4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruben

Windows MSN ChatLogs op Mac weergeven?

De MSN messenger van Windows geeft de mogelijkheid om (net als bij de OS X versie) automatisch alle chats op te slaan. Wanneer je op een Wintendo een dergelijk log opend krijg je een mooi leesbaar overzicht van je chat. De ChatLog zelf is een XML bestand en volgens mij gebruikt deze voor de “opmaak” een bestand MessageLog.xsl.

Wanneer ik echter op mijn iBook hetzelfde XML bestand open (en zorg dat het XSL bestand ook beschikbaar is), krijg ik toch een onleesbaar prutje XML code te zien.

Waardoor komt dit verschil en hoe kan ik onder OS X deze “Windows formatted” XML bestanden toch goed weergeven op mijn Mac?

Moderator
    Strifer

is er misschien een browser die het ondersteunt?

*zit nog niet op OSX, kan dus niet proberen.. :-(*

Bijdrager
    dennis

Bij de laatste MSN versie voor OSX kan je kiezen voor View > Conversation History. Daar kan je een gesprek bewaren als html document. Ik denk dat dat toch ook moet lukken op een windows bakkie?

Dennis

Bijdrager
    Ruben
    ”dennis”

Daar kan je een gesprek bewaren als html document. Ik denk dat dat toch ook moet lukken op een windows bakkie?

Ja, het opslaan is ook niet het probleem, dat gaat prima, maar voor het weergeven van deze HTML maakt MSN dus gebruik van een XML layout (ofzo) en dat geeft Safari dus niet weer. Maar inmiddels ben ik er achter dat Netscrape hier wel een mooie kleurrijke layout van maakt…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.