30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:

Bijdrager
    Cezaar

Windows op yosemite

Hallo,
    Weet iemand hoe ik windows8 op mijn mac pc kan installeren, zou hier erg mee geholpen zijn groetjes Cezaar

Bijdrager
    koen

Bijdrager
    KarelWillem

Ik draai Windows 8.1 via VMWare Fusion.

http://www.vmware.com/nl/products/fusion

Via Bootcamp is uiteraard het snelst (want volledig startend in Windows).
    Via VMWare Fusion hoef je echter je Mac niet te herstarten en draai je OS X en Windos tegelijkertijd.
    Dat trekt wel een flinke wissel op geheugen en processor.

Bijdrager
    iep

Als je flink overdrijft wel ja, ik vergeet regelmatig dat ik nog vm’s draaiende heb en daarin ben ik absoluut niet de enige. Processor zul je amper merken en qua geheugen valt het ook nog wel mee. Geheugen en snelheid van de schijf zijn de twee items die je het meest zult merken naast de mogelijkheden op videokaart gebied. Als het op videokaart aankomt is bootcamp de meest verstandige keuze.

Bijdrager
    KarelWillem

Nou, ik kan je zeggen dat ik het op mijn iMac uit 2009 (met 8 Gb intern) best lekker merk als Windows draait.
    Daar hoef ik weinig voor te overdrijven.

Bijdrager
    Usain

Tijd voor een nieuwe Mac Karel, Kan hier 2 VM’s tegelijk draaien en merk nog niks. Terwijl als ik een spelletje speel gaat mijn Mac blazen joh.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja zeg, ik ga een nieuwe Mac kopen om Windows lekker te kunnen draaien.;)

Gelukkig doe ik dat slechts één keer per kwartaal of zo.
    En spelletjes doen we hier ook niet aan.

Nee, deze Mac mag nog lekker een tijdje blijven.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of als je er geen geld aan uit wilt geven: VirtualBox.

Bijdrager
    iep

Met een recente cpu (2010~2009) merk je weinig omdat deze helemaal ingericht zijn voor virtualisatie. Waarschijnlijk merk je alleen dat je Mac en vm traag zijn. Dat is eerder aan de disk toe te schrijven dan de cpu. Het verschil tussen hdd en ssd is bij virtualisatie gigantisch. Een andere reden waarom bij velen de vm’s e.d. traag zijn zit hem in het configureren. Ze gooien alles open en wijzen daardoor veel teveel resource aan de vm toe met als gevolg dat alles tergend langzaam is. Gebruik de defaults of ga daar zelf onder zitten (Windows heeft echt geen 2 cpus/cores nodig en aan 2GB mem heb je veelal genoeg). Dit geldt overigens voor alle virtualisatie tools die er zijn (ook die op niet-Macs dus!). Maar goed, dat staat ook allemaal in de handleiding van die tools.

Bijdrager
    Cezaar

Hallo Maccers,
    Dank voor jullie reacties, maar het is mij niet gelukt. Ben ver gekomen, maar niet ver genoeg. Win 8 staat op de externe harde schijf, maar daarna lukt het niet meer. Met Yosemite is het toch een beetje anders. groet

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is wel een mededeling waar we wat mee kunnen.:)

Wát is met Yosemite anders? Hoe en waarmee installeer je Windows?

Bijdrager
    Cezaar

Dag KarelWillem,
    Inderdaad sorry voor mijn onduidelijke uitleg. Maar ergens in de boot raak ik de weg kwijt en durf niet meer verder.
    Het is alleen voor explorer. Maar helaas kan ik nu ook niet duidelijk zijn, want dan moet ik mij achter de pc begeven.
    Sorry, maar misschien moet ik het ook niet zelf doen. Groetjes

Bijdrager
    KarelWillem

Alleen voor Explorerer? De browser bedoel je?
    Dat kan nooit een reden zijn om Windows te installeren.

Ken je bijvoorbeeld het Ontwikkel-menu in Safari?

Of, als je wilt zien hoe een pagina er uit ziet in Internet Explorer: http://www.browsershots.org

Bijdrager
    Cezaar

Dag Karel Willem,
    Nee dat programma ken ik niet en weet ook niet waar ik het moet vinden. Maar als ik explorer op deze manier in mijn Apple pc krijg dan ben ik een stuk geholpen. Ik ben zelf in booth gegaan, had ik dus nooit moeten doen, want het is weer niet gelukt, ben alleen een partitie van ongeveer 80 GB kwijt. Maar dat wordt wel opgelost. Ik heb naar die pagina gekeken van je link maar daar zie ik explorer niet bij staan. Groetjes Cezaar

Bijdrager
    KarelWillem

Je doet anderhalve maand over een antwoord… ?!:)

Grappig. Ook Browsershots is er dus achter gekomen dat het nu echt is afgelopen met Internet Explorer.

