15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Dmitrymusic

Windows op Mac lukt niet (geen std probleem)

Hello,

Mijn Windows begon steeds trager te worden op mijn iMac en ik dacht dat het me wel eens verstandig leek een nieuwe ‘start’ te maken door Windows eraf te gooien en opnieuw te installeren. Fijn dit gedaan te hebben, heb ik ook gelijk Mountain Lion aangeschaft en dacht ik 4 dagen terug laat ik Windows 7 gaan installeren.

Bootcamp-assistent geopend de windows-support software gedownload en vervolgens de keuze gemaakt om 149gb te gebruiken voor de Windows partitie. Dit betekend dat ik nog 402 GB vrij zou hebben op de Macintosh HD(OS X). Zodra ik dan op installeer klik begint hij met partitioneren en vervolgens geeft hij na 2 minuten de volgende foutmelding:
    Maak een reservekopie van de schijf en gebruik Schijfhulpprogramma om de schijf te formatteren als één volume met de structuur Mac OS Uitgebreid (journaled). Zet de gegevens terug op de schijf en voer de Boot Camp-assistent opnieuw uit.

De structuur op de schijf is al Mac OS Uitgebreid (journaled) en het lukt me ook niet om de hele schijf opnieuw te formateren of what-ever.
    Ik heb al een back-up gemaakt at time-machine op een externe harde schijf. Het enige wat ik niet meer heb is de installatie cd van mijn mac (en ik kan niet herinneren of ik die ooit gehad heb? heb je deze normaal gesproken?) Ik heb wel een Application Instal DVD ofzo en daar blijft het dan ook bij.

Wat moet ik in deze situatie doen om Windows 7 op mijn iMac te krijgen?

Bijdrager
    fred44nl

bij Lion en Mountain Lion heb je geen DVD meer nodig.
    als je tijdens het opstarten de toetsen Command + R ingedrukt houdt, dan kom je in de recovery partitie.
    vandaar uit kun je ML opnieuw installeren.

Bijdrager
    Yggdrasil

Volgens mij zal de Mac ook een foutmelding geven als je Mountain Lion opnieuw probeert te installeren, zelfs via de recovery partitie.

De HD is corrupt geraakt (heb ik ook eens gehad). Gewoon de schijf wissen en dan overgaan tot een clean install met de dvd van je PC, dan updaten naar Mountain Lion. Of je kunt ook een USB maken met Mountain Lion.

Ik heb dat ook zo gedaan in mijn tijdperk van Lion. Nadien kon ik terug een partitie maken voor Boot Camp.

Bijdrager
    pimoomen

Het gaat vgm niet om de ML partitie bij hem, maar om Windows;)

Bijdrager
    Dmitrymusic

Juist, Ik heb gewoon al Mac met de software Mountain Lion alleen moet ik nog Windows 7 installeren en dat gaat dus fout via bootcamp.

tevens als ik de macintosh hd (1TB schijf) wil partioneren via Disk utility of schijfhulpprogramma lukt het ook niet…

Bijdrager
    Dmitrymusic

Via schijfhulpprogramma krijg ik de volgende fout:

Het partitioneren is mislukt met de fout:

De partitie-indeling kan niet worden gewijzigd, omdat de controle van het bestandssysteem is mislukt.

Bijdrager
    pimoomen

Misschien in Disk Utility de schijf controlleren?

Bijdrager
    Dmitrymusic

de partitie-indeling is in orde geeft die aan…

Bijdrager
    Dmitrymusic

En als ik nu bijvoorbeeld een Instal DVD download, ik heb verder echt alles nog van mijn iMac. De doos etc en op de doos staat: Part No. MC511…. etc en Serial No. W*… etc

Bijdrager
    Nickf

Ik heb ook is een keer deze situatie gehad.
    Druk op de powerknop van je Mac, en hou de alt toets ingedrukt totdat je een aantal opties ziet.
    Je kan dan de recovery aanklikken (en als die er niet meer is verbind je met wifi en doe je recovery van internet downloaden)

Daarna kom je in de recovery terecht, daarin kan je schijfhulpprogramma selecteren en je partitie formatteren (Let op dat je wel een backup hebt).

Daarna kan je kiezen “Mac terugzetten vanaf een timemachine backup).

Als je dit eenmaal hebt gedaan, als het goed is werkt bootcamp dan weer

Bijdrager
    Dmitrymusic

Dat zou natuurlijk geweldig zijn, maar deed je dit ook op een iMac want het wilt mij niet lukken… en als ik dit lees: http://www.maclife.com/article/howtos/how_boot_lion%E2%80%99s_recovery_mode lijkt het erop dat het dus alleen op mac mini en macbook air kan…

Bijdrager
    Nickf

Dit deed ik op een iMac.
    Wat lukt er niet?

Bijdrager
    Nickf

Wat je gewoon moet doen is:
    Je start je Mac, dan hoor je dat deuntje dat ie aangaat.
    Houd alt ingedrukt en je krijgt het menuutje.
    Als je het menuutje niet krijgt probeer je het opnieuw

Bijdrager
    Dmitrymusic

Het is gelukt! Thanks in advance!

Inderdaad via de recovery weg, ik deed op deze manier met de alt. toets altijd windows kiezen als ik naar windows wilde, gek genoeg kreeg ik dit menu de eerste keer ook wel alleen stond er toen alleen Macintosh HD en een Windows Installatie CD, na de 2 de keer stond er wel Herstel 10.8 tussen, vrij apart want heb dit sowieso nooit eerder daar tussen zien staan als ik switchte van mac naar windows.

Nogmaals bedankt!

Bijdrager
    Nickf

Mooi!
    Graag gedaan ^^

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.