11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    henrybu

Windows naast Mac os

Recentelijk zijn we een bedrijfje gestart, echter lopen we door een aantal zaken aan dat we ook met windows moeten werken. Echter nu wil ik naast mijn iMac ook een windows laptop dell xps kopen, echter vraag ik mij af of ik de sleutelhanger kan delen naar een ander programma wat ik ook op windows kan draaien. Iemand een idee of ervaring hiermee?

Bijdrager
    abbenhui

Ik ben bang van niet. Het lukt mij al niet om de sleutelhangergegevens te gebruiken in Firefox dat bij mij onder MacOS draait. Een stap naar Windows zal wel helemaal een brug te ver zijn.

Maar wie weet; er zijn eerder hier op het forum oplossingen gekomen die ik nooit had bedacht 😄

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door abbenhui.
    Bijdrager
    Ome Kor

Inderdaad, de keychain van de Mac is niet te delen met Windows. Er zijn echter diverse multiplatform paswoord managers, zoals LastPass, 1Password en KeePass.

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met 1Password, die hebben versies voor macOS, iOS, Android en Windows. Voor bedrijven hebben ze ook diverse handige features, zoals het delen van paswoorden met diverse mensen en jij kunt dan instellen wie toegang heeft tot welke paswoorden.

Bijdrager
    TheBigZ

henrybu op 9 februari 2020 om 11:03

Recentelijk zijn we een bedrijfje gestart, echter lopen we door een aantal zaken aan dat we ook met windows moeten werken. Echter nu wil ik naast mijn iMac ook een windows laptop dell xps kopen, …

Wil je er echt een aparte Windows laptop naast hebben, of is het kunnen draaien van Windows programma’s op je iMac (via Parallels) ook een optie?

https://www.parallels.com/eu/products/desktop/trial/

Bijdrager
    henrybu

Mijn compagnon is een windows alles kunner en ik werk al jaren met mac, maar we lopen met mac tegen een aantal beperkingen aan. Ik draai office 365 en zoek een mobiel apparaat, maar om nou een macbook aan te schaffen voor wat typ werk en wat licht beeld bewerking vind ik echt overkill.

Heb ook de iPad pro overwogen maar hoor niet zulke goede dingen over de toetsenborden, en een windows laptop hoef ik ook niet te werken met usb-c hubs wat ik bij mac apparaten wel moet

Bijdrager
    abbenhui

@henrybu: En wat is nou je antwoord op de vraag over het delen van sleutelhanger-gegevens?

Bijdrager
    henrybu

<p class=”cite”>abbenhui op 9 februari 2020 om 12:01</p>
    @henrybu: En wat is nou je antwoord op de vraag over het delen van sleutelhanger-gegevens?

Dat het delen niet kan

Moderator
    Night

Sleutelhanger is Mac-only. Er is een simpele oplossing. Neem een cross-platform keychain, zoals 1password. Dan kun je je wachtwoorden binnen een gemixte Mac én Windows omgeving delen, maar ook op iOS en Android.

Een iPad is prima geschikt voor wat typwerk. Er zijn prima toetsenborden voor te krijgen. De Office 365 documenten zijn prima te delen tussen al je apparaten via OneDrive cloud.

Altijd jammer dat mensen eerder in problemen denken, dan in oplossingen.

Bijdrager
    abbenhui

<p class=”cite”>Night op 9 februari 2020 om 15:28</p>
    Sleutelhanger is Mac-only.

Volgens mij zelfs “Safari-only”. Met Firefox op MacOS wil het ook niet.

Bijdrager
    MrBelloNLD

Of ipv extra laptop remote cloud windows werkplek huren?

Bijdrager
    MrBelloNLD

En bedienen vanaf mac natuurlijk, dan kun je wel kopieren plakken…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.