7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sytrusze

[Opgelost] Windows partitie zichtbaar maar niet aanwezig

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een clean install van Catalina uitgevoerd. Ik had ervoor El Capitan en de helft van de schijf was een bootcamp partitie. Ik heb eerst alle partities verwijderd en 1 partitie gemaakt, deze vervolgens geformatteerd naar Mac OS Journaled. Na de installatie is alles prima, ook als ik bij Disk Utility kijk zie ik maar 1 partitie (eigenlijk 2 – Mac HD en Mac HD data). Die laatste schijnt normaal te zijn bij Catalina.

Maar goed. Als ik opnieuw opstart en ik houd option vast, dan zijn er 2 boot opties. Windows (let op: er staat vreemd genoeg geen Bootcamp..) en OS X.

Hoe kan dit, en beter nog hoe krijg ik deze verwijderd?

Als ik op Windows klik krijg ik de BSOD van windows te zien en iets met blabla recovery.

Iemand een idee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    iDEOwen

Tik dit eens in, in de programma “terminal”: diskutil list (en dan return)

copy & paste het resultaat hier

Bijdrager
    sytrusze

Sorry voor de latere reactie! Bij deze het resultaat:

Bijdrager
    iDEOwen

Ok, je Windows partitie is idd weg, maar waarschijnlijk de boot entry op de EFI partitie niet…

tik deze commando’s per regel in de terminal (dus enter/return na elke regel). Je moet eerste keer je admin wachtwoord invullen

sudo mkdir /Volumes/EFI

sudo mount -t msdos /dev/disk0s1 /Volumes/EFI

cd /Volumes/EFI/EFI

rm -rf Microsoft

Dit zou het op moeten lossen

Bijdrager
    sytrusze

Je bent een held iDEOwen! Zelfs Apple support had geen oplossing, dus hulde naar jou!

-OPGELOST-:)

Bijdrager
    iDEOwen

Mooi dat het heeft gewerkt!

Bijdrager
    sytrusze

<p class=”cite”>iDEOwen op 20 februari 2020 om 14:46</p>
    Mooi dat het heeft gewerkt!

Yes, danku! 💪

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.