenvoudig.

Vlot sites maken is een illusie. Zet dat uit je hoofd. Een website maken is een proces. Bovendien is een website voor een zaak een belangrijk communicatieinstrument waar aandacht aan besteedt moet worden.
    Programma’s die claimen een site te genereren met een wysiwyg-interface genereren vaak slechte code die meestal ook nog eens ‘Internet Explorer only’ is. Uitzonderingen hierop zijn Dreamweaver, Freeway Pro + Express die wél goed geschikt zijn. Maar ook hiervoor heb je kennis van HTML coderen voor nodig.

Mijn advies: ga op zoek naar een webdesigner die op basis van een CMS een website voor je kan maken. Het is niet gratis maar het zal je veel opleveren.

Bijdrager
    iPappa

Dank je MacBjorn,

Ja ik ben zijn vader. Ik heb een webddesigner in dienst die o.a. onze website heeft gemaakt. Echter het kost allemaal zoveel tijd en wat ik dezze week zag geen heel erg vlot. Niet zelf steeds het wiel uitvinden maar een “pakket” waarmee al heel veel zaken geautomatiseerd zijn. Kijk maar eens op:
    http://www.webdesq.nl/index.php?id=7

gr. Vincent

Bijdrager
    MacBeer

Hmm…. ik zie geen voorbeeldsites vermeldt. En het pakket draait alleen onder Windows. Dus daar blijf je hangen.

Ik denk toch dat een CMS hier de beste oplossing is. Hierover is op dit forum vaak gepraat. De zoekfunctie kan je wijze maken.
    Topics over diverse CMS-toepassingen vindt je hier, hier, hier, hier, hier en hier.

Bijdrager
    tennapel

Webdesq is gewoon een content management systeem (CMS), alleen dan met een windows front-end applicatie.

Vergeet niet dat je webdesigner alsnog de templates moet maken voor het CMS en dat daarna pas het ‘makkelijke’ onderhoud van je website begint; demo’s zijn altijd gelikt. Dat gelt voor ieder CMS.

Als dat allemaal wat teveel van het goede is, kijk dan eens naar NVU: http://www.nvu.com/

Bijdrager
    MacBeer

Die kende ik nog niet! Goeie tip Tennapel!

Bijdrager
    Lustigson

Helaas. Systemen bouwen geen websites. Mensen bouwen websites. Een systeem, programmeertaal of database is een hulpmiddel. Het gaat om creativiteit, je richten op je doel en doelgroep, je afvragen wat de bezoeker wil. Dat maakt een goede site.

Dus. 8)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.