6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Yeti

Windows spellen ook mac-compatible?

Ik heb op dit moment een pc. maar ik ga misschien de mac kopen. kan ik alle spellen die ik heb gekocht voor windows, ook op de mac spelen? of is er een andere manier dan 2 keer hetselfde spel te kopen, 1 keer voor de windows en 1 keer voor mac?

Bijdrager
    Golfgast

Wanneer je een Intel Mac koopt zet je windows erop voor je spellen. Hier kan je ze dan gewoon onder draaien en hoef je geen nieuwe te kopen.

Bijdrager
    Petje
    ”Golfgast”

Wanneer je een Intel Mac koopt zet je windows erop voor je spellen. Hier kan je ze dan gewoon onder draaien en hoef je geen nieuwe te kopen.

Dar klopt gedeeltelijk….~sommige instrukties voor de videokaart worden niet altijd goed vertaald, waardoor een aantal spellen nooit lekker zullen draaien op een intelmac.

Bijdrager
    505

Maar Windows via Bootcamp is toch gewoon native. Je installeerd de drivers, ook van je videokaart.
    [size=9:34d778f0c0]
    PS heeft het niks te maken met Cocoa en Carbon[/size:34d778f0c0]

Bijdrager
    Xserve

Je kan Windows XP naast Mac OS X op je Mac installeren. Dan draai je gewoon Windows op je Mac, net zoals je dat op de PC doet. Er is dus helemaal geen verschil meer.

Let wel op: games draaien niet altijd zo goed op de Mac mini en op de Macbook. Zij hebben een geïntegreerde grafische kaart, en zijn dus niet aan te raden voor ‘hardcore-gamers.’ Voor gewonere mensen presteren zij wel voldoende.

Veel spellen hebben ook een Mac-versie, maar die moet je bijna altijd apart kopen. Mensen willen toch vaak die versie kopen omdat ze Mac OS X nooit wensen te verlaten. Begrijpelijk natuurlijk:wink:

Bijdrager
    s_k

Nog even voor de goede orde (het staat heirboven al, maar toch):
    De enige manier om Windows op je mac te installeren (tenzij je met een vertragend emulatieprogramma gaat werken) is door een Mac met Intel technologie te kopen. Dat zijn de nieuwsten. Koop je een tweedehands mac, kan dit dus niet. Je kunt dan alleen met MacOS werken en daaronder werken véél PC spellen niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.