19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    freshface

Windows programma’s op mac

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om in de nabije toekomst een mac te kopen en nu heb ik toch een paar vraagjes alvorens ik een beslissing neem .
    Ik werk op een pc met Photoshop , Dreamweaver en andere graische software van adobe en macromedia .
    Ik heb nu instalatie bestanden voor windows (exe- setup- bestanden).
    Moet ik nu nieuwe software aanschaffen om met deze software op een mac te werken ?? Of is het geen probleem om deze software te instaleren op een mac ?
    Is er iets speciaal coor nodig anders ? en zijn er vele obstakels in de weg en brengt dit (vele) moeilijkheden met zich mee ?

Greetz

Bijdrager
    senne

1) geen moeilijkheden.
    2) geen exe files op mac. gaat niet (dat is normaal)
    3) altijd op de softwaredoos zien dat er “For Mac” (ofzoiets) op staat voor dat je het koopt
    4) als er “For Windows” op staat, niet kopen.

ik vrees dat je al de software opnieuw moet kopen ! Maar als je zo wat in de sector van Grafische toestanden zit, ken je zeker iemand die je verder kan helpen om goedkoper (lees: 0 euro) aan Photoshop, Dreamweaver en andere grafische programma’s voor Macintosh te geraken :wink:

Bijdrager
    freshface

De software kopen is duur , en ik mocht van een vriend zijn oudere versies van die grafische programma’s gebruiken en ik heb nl. het geld niet om dan aan nieuwe software te geraken .
    Ik ben nu een 6de jaars student multimedia technieken in het middelbaar .

Bijdrager
    Ruben

Je hoeft niet alle software opnieuwe te kopen denk ik. Tenminste niet als je de bestaande software netjes gekocht hebt. Ik heb bijvoorbeeld de CD’s van Photoshop Elements en Traktor DJ eens bekeken, en die zijn voor zowel de Mac als voor Windows. Beide versies staan er gewoon op. Weet niet helemaal zeker of Traktor ook gaat werken op een PC, want daar moet ik ook een serienummer opgeven (dacht ik) en dat zou wel eens “Mac Only” kunnen zijn, maar bijvoorbeeld Photoshop Elements heeft geen beveiliging, dus daarvan zou ik ook de Windows versie moeten kunnen gebruiken, dus andersom lijkt me dat ook het geval.

Bijdrager
    freshface

Bestaat er mogelijk een software tool waardoor je ook de exe bestanden kan instaleren ?
    En als je een nieuwe mac koopt welke standaard software zit er dan al op ?

itunes , word , excel , acces , msn , …. ?

Bijdrager
    freshface
    ”konijn”

Bestaat er mogelijk een software tool waardoor je ook de exe bestanden kan instaleren ?
    En als je een nieuwe mac koopt welke standaard software zit er dan al op ?

itunes , word , excel , acces , msn , …. ?

Zodat ik na de aankoop van een mogelijke mac nog niet extra meer geld moet uitgeven om een toestel te hebben waar de nodige software opstaat

Bijdrager
    cabbie

wel, itunes staat er op. En ook iphoto, imovie en idvd als je dvd-fikker heb. Bij een iMac wordt volgens mij Appleworks geleverd, een suite met een tekstverwerker, spreadsheet etc. Dat kan MS office bestanden importeren (al gaat dat niet foutloos). Je kunt ook MS office voor de Mac kopen, dat is met word,excel, etc. Het zit er niet standaard bij.

als je nog student bent kun je ook bij de applestore voor education kijken. dat scheelt over het algemeen wel geld.

Bijdrager
    freshface

Als ik dan een mac aankoop , dan moet er probleemloos
    Photoshop , illustrator , flash , dreamweaver , een soort van office pakket en mp3’tjes op gedraait worden , en dan ook nog msn .

Gaat dit allemaal (niet teglijk natuurlijk ) probleemloos werken ??
    Op school werken wij met mac’s 200 Mhz en te weinig ram geheugen en die lopen om het kwartier vast .

Bijdrager
    freshface
    ”konijn”

Als ik dan een mac aankoop , dan moet er probleemloos
    Photoshop , illustrator , flash , dreamweaver , een soort van office pakket en mp3’tjes op gedraait worden , en dan ook nog msn .

Gaat dit allemaal (niet teglijk natuurlijk ) probleemloos werken ??
    Op school werken wij met mac’s 200 Mhz en te weinig ram geheugen en die lopen om het kwartier vast .

