9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Beathoven

Windows Remote Desktop icm Apple RD 2

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een beter alternatief voor VNC en vroeg me af of het met Windows remote desktop mogelijk is om op een PC verbinding te maken met een Mac waarop Apple Remote Desktop geinstalleerd is..

Bijdrager
    Tomaat

simpel antwoord: nee

Apple’s RDP en Microsoft’s RDP zijn 2 verschillende protocollen. Met andere woorden, die kunnen niet met elkaar communiceren.

RDP: Remote Desktop Protocol

Bijdrager
    maceddy

Maar, Apple Remote Desktop 2 ondersteund wel VNC.

Dus wordt daarmee toch wel weer een leuk alternatief..

p.s. ff verplaatst naar Internet en Netwerken.

Bijdrager
    Dalleke

Bij microsoft office 2004 voor MAC zit er een remote desktop client die ook apart down te loaden is bij mactopia en op een XP machine staat er ook een mstsc programma. De xp moet je dan wel instellen dat hij van buiten af mag benaderd worden:wink:

Bijdrager
    Beathoven
    ”maceddy”

Maar, Apple Remote Desktop 2 ondersteund wel VNC.

Dus wordt daarmee toch wel weer een leuk alternatief..

p.s. ff verplaatst naar Internet en Netwerken.

idd, mooi dat het standaard VNC ondersteunt.. maar VNC is vrij traag. Ik had eigenlijk gehoopt dat het ’t zelfde RD protocol was als de windows variant. Maar goed, dat is het dus niet.. beetje jammer. Dan wacht ik nog wel ff op een evt. versie 3.0 van RD voor Mac OS X.

”Dalleke”

Bij microsoft office 2004 voor MAC zit er een remote desktop client die ook apart down te loaden is bij mactopia en op een XP machine staat er ook een mstsc programma. De xp moet je dan wel instellen dat hij van buiten af mag benaderd worden:wink:

Dat is van Mac naar PC.. ik wil het andersom:)

Bijdrager
    Dalleke

Het gaat inderdaad van PC naar MAC:D

Bijdrager
    Beathoven
    ”Dalleke”

Het gaat inderdaad van PC naar MAC:D

Dat lijkt me heel sterk, maar zou je me misschien uit kunnen leggen hoe je dat voorelkaar gekregen hebt? :D

Bijdrager
    Andre

Timbuktu!!!! (als dat er is voor OSX?!)

Bijdrager
    Andre
    ”Andre”

Timbuktu!!!! (als dat er is voor OSX?!)

:) Ja dus : http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10536

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.