Het beste is om Internet Explorer volledig te negeren.
    De browser is onveilig, en wijkt op de meest rare plekken af van de gebruikelijke Internet-standaard.

Bijdrager
    Cezaar

Dag KarelWillem,
    Ja ik heb het gevonden, en heb explorer aangehinkt maar ik krijg hem niet. Dus ergens zit er toch nog een hiaat. Groet Cezaar

Bijdrager
    Cezaar

O dat lees ik net pas. Dan wil ik hem ook niet, ik heb er wel over gelezen.Dank je KarelWillem.
    Het punt dat het zo lang duurde is een lang ziekte geweest.

Bijdrager
    Cezaar

Nog even dit. Graag wilde ik win.8 op mijn yosimite, zoals je boven leest nu weet ik ook het probleem. Hij vraagt om een USB schijf en die kan ik nu net niet aanmaken. Ik heb wel een win.8 pro gekocht. Maar dat moet ik allemaal eerst regelen en op mijn pc zetten. Maar hoe dat moet daar heeft niemand het over. Groet Cezaar

Bijdrager
    KarelWillem

Hij vraagt om een USB schijf en die kan ik nu net niet aanmaken.

Win 8 staat op de externe harde schijf, maar daarna lukt het niet meer.

Je hebt wel eens topics die niet zo heel duidelijk zijn.
    Maar jij bent wel heel erg goed in onduidelijke opmerkingen.:)

Je hebt Windows 8 op een externe schijf. Ik mag aannemen dat die externe schijf USB is toch?

n.b.: Je hoeft ons niet in elke post de groeten te doen hoor.
    Het is geen brief of e-mail die je schrijft.;)

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Cezaar

hahah ik ga niet meer groeten, en ja ik ben best onduidelijk, en nee de windows 8 heb ik alleen op schijf, en weet niet hoe ik hem op een usb moet krijgen.
    Welnu dit is toch duidelijk he of niet lol.

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt ‘Windows op schijf’. Als in: op een DVD?

Waarom meld je dan een stukje terug dat Windows op een externe schijf staat?

En waarom heb je dan een ‘USB’ nodig? Je installeert gewoon van de DVD toch?

Zo zie je maar weer dat elke regel van jou toch weer drie vragen opwerpt.:)

Bijdrager
    Cezaar

In boot vragen ze om een USB schijf aan te maken. En dat lukt mij gewoon niet.

Bijdrager
    KarelWillem

En met boot bedoel jij Bootcamp?

Ben je al eens begonnen met de handleiding te lezen?
    En doe het nu eens andersom? Beginnen met de harddisk dus.

– Sluit de externe harde schijf aan
    – Open op je Mac Schijfhulpprogramma
    – Formatteer de harde schijf als FAT32

– Start nu Bootcamp en volg de handleiding

http://manuals.info.apple.com/MANUALS/1000/MA1636/nl_NL/boot_camp_install-setup_10.8_n.pdf

Bijdrager
    Cezaar

Dat is zeker wel gebeurd, maar ga het nog eens doen, bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

Begin nu eerst maar eens met dat aansluiten van die harddisk, en die formatteren als FAT32.

Is dat gelukt, dan kun je verder worstelen.:)

Bijdrager
    Cezaar

Bijdrager
    Afroman
    iep op 01 november 2014

Als je flink overdrijft wel ja, ik vergeet regelmatig dat ik nog vm’s draaiende heb en daarin ben ik absoluut niet de enige. Processor zul je amper merken en qua geheugen valt het ook nog wel mee. Geheugen en snelheid van de schijf zijn de twee items die je het meest zult merken naast de mogelijkheden op videokaart gebied. Als het op videokaart aankomt is bootcamp de meest verstandige keuze.

Inderdaad. Helemaal als je recente versies hebt van Parallels of VMware. Die gaan best behoorlijk efficient om met het vermogen van je Mac.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb nu Parallels 10 met Windows 8.1 draaien.
    En dat kan i.d.d. prima naast OS X.
    Windows is nog steeds niet snel, maar verder merk ik er niet veel van als het open staat.

Bijdrager
    iep

Om de installer van Windows 8 van dvd naar usb stick te krijgen zijn er legio tutorials op internet te vinden. Zo maar even een greep:
    http://www.windowswebwereld.nl/windows-8/windows-8-usb-stick-installatie-uitvoeren/

Windows 8 installeren vanaf een USB-stick

Bijdrager
    Cezaar

Dank je iep

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.