3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Alext

Windows media Center ft Powermac 2Ghz

Hallo allemaal…

ik heb een paar simpele vragen ( denk ik)
    maar ik kon mijn specifieke geval niet vinden hier op het forum of op het net

ik wil gaan switchen van pc naar mac

-kan ik 2x een 17″tft van hp aan sluiten op onderstaande mac
    plus mijn 42″plasma die dvi heeft..?

– is er zoiets als zijnde media center in mac..?

ik kan aankopen gebruikt via mijn werk:
    Apple PowerMac G5 2,0Ghz DualCore
    1,5Gb / 160Gb / SuperDrive voor € 1500.-

Is dit dat een recent model met alle mogelijkheden op hardware uit te breiden..?
    ik wil groeien naar echt een MAXIMUM

ik gebruik mijn pc nu echt alleen voor huis tuin en keuken inet
    maar voornamelijk voor photoshop ect. voor wat zware foto bewerking
    plus de stel regel 2x mac = pc
    zou dat beteken dat deze in pc wereld 4 Ghz zijn>?
    ik weet het niet alleen naar de mhz kijken maar wel nieuwschierig

Alvast bedankt voor diegene die tijd hebben om mij wat andwoorden kunnen geven

Groet
    Alex

Bijdrager
    Juch

waarom hechten PC mensen altijd zoveel waarde aan Megahertzen? Vergeet de 4,0 Ghz. Intels en PowerPC processoren zijn niet met elkaar vergelijkbaar.
    De dual 2.0 Ghz, is als het goed is geen dualcore maar echt 2 processoren van 2.0 G5 PowerPC. Dit is een super snelle machine. Tot 6 maanden geleden was dit het snelste model van Apple, dus heel recent en snel.

De media center in Mac bestaat, als je het puur over de software hebt heet het Front Row. Maar die is nog niet beschikbaar voor dit model van computers. hoogstwaarschijnlijk wordt dit beschikbaar gemaakt met de nieuwe OS X Leopard.

Voor huis en tuin en keuken gebruik heb je een redelijke overkill voor een best goede prijs. Je zou eventueel nog je RAM kunnen uitbreiden, een andere videokaart in kunnen stoppen (welke zit er nu in?) en aan een grotere hardeschijf kunnen denken. Wellicht zijn er nog PCI sloten over voor andere upgrades. het moet gezegd worden dat de PowerMacs de enige zijn die echt ge-upgrade kunnen worden.

Zoals ik al zei, voor een beetje internetten (zit er al een airport kaart in?), mailen, etc komt deze heel goed uit de voeten. Photoshop is ook een eitje koken voor deze machine!

Wat dat monitors betreft, ik denk het wel, maar ik weet het niet zeker.

Als je de machine wilt kopen zou dat zeker geen miskoop zijn, echter ik denk dat jij als thuisgebruiker veel beter uit de voeten zal komen met een 20″ iMac.

Deze kost 1500 ook, is het allerlaatste model, heeft een ingebouwde 20″ beeldscherm, waar je andere beeldschermen aan kan verbinden en de volgende specs:

Dualcore (dit keer wel 1 processor, 2 kernen) van 2.16Ghz
    1 GB Ram, uitbreidbaar tot 3GB
    250 GB hardeschrijf
    Ook een Superdrive
    ATI X1600
    Mediacenter ingebouwd, incl afstandsbediening.

Deze is nieuwer, heeft Front Row, een webcam, wire-less internet, en is uitermate geschikt voor wat photoshoppen thuis en neemt veel minder ruimte in beslag. Bovendien zit er nog een jaar garantie op ook:)

Bijdrager
    Juch

Lukt het Alext met keuzes maken? Of heb ik het je moeilijker gemaakt?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.