7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

windows PC aansluiten op airport

vraag

de buren hebbeenn Winddoss Pc met een wifi kaartje (B)
    zij mogen met plezier (beter een goede buur dan een verre vriend) op mijn netwerk meeliften

hoe die PC le laten werken
    PC herkent de airport
    maar moet je zoals altijd bij windows 1000 dingen instellen

graag een reactie

gr
    cles

Bijdrager
    KingOfBongo

Deelt je Airport ip adressen uit ? Gewoon DHCP opzetten bij je buur en hij is vertrokken. Om dat te doen> start>network connections > de draadloze verbinding rechtsklikken en properties selecteren > in het lijstje op de eerste tab die je te zien krijgt TCP/IP zoeken en op properties klikken> obtain IP Address autom. en obtain DNS Servers autom aanzetten.

Bijdrager
    Sachin

Windows is een ramp met draadloze netwerken!!!

‘k Wil draadloos netwerk delen via een PC met WiFi kaartje zodat ik geen draadloze router moet kopen maar tot nu toe is het me nog niet gelukt… Al die instellingen :(

Bijdrager
    KingOfBongo

Vreemd – had mijn pc op geen 5 minuten aan m’n Airport netwerk hangen … Een airport Express bij in dat netwerk hangen daarentegen – 2 dagen kl*ten en nog geen resultaat …

Bijdrager
    Sachin
    ”KingOfBongo”

Vreemd – had mijn pc op geen 5 minuten aan m’n Airport netwerk hangen … Een airport Express bij in dat netwerk hangen daarentegen – 2 dagen kl*ten en nog geen resultaat …

PC zit direct op draadloos netwerk PowerBook als ik UTP kabel op PowerBook aansluit en dus Internet deel via m’n PowerBook

Wat ik wil is dus omgekeerd… De PC moet Internet draadloos delen!

Bijdrager
    KingOfBongo

Als je je internet op de powerbook deelt; zie je dat dan als mogelijk netwerk verschijnen op je windows machine ? Indien ja, gewoon selecteren en het vakje ivm ad hoc/peer 2 peer netwerken aanvinken en dan ben je normaal gezien vertrokken…

Bijdrager
    JBu
    ”larridon”

Windows is een ramp met draadloze netwerken!!!

‘k Wil draadloos netwerk delen via een PC met WiFi kaartje zodat ik geen draadloze router moet kopen maar tot nu toe is het me nog niet gelukt… Al die instellingen :(

Je moet niet vergeten om aan alle twee de draadloze netwerk kaartjes te vertellen dat je een Ad-Hoc “infrastructuur” ( :?) gebruikt. Als je met meer dan 2 computers wil gaan internetten zou ik je toch serieus een router/ap aanraden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.