11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    iJack

Windows op Mac en active Desktop

Ik heb thuis naast 3 macs ook nog steeds een PC met XP staan, deze heb ik nodig om thuis te kunnen werken op de server van de zaak. Hiervoor heb ik namelijk active desktop van microsoft nodig. Is het nu zo dat wanneer ik een nieuwe intel Mac aanschaf en ik zet daar XP ook op, dat dat zou moeten werken? In dat geval kan de laatste PC ook de deur uit.

Groet, Jaap.

Bijdrager
    MacBeer

Als je XP op een Intel Mac zet dan is dat in feite gewoon een computer met Windows XP…. dus ik denk dat je PC de deur uit kan!

Bijdrager
    iJack

in dat geval gaat mijn huidige iBook G4 de deur uit en schaf ik een nieuwe iBook aan! (het wordt steeds leuker!)

Thanks!

Jaap

Bijdrager
    MacBeer

Wel eerst wachten totdat de Intel versie van de huidige iBook er is he…

Bijdrager
    iJack
    ”MacBjorn”

Wel eerst wachten totdat de Intel versie van de huidige iBook er is he…

;-)
    Klopt, ik heb net even gebeld naar m’n dealer en het kan nog wel even duren voordat de iBook met inter uit komt. Dan maar een intel iMac of een Macbook pro maar die zijn nog wat aan de prijs… Even een middagje over nadenken!

Bijdrager
    aToMac

Jouw dealer weet helemaal niet hoe lang het nog gaat duren voordat de nieuwe iBook (MacBook) uit gaat komen. Dus daar moet je niet vanuit gaan.

De geruchten varieren van april tot juni.

Bijdrager
    iJack

Als het op zo’n (relatief) korte termijn zal zijn dan wacht ik nog even met de aanschaf…

Dank voor de tip!

Bijdrager
    Slecht

Wat bedoel je met een active desktop precies? Dat je instant kan switchen tussen de 2 besturingssystemen ipv dat je je mac herstart om dan windows te starten?

Als dat het geval is is er een mooi programmaatje uit maar nog wel in beta:

http://www.parallels.com/en/products/workstation/

Bijdrager
    iJack

Nee, active desktop is een manier om via je XP desktop te werken op een systeem elders. Onze databases en email draaien hierop en zijn in feite gehost door een ander. Hiermee kunnen we overal werken waar een internet verbinding is op ons eigen systeem.

groet, Jaap.

Bijdrager
    nilmedia

Bedoel je met “active desktop” hetzelfde als RDP (Remote Desktop Protocol) ? Want dit gebruik ik om op mijn Small Business Server 2003 te connecteren en vervolgens de server “over te nemen”…

RDP zit volgens mij in Office 2004 en is ook standalone bij M$ te krijgen.

Mvg,
    Kees

Bijdrager
    aToMac

Nee hij bedoelt de Active Desktop. Dat is dat je een soort webpage op je desktop kan hebben. Dit is in Windows geimplementeerd sinds Win95, maar zou ook 98 kunnen zijn.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.