8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    arjan901

windows op mac

hallo,
    ik gebruik nog niet zo heel erg lang apple :apple:
    maar ik zou graag ook windows op mijn apple laptop willen zetten maar er is 1 probleempje
    ik heb met virtual pc7 al windows erop gezet maar dit gaat heel sloom
    (heb trouwens een powerbook g4 powerpc)
    kan ik het niet zo maken dat als ik de laptop aan doe dat ik kan kiezen of ik nou op mac verder wil gaan of dat ik op windows wil.
    en als ik dan op windows ga natuurlijk mac niet opstart alleen windows
    graag help hierover !!

Bijdrager
    macpro

Nee.
    Gaat niet.
    Dan zul je toch echt over moeten stappen naar een Mac met een intel processor.
    Met een G4 processor is er sprake van emulatie en dat gaat gepaard met een gigantische terugval in snelheid.

Bijdrager
    Xenophon

Ja dat kan, maar niet op jouw laptop. Als je een intel-mac laptop hebt kan je ‘dual-booten’ met Windows. (Dat bedoelde je) Maar op een PowerPC gaat dat niet. Ik heb zelf een Dual G5 2.3 met 3 Gig ram en zelfs dan is VirtualPC traag, dus echt oplossen kan je dat niet.

Bijdrager
    MacBeer

Precies Arjen, het opstarten in Windows gaat alleen bij de nieuwe Intel Macs. Maaruh… die PowerBook van jou draait veel beter OSX hoor!
    Als je in jouw geval af en toe Windows nodig hebt dan kun je beter een aparte PC (of je oude PC) erbij houden. Hou je je Powerbook lekker voor te Maccen en je PC voor die ene keer dat je een programma moet draaien dat niet op OSX kan.

Bijdrager
    arjan901

ow jammer
    toch bedankt

Bijdrager
    Oppie

Dell kopen; kun je altijd Windows draaien, nooit meer compabiliteits-gezeik. En ook je illegale software draait er veel beter op. 8)

Bijdrager
    Rickje
    ”Oppie”

Dell kopen; kun je altijd Windows draaien, nooit meer compabiliteits-gezeik. En ook je illegale software draait er veel beter op. 8)

Dat is wel zo;)

Maar ik zou toch voor de IntelMac gaan, Je download op je Mac, dan wordt het besmetten van je WINDOWS uitgestelt tot je het op WINDOWS gaat installeren :P

;)

Bijdrager
    DTP2

Ik heb nog een oude Dell laptop staan en heb extern bureaublad aangezet. Op die manier heb ik het bureaublad van mn laptop op mn iMac en is het net of ik Windows draai. Gaat iig sneller dan emuleren en op die manier draai ik software op mn Mac die niet voor OsX verkrijgbaar is. Je fopt jezelf, maar het wel leuk.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.