One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » [opgelost] Windows pen op iPad Pro?

[opgelost] Windows pen op iPad Pro?

Profielfoto van gipsman

gipsman op 16 juni 2017 #

Weet iemand van jullie uit ervaring of de windows surface pen ook op een iPad Pro werkt?
Ik ben heel tevreden over de Apple Pencil (die al mijn vorige pennen overbodig maakt), maar die pen ziet er ook OK uit.
Zou dan mijn allereerste windows aankoop zijn 😲.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden geleden door Profielfoto van Night Night.
Profielfoto van bassbug

bassbug op 17 juni 2017 #

Wat denk je zelf?

Profielfoto van Thoomas

Thoomas op 17 juni 2017 #

Beide pennen gebruiken een hele andere techniek om de bewegingen door de geven aan het apparaat. Je kan Windows Surface pen dus niet op de iPad Pro gebruiken.

Profielfoto van SvS

SvS op 17 juni 2017 #

bassbug op 17 juni 2017

Wat denk je zelf?

.
Flauw. Het is een normale vraag.

Helaas, beetje kinderachtig van ‘de industrie’ om elkaar systemen te uitsluiten voor hun accessoires, enkel om 1 doel, money.

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 17 juni 2017 #

En dat is een even flauwe opmerking, want dat het een op het andere niet werkt heeft in dit geval  niks met geld te maken.

Profielfoto van Maikelw

Maikelw op 17 juni 2017 #

SvS op 17 juni 2017
bassbug op 17 juni 2017

Wat denk je zelf?

.

Helaas, beetje kinderachtig van ‘de industrie’ om elkaar systemen te uitsluiten voor hun accessoires, enkel om 1 doel, money.

Lego kun je ook niet op PlayMobile klikken, dat heeft werkelijks niets met geld te maken; het zijn twee complete verschillende technieken.

Profielfoto van sunapple

sunapple op 17 juni 2017 #

Ik vind dit eigenlijk niet zo’n gekke vraag, want hoe werken die pennen eigenlijk? Volgens mij is de enige reden dat de Surface pen niet met de iPad werkt dat Microsoft er geen software voor gemaakt heeft. Andersom geldt misschien wel hetzelfde voor de Pencil.

Maikelw op 17 juni 2017
SvS op 17 juni 2017
bassbug op 17 juni 2017

Wat denk je zelf?

.

Lego kun je ook niet op PlayMobile klikken, dat heeft werkelijks niets met geld te maken; het zijn twee complete verschillende technieken.

Nou vertel, het werken die pennen dan? Druksensor in de pen, Bluetooth connectie en verder?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 17 juni 2017 #

Het is eigenlijk heel eenvoudig. De pen is eigenlijk een mini-computertje. Ze gebruiken weliswaar dezelfde connectietechniek (bluetooth) maar de datastructuur die van de pen naar de tablet gestuurd wordt, is device-afhankelijk. Ze praten dus verschillende talen, om het maar even globaal uit te drukken. En ze gebruiken verschillende digitizer-technieken. Om dezelfde reden kun je bijvoorbeeld ook niet zomaar Windows software op een iPad zetten. Het grappige is, dat je ze onderling wel kunt ‘pairen’ (bluetooth techniek, en ja: Dat heeft iemand al uitgeprobeerd), maar dan houdt het verder ook op.

Profielfoto van gipsman

gipsman op 17 juni 2017 #

Ik had gehoopt dat het wel zou kunnen omdat pennen die ik al had ( van Adonit, Paper 53, Creggle, intussen allemaal waardeloos sinds Apple Pencil), in theorie althans, wel op beide werken. In een emulator bv.Parallels werkt het natuurlijk ook niet want de mac heeft geen touchscreen en voor iOS bestaat voorzover ik weet geen emulator. Einde verhaal.

Profielfoto van Maikelw

Maikelw op 18 juni 2017 #

Sommige pennetjes kun je ook op verschillende schermen gebruiken. Deze pennen werken echter niet zoals de Apple Pencil of Surface Pen: Ze gebruiken een materiaal wat net zo geleidt als de huid van een vinger en thats all. Omdat ze een menselijke vinger nabootsen is het niet nodig hiervoor software te schrijven, de penpunt is gewoon een stukje rubber zegmaar en ze hebben daarom geen drukgevoeligheid, schuinte herkenning of knoppen of andere functies.

Profielfoto van Koekenbakker

Koekenbakker op 18 juni 2017 #

SvS op 17 juni 2017
bassbug op 17 juni 2017

Wat denk je zelf?

.

Je kunt het kinderachtig noemen, maar het is natuurlijk logisch dat beursgenoteerde bedrijven uit zijn op geld..

Profielfoto van Maikelw

Maikelw op 19 juni 2017 #

Heeft ook te maken met patenten, als je bijvoorbeeld een verloopstukje zou maken wat Lego aan PlayMobile zou kunnen koppelen, heb je volgens mij een probleem met beide partijen, dus dan tja.. Inderdaad om geld maar natuurllijk ook om merkrechten etcetera

Over dit topic

Gestart op 16 juni 2017 door gipsman

Laatste reactie door Maikelw

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?