22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    iJeroen

Windows-MSN op Mac

Ik word spuugzat van Messenger voor Mac. Om de twee weken zijn al mijn emoticons kwijt, evenals mijn plaatje en alles wat verder opgeslagen is. Ik gebruik nu al een tijdje Adium, maar dat werkt ook niet zo lekker, met name omdat er nog steeds geen mogelijkheid inzit voor een Persoonlijk Bericht en aangepaste emoticons.

Is het mogelijk Windows Live Messenger (ja, voor Windows.) te draaien om mijn Macbookje? Was er geen software om Windows-apps op Leopard te draaien? En werkt dit ook voor Windows Live Messenger?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Afroman

Waarom herïnstalleer je MSN gewoon niet.
    Eerst crashte MSN om de 5 minuten, na een nieuwe install is het niet meer voorgekomen.

Bijdrager
    DouweM

En om antwoord op je vraag te geven:
    Er is inderdaad een programmatje om WIndows-ware op je Mac te draaien, maar dat werkt zeer gebrekkig, en niet met WIndows Live Messenger.
    De enige manier om WLM op een Mac te draaien is via VMWare/Parallels of BootCamp.

Bijdrager
    iJeroen
    ”mr.x

Eerst crashte MSN om de 5 minuten, na een nieuwe install is het niet meer voorgekomen.

Mijn MSN crached niet, alleen de aangepaste emoticons / persoonlijke berichten zijn een probleem. Zijn deze problemen na herinstallatie verholpen?

Bijdrager
    GrizzDesign

Bijna dagelijks gebruik ik zowel Boot Camp als VMware van dezelfde partitie:

1. ff gamen en de macbook 100% gebruiken voor windows, dan ff opstarten

2. Kleine programma’s gebruiken: VMware unity/coherence

3. Side by side dingen proberen voor web dev of iets dergelijk: VMware fullscreen in een tweede Space.

Werkt als een goed geoliede sneltrein voor mij !

Bijdrager
    Xenophon
    ”iJeroen”

Ik wordt spuugzat van Messenger voor Mac.

Alvast bedankt.

Allereerst is het ‘Ik word’, zonder ‘t’. Ten tweede; wat je zoekt zou ‘Codeweavers Crossover’ kunnen zijn. Daarmee kan je Windows Applicaties met WINE draaien. Ik hoop voor je dat het werkt:

Meer info op: http://www.codeweavers.com/compatibility/browse/name/?app_id=1286

Bijdrager
    iJeroen
    ”Xenophon”

Allereerst is het ‘Ik word’, zonder ‘t’.

Klopt, verbeterd. Nodig aan vakantie toe. :satisfied:

Bedankt, ik ga Crossover even proberen…

Bijdrager
    MrAcid

Je zou je ook aan kunnen wennen om al die bullshit die ze in Windows Live Messenger getrapt hebben te vergeten en lekker met Adium aan de slag te gaan. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk.

Misschien (waarschijnlijk) behoor jij tot de personen die achter hun Mac/PC plaatsnemen om te gaan MSN-en in plaats van het op de achtergrond ook aan te hebben staan.

Bijdrager
    mekgek
    ”iJeroen”

Ik gebruik nu al een tijdje Adium, maar dat werkt ook niet zo lekker, met name omdat er nog steeds geen mogelijkheid inzit voor een Persoonlijk Bericht en aangepaste emoticons.

Persoonlijk bericht kan gewoon met Adium in de laatste versie.

Bijdrager
    iJeroen

Klopt, ik gebruik het minstens iedere dag. De ene keer op de achtergrond, de andere keer een uitgebreid MSN-gesprek. Ik ben wel fan van de aangepaste emoticons, persoonlijk bericht doet mij niet zoveel, alleen in Adium wordt dit aangegeven met ‘Afwezigheidsbericht’. Natuurlijk is videochat ook een must-have. :)

Bijdrager
    Afroman
    ”iJeroen”
    ”mr.x

Mijn MSN crached niet, alleen de aangepaste emoticons / persoonlijke berichten zijn een probleem. Zijn deze problemen na herinstallatie verholpen?

Ik zeg ook niet dat jouw MSN crashte, maar de mijne. Misschien is jouw probleem ook opgelost na een herinstallatie.

Bijdrager
    Bintje

Sja, ik vind het ook jammer dat je geen aangepaste emoticons en onderschriften kan doen in Adium, maar het is een wan de weinige messengers die ik helemaal kan aanpassan qua design en die er niet elke 10 minuten uit flikkert.

Bijdrager
    univers11

is aMSN geen optie?

Bijdrager
    iJeroen
    ”univers11″

is aMSN geen optie?

Ook al geprobeerd… trááág… Ik ga een poging doen Windows op m’n Macbook te zetten, in 1 keer goed… dat gebruik ik GrizzDesign’s optie.

Bijdrager
    Gastonw

Bij mij doet MSN:Mac het gewoon zonder enige problemen…

Bijdrager
    snoopnotthedog

nog niet uitontwikkeld en nog niet heel veel mogelijkheden, maar via gmail fantastisch videochatten, ff plugin downloaden, succes

Bijdrager
    iJeroen

XP in Boot Camp geïnstalleerd, VMWare gedownload, hoe krijg ik mijn Boot Camp partitie in VMWare fusion?

Bijdrager
    GrizzDesign
    ”Gastonw”

Bij mij doet MSN:Mac het gewoon zonder enige problemen…

Bij TS waarschijnlijk ook, maar hij mist features die noch MSN:Mac, noch aMSn, noch Adium kunnen bieden.

Bijdrager
    GrizzDesign

Als je VMware opstart krijg je een “Library” met niks in de lijst zeer waarschijnlijk. Het is mogelijk dat “boot camp” (of iets dergelijks) al direct wordt herkend, in dat geval dubbel klik je er op (of enkel klik en daarna “Run”), geef he wachtwoord en je start nu Windows op in VMware met de Boot Camp-partitie.

Alle wijzigingen die je nu doet, zie je ook als je later in Boot Camp opstart. Niet door synchroniseren, nee, je gebruikt direct die partitie.

Als hij (Boot Camp) niet direct erin staat klik op “New…” en ga door de stappen en kies onder weg Boot Camp.

==
    [size=9:31823e5661]Gewoon voor de zekerheid, bescherm je Boot Camp als elke andere PC.
    Persoonlijk raad ik aan:

Anti virus: Avast Home Edition (FREE)
    Schoner: CCleaner en JkDefrag
    Browser: FireFox 3
    Compresse: 7-zip[/size:31823e5661]

Bijdrager
    BloomPod

Ik gebruik MSN gewoon op de achtergrond om eens met schoolvrienden contact te houden, gaat lekker via Adium.

Bloompod’s tip: Vermijd programma’s/applicaties van Microsoft, die leveren alleen maar problemen op.

Bijdrager
    rvanheukelum

Adium met de HUD-theme is werkelijk geweldig …

Bijdrager
    NTG
    ”BloomPod”

Ik gebruik MSN gewoon op de achtergrond om eens met schoolvrienden contact te houden, gaat lekker via Adium.

Bloompod’s tip: Vermijd programma’s/applicaties van Microsoft, die leveren alleen maar problemen op.

…en je kan met aduim tevens ook al je contacten van diensten zoals Google Talk en ICQ, tegelijkertijd in een contactlijst bekijken.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.