6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Erwin

Windows server 2016 op Mac Mini

Goedemiddag,

Ik zit met het volgende en hoop dat jullie mij hiermee op weg willen en kunnen helpen:

Ik heb een Mac Mini staan (het “nieuwste” Late 2014 model), hiervan wil ik een server draaien waarop meerdere websites op moeten worden gehost. (Die staan nu nog elders).
    Mijn keuze is gevallen op Windows Server 2016 omdat ik dan Plesk kan gebruiken, deze software is voor mij vrij onmisbaar, vandaar de keuze voor Windows.

Maar nu: Hoe installeer ik Windows Server 2016 op een Mac Mini? Bootcamp in Sierra ondersteunt het niet en wil er ook niets van weten, ik heb het ISO bestand op een bootable USB stick staan.
    Kan ik dan gewoon de Mac Mini opstarten vanaf die stick en Windows installeren?
    Hoe kom ik dan aan de drivers?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Bijdrager
    Q-collective

Je kunt ook een Linux VPS opzetten (Plesk heeft ook een Linux versie). Op Digital Ocean kun je een VPS beginnen vanaf $5 per maand (een duurdere config kan nodig zijn, afhankelijk van wat Plesk vereist). Als je interesse hebt, kun je me een PB sturen, dan kan ik je een link sturen welke je $10 credit geeft. Kun je het ongestraft uitproberen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja, je kan Server 2016 gewoon installeren op een Mac mini. Gewoon de USB-stick erin, en dan even option indrukken tijdens het aanzetten. Je krijgt dan vanzelf een keuzescherm vanwaar je de Windows Installer kan opstarten. Dan gewoon Windows installeren, en als je eenmaal op het bureaublad bent de Windows 10-drivers installeren van Apple’s website. Die drivers zijn niet heel geweldig overigens…

Bijdrager
    Erwin

@waffle,

Oké ga ik eens proberen.
    Windows 10 drivers (Bootcamp 6) is nogal lastig te vinden maar is uiteindelijk wel gelukt.:-)

https://digiex.net/threads/apple-windows-10-bootcamp-6-drivers-download-applebcupdate-exe-april-1st-2016.14828/

Bijdrager
    Kris

Ik heb een 2012 mini en draai Windows server 2016 met virtualbox in de achtergrond, werkt prima en ik kan bovendien de mini nog gewoon als Mac gebruiken tegelijkertijd. Ik heb geen enkel probleem ondervonden met drivers, alleen automatisch opstarten van windows bij ’t opstarten van de mini is… lastig.

Bijdrager
    Erwin

Bedankt voor je reactie Kris,
    Virtualisatie neem ik in overweging als “normaal” installeren niet gaat werken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.