Ooohja , toen ik dit las (http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=7204) er moet ook iets van een outlook programma opstaan om pop3 mail accounts in te stellen en daarmee mail te doen opvragen !!
    Dat zit al standaard niet bij de explorer browser ?! Of niet ?

Bijdrager
    Ruben
    ”konijn”

…Photoshop , illustrator , flash , dreamweaver , een soort van office pakket en mp3’tjes op gedraait worden , en dan ook nog msn.

Photoshop is er voor de Mac, werkt prima. Illustrator ken ik niet. Flash werkt goed. Dreamweaver gebruik ik pas sinds ik een Mac heb en werkt prima. Office werkt wel, maar is van Microsoft met ook voor de Mac de bijbehorende ellende, ik zou er geen documenten aan toevertrouwen. Gebruik het zelf alleen om PowerPoint humor van Windows vriendjes te bekijken. MP3, MP4 en nog veel meer kan allemaal met iTunes… en last-but-not-least: het kan natuurlijk WEL allemaal tegelijk!:-D

Oh ja, MSN is bagger voor de Mac (mijn ervaring dan). Maar er zijn genoeg betere alternatieven die op het MSN netwerk draaien. Zelf gebruik ik Proteus. Prima pakker, zit ik mee op MSN, ICQ, Yahoo en AOL tegelijk.

PS: Je kan je eigen berichten achteraf nog gewoon aanpassen hoor, je hoeft niet jezelf te gaan quoten.:-D

[Edit]
    Standaard heeft de Mac “Mail” aan boord. Voor mij persoonlijk is dat voldoende voor mailen, zowel in POP, IMAP alsook de speciale .Mac account die je bij Apple aan kan vragen. En anders zijn er genoeg alternatieven.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Aangezien je nog student bent, informeer op school eens naar studentensoftware. Ik heb zelf bijvoorbeeld flash mx, dreamweaver mx, office x voor de mac etc voor € 15 p.s. via een studentensite gekocht.

Enkel PhotoShop is niet verkrijgbaar via deze site, maar dat ligt aan Adobe, die vinden studenten software nml. maar onzin. In plaats van Photoshop zou je de Unix variant kunnen gebruiken, deze heet The Gimp. De meeste Unix software is helemaal gratis en veel ontwikkelaars zijn bezig hun software beschikbaar te maken op de mac. Hierover kun je meer lezen op http://www.apple.com/macosx/x11/

Bijdrager
    SanderQ
    ”meneer

In plaats van Photoshop zou je de Unix variant kunnen gebruiken, deze heet The Gimp.

Dat klinkt heel veelbelovend, heer Koekepeer!:) Ik ga het op een vrije zondagmiddag zeker eens proberen. The Gimp zelf is overigens te vinden op deze link: http://www.gimp.org/. :wink:

Anoniem

msn kun je gratis downloaden op http://www.msn.nl / http://www.msn.be
    (wel geen msn 6, dus geen games of “nieuwe” icons)

maar welke mac ga je kopen ?

kijk op de apple site welke progammas er worden bijgeleverd want dat is bij bijna elke computer model anders.

Bijdrager
    senne
    ”konijn”

zit jij toevallig op mijn school? :)

Bijdrager
    Geedee

Wat is me dat nu allemaal?:D Grafische software draait in de allereerste plaats het allerbest op een Mac. Daarvoor is de Mac toch gekend, niet? Of dat nu Illustrator of FreeHand of PhotoShop of weet-ik-veel is, het draait gewoon fantastisch.

Bijdrager
    freshface
    ”senne”
    ”konijn”

zit jij toevallig op mijn school? :)

VISO Mariakerke (Gent)

Bijdrager
    boesboes

ik zat vroeger in het viso:)

viso hahaha
    waar is den tijd (vorig jaar :P )

Bijdrager
    driek
    ”konijn”

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om in de nabije toekomst een mac te kopen en nu heb ik toch een paar vraagjes alvorens ik een beslissing neem .
    Ik werk op een pc met Photoshop , Dreamweaver en andere graische software van adobe en macromedia .
    Ik heb nu instalatie bestanden voor windows (exe- setup- bestanden).
    Moet ik nu nieuwe software aanschaffen om met deze software op een mac te werken ?? Of is het geen probleem om deze software te instaleren op een mac ?
    Is er iets speciaal coor nodig anders ? en zijn er vele obstakels in de weg en brengt dit (vele) moeilijkheden met zich mee ?

Greetz

Hehe, is dit het konijn van men klas ?
    5 Mmt D , schooljaar 2002-2003:D

Bijdrager
    boesboes

Hier ook ex viso man:)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.