11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    iCreatedTech

Windows PC besturen via Mac

Hallo OMT’ers,

Ik heb een Windows PC omgebouwd tot server, en nu wil ik deze PC in een andere kamer zetten dan mijn Mac (OS X Lion).
    Dus vroeg ik mij af of ik deze PC via mijn Mac kan besturen zodat ik geen beeldscherm bij die PC hoef te zetten!

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Lauwrence
    Bijdrager
    AppleStef

Dit is denk ik wat je wilt.

Bijdrager
    rauerik

Ik doe dit al jaren met Logmein free
    werkt perfect https://secure.logmein.com/nl/

Bijdrager
    csteelooper

@All: Lawrence is de enige die juist heeft geantwoord. Meer dan RDC is niet nodig. LogMeIn en Teamviewer zijn leuk als je ook van buitenaf (lees: buiten je eigen Netwerk) je PC wil kunnen benaderen.

@iCreatedTech:
    a) download en installeer Remote Desktop Connection for Mac op je Mac.
    b) Zorg ervoor dat je verbinding van buitenaf toestaat op je Windows PC. Dit doe je via (My) Computer > Properties > tabblad Remote > Allow Remote Desktop Connections. Als je een Serverversie draait kun je ook ervoor kiezen om Terminal Services te installeren, maar dit vereist aparte licenties van Microsoft
    c) om het plaatje compleet te maken installeer je een programmaatje waarmee je een Magic Packet kunt versturen op je Mac. Hiermee kun je dan zelfs je PC √°√°nzetten als deze uitstaat (via WOL [Wake-up On LAN]; dit moet dan wel ondersteund worden door je moederbord en je moet het activeren in het BIOS van je PC).

Bijdrager
    iCreatedTech

Bedankt voor alle reacties, ik ga het zo snel mogelijk uit testen!

Bijdrager
    Road

De applicatie verbinding met extern bureaublad werkt zeer prettig.

Bijdrager
    computer space

RDC werkt alleen met Pro versies van Windows. Een XP , VIsta of 7 Home ermee bedienen gaat niet.

Bijdrager
    Mac in tosh

Ik heb hierop nog een aanvullende vraag.
    Ik ga die windows-bak gebruiken om een programma op te draaien dat dient om m’n zonnepanelen te beheren.
    Maar ik zou graag hebben dat die windows computer alleen verbinding kan maken met m’n thuisnetwerk en niet met het internet, vanwege virussen enzo.
    Ik weet dat dit eigenlijk een windows-vraag is, maar misschien kan iemand mij hier helpen. Ik heb namelijk geen zin om een account aan te maken op 1 of ander windows-forum.

Weet iemand hoe ik dit gedaan kan krijgen?

Bijdrager
    Hansi2124

En toch is dat de beste manier, want wij hebben hier de volgende huisregel:

Bijdrager
    Mac in tosh

Ik gebruik de laatste airport extreme als router misschien dat er zo wel iets te regelen valt.
    De computer is via een switch (Netgear GS116E) met de kabel verbonden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.