12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    xionix

Windows op iMac probleem

Hoi mensen,

Ik heb net een nieuwe iMac gekocht nadat me vorige ermee is opgehouden. Het gaat zich om de mc508.
    Ik heb helaas op deze Mac ook Windows moeten installeren, dit voor een programma wat ze op het werk gebruiken en dit is Windows only!

Ik heb op andere mac’s ook dezelfde Windows 7 ultimate 64bit gebruikt. Echter op deze Mac heb ik er een groot probleem mee, ik heb alles via bootcamp geïnstalleerd. Dit ging allemaal goed, tot het moment dat Windows opstart. Alles gaat hier normaal tot je bij het Windows logo komt hij zou daarna het bureaublad moeten zien echter zie ik alleen een zwart scherm? Iemand die misschien weet waar dit aan kan liggen? Heb dit bij mijn vorige mac’s nooit gehad met deze cd alleen bij de huidige.
    Mijn tweede vraag hierover meteen, ik zag op de website van apple updates voor bootcamp maar dit zijn allemaal .exe bestanden en die kan ik niet gebruiken om eventueel bootcamp verder te updaten. Ik vind ook geen .dmv bestanden voor bootcamp, is daar wel iets voor? Misschien dat het aan de bootcamp versie ligt, software update geeft aan dat alles up to date is.

Hoor jullie suggesties graag.

Bijdrager
    daanclasener

misschien niet geinstalleerd, anders zou ik het proberen met andere windows versies like XP of Vista..

Bijdrager
    Ostinato

Bekijk deze draad eens, daar worden zo te zien een paar oplossingen genoemd.

Bijdrager
    sonnyjan

Even “inbrekend” op dit topic.

Ik heb 1 (voor mij heel belangrijk) stuk software, dat draait op Windows, maar t/m XP (daar heb ik dan ook de disks van).

Kan ik nu Windows XP draaien op een MacBookPro zonder een (Windows-) verbinding naar het net?

Ik wil dus Windows XP alleen maar gebruiken om het ene programma te draaien op mijn MAC en verder niets doen met Windows updates of andere internettoepassingen (die doe ik met het MAC OS wel natuurlijk).

Wellicht staat hier al iets over op dit gewaardeerde forum, maar ik zag nu net dit topic langs komen over bootcamp.

mvg

Bijdrager
    Moriarty

De fix van Pieter is de oplossing, kom het bijna dagelijks tegen:)

Sonny: Jazeker kan dat, XP installeren werkt ook nog steeds prima via Bootcamp (Pas op met welke schijf je formatteert bij installatie, kies de schijf waar BOOTCAMP achter staat)

Als je klaar bent met installeren kun je de drivers installeren vanaf je grijze installatie disk die je bij je machine hebt gekregen.

Na het installeren domweg geen contact maken met internet en je bent klaar, hou er echter wel rekening mee dat virussen zich niet noodzakelijkerwijs hoeven te verspreiden via het internet ^^.

Bijdrager
    sonnyjan

Bedankt, Moriarty!

Dat klinkt goed en ik ga het zeker proberen.

Neem aan, dat je met andere zaken dan internet – usb sticks en zo bedoelt, maar ik wil maar 1 stuk Windows software – geisoleerd – draaien op de MAC (heb ook nog een pc, maar wil die meer en meer gaan afstoten).

Bijdrager
    itycho

@sonnyjan

Let wel op met het installeren van Windows XP in Bootcamp; je moet minimaal een versie hebben met Service Pack 2, zoals apple zelf ook aangeeft. Anders zou het mogelijk je eigen systeem kunnen beschadigen:smile:

Bijdrager
    sonnyjan

Die versie moet dan zeker op de cd staan,he? (ik zal ook nog even verder kijken op je link later) of ik zou daar dan toch het internet voor op moeten om te updaten..

Dat wordt dan een probleem, want mijn cd is ergens van 2008 en dus zonder service packs (denk ik, maar ik ga het later uitzoeken).

Hoe dan ook – fijn, dat je nog extra waarschuwing geeft.

mvg

Bijdrager
    sonnyjan

En intussen je link bekeken en de uitgereide instructies doorgelezen. Wordt dus een probleem voor me als ServicePack 2 er niet op staat, maar ik ga het allemaal even goed uitzoeken.

Wat een geweldige site is dit trouwens, waarop ik zo met mensen zoals jij kan communiceren en die me – als beginner – ook nog eens verder op gang willen helpen.

Bedankt!

Bijdrager
    xionix

jongens thnx voor de snelle hulp ik ga het vanavond proberen. Was helemaal vergeten dat er een driver probleem is geweest. Dacht ook eerlijk gezegd dat het bij de huidige serie niet gold maar blijkbaar wel…zucht.

Bijdrager
    Moriarty

Graag gedaan hoor Sonnyjan, we moeten elkaar een beetje helpen toch?:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.