4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    cowelg

Windows Pro-cd op Mac Mini

Kan ik de Windows XP Pro-cd die ik jaren geleden heb gekregen bij aanschaf van een Compaq-notebook op de Intel Mac Mini zetten, of moet ik een nieuwe licentie kopen – en hoeveel kost-ie dan? Ik overweeg namelijk zo’n Intel-Mini te kopen, maar als ik dan ook nog eens honderden euri moet neertellen voor een nieuwe Windows-licentie, dan gaat het feest niet door.

Inactief
    Anoniem

Dat hangt er van af of die licentie OEM is (maar normaal gezien is ze dat als het de licentie is die je bij je Compaq kreeg bij de aankoop), want als die dat is hangt de licentie vast aan je Compaq apparaat. Het kan daarom zijn dat de installatie van winxp enkel gaat op je compaq, maar langs de andere kant zijn er ook berichten dat de OEM versies van sommige PC’s toch werken op een Mac Mini maar ik weet niet of dit juridisch gezien in orde is.

Dit is wat er op Macworld.com staat

”Macworld.com”

When I was evaluating Boot Camp, I used Win XP OEM. The first attempt did not work because I used the OEM disk from one of the Dell computers we have. The installer looked specifically for Dell hardware. Then I tried an OEM from one of the ThinkPad (IBM) computers, it worked perfectly.

Since then I have used the same OEM disk to install into Parallels, also successfully. The only odd thing is that I have used the same disk multiple times and I never had to call into MS to get the activation code.

dit is wat Apple zegt over wat je nodig hebt betreffende de licentie:

A bona fide installation disc for Microsoft Windows XP, Service Pack 2, Home or Professional (No multi-disc, upgrade or Media Center versions.)

als je een nieuwe licentie moet kopen voor op je Mac Mini komt dat op een 130€ geloof ik.

grtz

Bijdrager
    JeroenR

Als je je intel mac bij it pro koopt kun je windows ineens laten installeren, en dit voor 130€.

Ik heb ook al geprobeerd een OEM versie te installeren die bij mijn medion pc zat maar daar werkte mijn toetsenbord niet tijdens de installatie.

Bijdrager
    Len

“Jaren geleden”… Als dat meer dan twee jaar is heb je geen SP2 CD. Volgens Apple werkt dit dus niet.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.