9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Maxxx

Windows-ondersteuningssoftware niet beschikbaar

Ik lees veel problemen met bootcamp-assistent maar vind net niet mijn probleem ertussen. Ik heb een MacBook 10.6.8 en wil hier ook graag een windowspartitie opzetten (voldoende reden ertoe, dus daar hoeft men niet naar te vragen). Ik heb windows Vista met een upgrade naar Windows 7. Echter, ik heb geen OSX-dvd omdat deze niet meegeleverd is. MB is tweedehands (wel via een bedrijf).

Bootcamp start op, maar wil geen windows-ondersteuningssoftware downloaden (niet beschikbaar??). Alle antwoorden zeggen, overslaan die stap en verdergaan. Maar ik heb dus geen OSX-dvd! Wat nu?
    Kan ik deze software ook ergens anders vandaan halen? Of gaat het alleen om de drivers, kan ik deze ergens ‘veilig’ vandaan halen?

thx!

Bijdrager
    Ir.Bob

Je moet terug gaan naar de verkoper, want je mist een essentieel onderdeel van je computer. Alsof je een auto hebt gekocht, maar niet het kentekenbewijs erbij hebt gekregen.

Als oplossing kun je Mountain Lion downloaden en de nieuwste Bootcamp versie gebruiken.

Overigens werkt Bootcamp niet met OEM-Windows versies en het klinkt alsof Vista een OEM-versie is.

Bijdrager
    Maxxx

Zo juist de verkopende firma gecontacteerd en er wordt een installatieschijf verstuurd. Kijk… da’s nog eens service. Jammer dat ik geen reclame mag maken. :thumbsup:

Bijdrager
    Maxxx

O ja en extra info: in de Installatiegids van Bootcamp staat aangegeven dat het besturingssysteem Windows Vista geschikt is. Dus dat is geen probleem.

Bijdrager
    Ir.Bob

Ja, je kunt inderdaad Windows Vista installeren onder Bootcamp 3, maar het gaat niet met elke versie. Je kunt geen Windows versie gebruiken die meegeleverd is met een computer; de zgn Original Equipment Manufacturer (of OEM) versie. Je kunt alleen Bootcamp gebruiken met retail-versies uit de winkel.

Als je schrijft

Maxxx op 18 september 2012

Ik heb windows Vista met een upgrade naar Windows 7.

Dan klinkt dat als een OEM versie van Vista waar je later een Windows 7 versie bij hebt gekocht. In dat geval zal het installeren niet lukken.

Bijdrager
    Hansi2124
    Maxxx op 18 september 2012

Zo juist de verkopende firma gecontacteerd en er wordt een installatieschijf verstuurd. Kijk… da\’s nog eens service. Jammer dat ik geen reclame mag maken. :thumbsup:

Dat is geen service te noemen hoor.
    Integendeel: door jou in eerste instantie geen installatie-dvd mee te geven is gewoon nalatigheid……..

Bijdrager
    Appeltje

Inderdaad, was de doos van de MacBook ook al open geweest toen je m had gekocht?

Bijdrager
    Hansi2124

Het is een tweedehands……

Bijdrager
    Appeltje

O

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.