18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Howl

Windows “scherm” overnemen op Mac OS X

Hallo,

Ik heb een Imac G5 en een PC met Windows XP Pro erop staan.
    Ik ben van plan mij PC ergens in een “vergeten” plaats te zetten om deze dan als back-up te gaan gebruiken.

Maar ik heb wel een vraag, met welke software kan het scherm van Windows op mijn PC “overgenomen” wornde zonder dat ik iets moet doen op mijn andere PC moet doen zoals bijvoorbeeld op “Ja” klikken voor toegang te krijgen?

Dit wil ik omdat het scherm van de PC verkocht zal worden.

Iemand een idee met welke software dit kan gebeurt worden?

Bedankt!

Groetjes,

Bijdrager
    SeaTrue

op je pc zet je [email protected] server, en via en programaatje remote desktop connection (van windows; for mac) maak je er verbinding mee.

Bijdrager
    aerosoul

je kan ook gewoon remote desktop van windows gebruiken, met behulp van

http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=remotedesktopclient

Bijdrager
    SeaTrue

die bedoelde ik

Bijdrager
    IT2Be

Ik kan het helemaal mis hebben, in dat geval excuus vooraf!

Maar is het niet zo dat RDC (Remote Desktop Client) alleen maar werkt met een server versie van Windows?

En is het derhalve dan niet zo dat een VNC server een VNC client verwacht?

Als ik gelijk heb, en er is Windows Server aanwezig dan zou ik voor RDC gaan. Waaay sneller dan VNC. Beide clients zijn gratis en, als je de aanschaf van Windows Server wegdenkt, de servers eigenlijk ook.

Hope this helps…

Bijdrager
    radje0880

Nee dat hoeft zeker geen server te zijn, bv XP professional kan al prima.
    Met VPN log ik vanaf mijn imac thuis in op het netwerk bij mn werk, en neem zo met RDC
    mijn PC op het werk over. Gaat echt uitstekend, zelfs de rechtsklik werkt.

Bijdrager
    SeaTrue

thuis heb ik het hier draaiende dan vanaf een mijn mac met RDC de pc kan benaderen met daarop [email protected] server geinstalleerd. Misschien kan het zelf native met windows

Bijdrager
    appelonia
    ”samheijens”

thuis heb ik het hier draaiende dan vanaf een mijn mac met RDC de pc kan benaderen met daarop [email protected] server geinstalleerd. Misschien kan het zelf native met windows

Ik heb het aan de praat met RDC op de iMac en zonder extra programmatuur op Windows. Ik heb wel een nogal verborgen instelling in XP moeten aanpassen om zonder wachtwoord remote in te kunnen loggen op XP.

Bijdrager
    Howl

Ok,

Ik ga dit deze week eens uittesten.

Bedankt voor jullie reacties:)

Ik hou jullie op de hoogte;)

Bijdrager
    Stadsman
    ”appelonia”

Ik heb het aan de praat met RDC op de iMac en zonder extra programmatuur op Windows. Ik heb wel een nogal verborgen instelling in XP moeten aanpassen om zonder wachtwoord remote in te kunnen loggen op XP.

Weet je nog welke instelling dat was?

Bijdrager
    Maccerman

Ik denk dat ik dit wel in dit topic kan vragen…

Hoe krijg ik het voor elkaar om van boven met mijn mac met remote desktop 3 de windows pc van beneden te bedienen? hij zegt dat die nog niet in de lijst staat en dan moet ik een wachtwoord en username invullen. maar heb geen idee welke dat is.

moet ik misschien ook nog wat installeren op de windows?

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Maccerman”

Hoe krijg ik het voor elkaar om van boven met mijn mac met remote desktop 3 de windows pc van beneden te bedienen? hij zegt dat die nog niet in de lijst staat en dan moet ik een wachtwoord en username invullen. maar heb geen idee welke dat is.

ik denk de username en pass van je pc

Bijdrager
    Maccerman
    ”samheijens”
    ”Maccerman”

ik denk de username en pass van je pc

Dat werkt dus niet;)

Bijdrager
    Howl

Hallo,

Het is mij gelukt om het scherm van Windows vanop mijn Imac over te nemen :).
    Maar, mits dat die PC binnenkort zonder scherm zal werken zal het natuurlijk soms eens moeten afgezet worden.

Ik heb dus opgemerkt dat bij de RDC geen optie bijzit voor de PC op remote uit te schakelen, of is dit niet mogelijk?

Groetjes,

Bijdrager
    Maccerman
    ”Howl”

Hallo,

Het is mij gelukt om het scherm van Windows vanop mijn Imac over te nemen :).
    Maar, mits dat die PC binnenkort zonder scherm zal werken zal het natuurlijk soms eens moeten afgezet worden.

Ik heb dus opgemerkt dat bij de RDC geen optie bijzit voor de PC op remote uit te schakelen, of is dit niet mogelijk?

Groetjes,

Als je het scherm overneemt kan je toch gewoon via start => uitschakelen de computer uitzetten…

maar voor aanzetten zal je er toch naar toe moeten lopen

Bijdrager
    Howl

Dat dacht ik ook, maar ik zie maar enkel disconnect en geen turn off:(

Bijdrager
    Howl

Hoi,

Jah, het is waar, dit gaat, maar zo te zien niet als je niet bent “aangelogd” als Administrator (was mijn fout had mij ingelogd als gewone user).

Maar nu een moeilijke vraag:)

Ik had voordien als 2de monitor mijn TV, waar natuurlijk het identieke beeld van op het gewoon scherm werd weergegeven.
    Is dit nog mogelijk in Remote? Tot nu toe geeft hij niets weer op de TV.

Thx voor de tips en hulp:)

Groetjes,

Bijdrager
    s_k

Een vraag in dit kader:
    Ik gebruik Radmin om vanaf mijn PC en laptops mijn Mp3 speler (gewoon een oude PC) te gebruiken. Die staat gewoon aangesloten op mijn audioset en draait Mp3’s vanaf de mainframe boven. Werkt prima allemaal. Toetsenbord en muis zitten er niet aan, ik bedien hem gewoon op afstand.
    De Mp3 PC werkt onder Windows ’98SE. Geen Remote desktop dus.
    Is het dan evengoed mogelijk om vanaf een (i)Mac de PC te bedienen?
    Zo niet, dan is dat al één reden om een PC te laten staan:P

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.