11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    iCreatedTech

Windows PC besturen via Mac

Hallo OMT’ers,

Ik heb een Windows PC omgebouwd tot server, en nu wil ik deze PC in een andere kamer zetten dan mijn Mac (OS X Lion).
    Dus vroeg ik mij af of ik deze PC via mijn Mac kan besturen zodat ik geen beeldscherm bij die PC hoef te zetten!

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Lauwrence
    Bijdrager
    AppleStef

Dit is denk ik wat je wilt.

Bijdrager
    rauerik

Ik doe dit al jaren met Logmein free
    werkt perfect https://secure.logmein.com/nl/

Bijdrager
    csteelooper

@All: Lawrence is de enige die juist heeft geantwoord. Meer dan RDC is niet nodig. LogMeIn en Teamviewer zijn leuk als je ook van buitenaf (lees: buiten je eigen Netwerk) je PC wil kunnen benaderen.

@iCreatedTech:
    a) download en installeer Remote Desktop Connection for Mac op je Mac.
    b) Zorg ervoor dat je verbinding van buitenaf toestaat op je Windows PC. Dit doe je via (My) Computer > Properties > tabblad Remote > Allow Remote Desktop Connections. Als je een Serverversie draait kun je ook ervoor kiezen om Terminal Services te installeren, maar dit vereist aparte licenties van Microsoft
    c) om het plaatje compleet te maken installeer je een programmaatje waarmee je een Magic Packet kunt versturen op je Mac. Hiermee kun je dan zelfs je PC √°√°nzetten als deze uitstaat (via WOL [Wake-up On LAN]; dit moet dan wel ondersteund worden door je moederbord en je moet het activeren in het BIOS van je PC).

Bijdrager
    iCreatedTech

Bedankt voor alle reacties, ik ga het zo snel mogelijk uit testen!

Bijdrager
    Road

De applicatie verbinding met extern bureaublad werkt zeer prettig.

Bijdrager
    computer space

RDC werkt alleen met Pro versies van Windows. Een XP , VIsta of 7 Home ermee bedienen gaat niet.

Bijdrager
    Mac in tosh

Ik heb hierop nog een aanvullende vraag.