11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Aidovive

Windows Remote Desktop verbinding onder OSX

Ik maak regelmatig gebruik van Remote Desktop onder Windows XP om een van mijn andere Windows machines te kunnen benaderen. De ideale manier om even een download te starten, of om even remote mijn mail op een andere machine te kunnen lezen.
    Nu ik een Macbook heb besteld zou ik die zelfde functie ook graag om mijn Mac kunnen gebruiken. Natuurlijk kan dat met een progje ala Parallels maar is er ook een tooltje die het mogelijk maakt om direct onder OS X een Remote Desktop verbinding met een Windows-bak te maken? Het gaat hier om de standaard RDP client die Windows XP biedt. Deze port staat namelijk standaard al ‘te luisteren’ op mijn XP/Win2003 machines.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en kan die persoon mij op weg helpen.

Bijdrager
    mvdenberg

Miscorsoft heeft een RDP client voor de mac. Je kan hem hier downloaden.

Edit: wat je ook kan doen: download gratis VNC, installeer dat op je windows machine (werkt ook met windows versies ouder dan XP). Stel op je windows machine in dat de machine via Java overgenomen kan worden.
    Vervolgens kan je vanaf je vanuit de webbrowser op je mac (of wat dan ook) je windows machine overnemen.

Ik vind zelf dat schermovername m.b.v. de RDP client iets sneller is en lekker aanvoelt.

Bijdrager
    benj1989

heb je xp pro?

Bijdrager
    Steff
    ”mvdenberg”

Microsoft heeft een RDP client voor de mac. Je kan hem hier downloaden.

Mijn ervaring daarmee is dat sommige servers vanaf de Mac niet lijken te bestaan. Soms vind hij ze niet. Ikzelf heb ze allemaal een apart DNS gegeven om zo in te loggen op de bepaalde server.

Trouwens Benj1989? Als je zijn post al had gelezen had je je postcount niet omhoog hoeven gooien. :wink:

Bijdrager
    mvdenberg

@ Kriska: hmmm… die ervaring heb ik niet. Maar ik heb thuis nog 2 windows gebakjes draaien en geen serverpark. Misschien dat me het daarom niet opgevallen is.
    Ik benader die gebakjes altijd op IP adres en niet op hostname.

Bijdrager
    Steff

Ikzelf draaide 2 verouderde systemen, 1 als dataserver… iedereen doet haar/zijn backups daar etc. En de andere draaide MySQL en Webserver.

Via IP ging opzich eerst vrij goed. Maar daarna vond die bepaalde IP adressen niet meer. Can’t resolve IP Adress or Hostname was het toen.

Toen maar 2 DNS adressen aangemaakt en via via zo verdergewerkt.

Bijdrager
    lemoentje

Ik heb een Windows 2003 Server thuis staan, onder andere als mailserver en fileserver. Als ik ’t ding gereboot heb kan ik ‘m op servernaam ook niet vinden. Gek genoeg een keer aanmelden op IP-nummer en daarna werkt ’t prima. Zal wel een of andere glitch zijn.

Remote Desktop van Microsoft onder Mac OSX werkt trouwens prima. Het is niet echt supersnel, maar “performed” toch nog redelijk. Aldus een tevreden gebruiker!

Bijdrager
    mvdenberg
    ”lemoentje”

Ik heb een Windows 2003 Server thuis staan, onder andere als mailserver en fileserver. Als ik ’t ding gereboot heb kan ik ‘m op servernaam ook niet vinden. Gek genoeg een keer aanmelden op IP-nummer en daarna werkt ’t prima.

Dat klopt: als een pc een tijdje heeft uit gestaan, en je hem start, duurt het een tijdje voordat zijn naam bekend is op het netwerk. Daarom kan het even duren voordat het werkt. Wanneer je het 2003 gebakje meteen op ip adres benadert, lukt dit wel: je benadert hem direct en niet via een omweg (de pc naam). Als je dan nog eens verbind op naam, lukt dit wel: jouw pc heeft door de eerste poging de pc naam opgeslagen (cache).

Bijdrager
    rebbx

VNC! Dit draait zowel op mijn pc als mac perfect.

PC:
    RealVNC

http://www.realvnc.com/download.html

Mac
    Chicken of VNC

http://sourceforge.net/projects/cotvnc/

succes!!

Bijdrager
    Aidovive

thnx voor alle reacties! Denk dat ik hier wel iets mee kan.

Ik heb dus 2 mogelijkheden. VNC of Remote Desktop Connection Client 1.0.3 for Mac OS X .

Jullie zijn geweldig. Ik ga er direct mee aan de slag zodra m’n Macbookje binnen is!

Bijdrager
    Aidovive
    ”benj1989″

heb je xp pro?

Heb XP Pro, Windows MCE en Win2003 machines die ik het liefst allemaal zou willen kunnen benaderen. Windows MCE is overigens gelijk aan XP Pro met uitzondering van aanmeldings mogelijkheid op een domein.

Denk dat ik wel wat kan met VNC en Remote Desktop Connection Client 1.0.3 for Mac OS X .
    Eerst die M$ tool maar eens proberen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.