8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mattie2

Windows programma op Mac

Beste onemorething forum lezers,

Waarschijnlijk is de vraag al vaak genoeg voorbij gekomen maar hierbij nogmaals.

Ik ga mijn macbook vanaf oktober ook zakelijk gebruiken. Er zijn twee programma’s die ik moet gebruiken zakelijk en dat is Visio (kan helaas geen omnigraffle meer gebruiken, sharen met collega’s) en minitab ’17.

Voorheen had ik VMware Fusion met Windows draaien. Maar dit neemt erg veel schuifruimte in.

Wat gebruiken jullie?

Groeten, Mattie

Bijdrager
    madcat

Twee opties, fusion of bootcamp. beide nemen wel veel ruimte in beslag.
    Een andere optie is via remote desktop op een fysieke machine inloggen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    mattie2 op 21 september 2017

Voorheen had ik VMware Fusion met Windows draaien. Maar dit neemt erg veel schuifruimte in.

Gebruik een virtuele schijf die groeit wanneer dat nodig is, en stel de maximale grootte in op iets dat genoeg is voor wat erop moet komen te staan, maar niet véél meer dan dat. Stel bijvoorbeeld dat je Windows-installatie plus Visio 10 GB nodig heeft, dan is iets van 15 GB genoeg als maximale grootte voor de schijf.

Inactief
    Anoniem

Parallels Desktop dan.

Bijdrager
    madcat

15GB is wel erg optimistisch, ik denk dat je eerder aan minimaal 30-40GB moet denken.

Bijdrager
    Wauters

Visio kan je misschien online nemen via Office 365
    En Minitab Express is misschien voldoende? Dit bestaat voor Mac?
    Een optie is de programma’s draaien op een server van ’t bedrijf?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    madcat op 21 september 2017

15GB is wel erg optimistisch, ik denk dat je eerder aan minimaal 30-40GB moet denken.

Ik zei „Stel dat …” wat zoveel wil zeggen als: „Ik pluk een paar getallen uit de lucht ter illustratie, gebruik je eigen verstand om echte waarden te bepalen”:)

Bijdrager
    computer space

Ik draai prima met VM-etjes van 5Gb. Meer dan zat voor Windows en 1 of 2 apps.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.