11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    dirkbouwman

Windows opnieuw installeren op MBP

Beste mensen,

Op mijn MBP van een halfjaar oud draait momenteel Windows XP SP2.
    Af en toe heb ik dat nodig voor de studie.

Alleen nu zeurt Windows elke keer om virussen en weet ik wat voor allerlei meldingen.
    Eigenlijk wil ik gewoon even helemaal een clean install met Windows doen.

Hoe kan ik dit het beste doen?
    Via de Bootcamp-assistent of in Windows zelf met de dvd bij de hand?

Bijdrager
    www.project-euh.com

Gewoon met een windows installatie cd en dan de oude windows overschrijven volgens mij.

Bijdrager
    MacBooky

Volgens mij kan je dan het beste via Bootcamp eerst de windowspartitie verwijderen en daarna weer opnieuw aanmaken voor je opnieuw windows installeert

Bijdrager
    bassmac

windows virusscanners willen perse iedere keer een update doen als je opstart, en het systeem windows wil ook graag updaten. dat is altijd zo. In de voorkeuren kun je die virusscanner wat indammen, maar zonder krijg je natuurlijk virussen.
    Het systeem zal dus altijd blijven zeuren… is normaal :?

Bijdrager
    Moriarty

Heb je heel toevallig last van meldingen van Antivirus 2008 of Antivirus 2009?

Heel veel popup schermen, en misschien zelfs een aangepast bureaublad met een virusmelding erop?

Zo ja, dan is daar een oplossing voor:)

http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

deze app installen en runnen, en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon:D

Bijdrager
    dirkbouwman

De virus scanner is slechts een gedeelte van alle shit bij Windows.
    Ik werk overigens met AVG, gratis virusscanner.

Maar er zijn binnen Windows dingen die ik weg wil hebben maar niet weet hoe dat moet. Deze zijn met de installatie van sommige hulppprogramma’s binnengekomen.

Ik wil gewoon een her-installatie, hoe dan ook. Nu was ik benieuwd wat de beste manier hiervoor is.

Bijdrager
    Moriarty

In de bootcamp assistent heb je de optie tot verwijderen van de Windows partitie, die daarna gewoon weer opnieuw aanmaken en Windows herinstalleren:)

Bijdrager
    dirkbouwman
    ”Moriarty”

In de bootcamp assistent heb je de optie tot verwijderen van de Windows partitie, die daarna gewoon weer opnieuw aanmaken en Windows herinstalleren:)

Ja, ok. Is dat ook de beste manier voor een her-installatie?

Bijdrager
    MacBooky

Dat antwoord is nu twee keer gegeven en dan zou ik zeggen: ja

Het is in ieder geval ‘cleaner’ dan je windowspartitie in stand houden en opnieuw te beginnen. Daarnaast is het maar 3 seconden werk en dus een stuk sneller dan iedere dag om een antwoord vragen:P

Bijdrager
    Falc

Ik heb jaren Windows gebruikt zonder virusscanner of spywarescanner en heb nooit ergens last van gehad. Het gaat voornamelijk om de gebruiker met dat soort problemen. Je moet zelf in de gaten hebben wat je doet, anders zal je altijd problemen tegen blijven komen..

Bijdrager
    dirkbouwman

Ik heb Windows XP met succes opnieuw geinstalleerd met Bootcamp assisent.
    Het duurde allemaal een uurtje of 2, maar verliep echt heel gemakkelijk![/u]

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.