11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    daantje22

windows live: het opgegeven emailadres of wachtwoord is onjuist

Beste OMT’ers

Sinds 3 dagen is het zo dat als ik inlog op msn messenger 8.0.1 voor mac ( nieuwste versie) dat ik hetvolgende probleem heb:

ik log in op messenger voor mac en dat gaat zonder problemen. ik zie gewoon mijn contactpersonen,etc.
    Als ik dan op mijn postvak in kijk, krijg ik de volgende foutmelding:

( heb alleen even het juiste emailadres verwijdert)

als ik daar het juiste emailadres en wachtwoord invoer kom ik gewoon in mijn postvak in, maar dus niet meer rechtstreeks door in messenger voor mac op postvak in de klikken ( wat voorheen wel altijd ging)

heb dit nog met 4 andere mailadressen geprobeerd, en allen met hetzelfde probleem

als ik met hetzelfde account inlog op een windows pc, dan kan ik wel gewoon op postvak in klikken en zie dan direct alle mailtjes.

zowel mijn imac als macbook pro hebben dit probleem. heb al de laatste versie van messenger voor mac, en heb hem er af gegooid en opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt

iemand de oplossing?

Bijdrager
    Hansi2124

Je hotmail account integreren in Mail:

Hotmail toevoegen aan OS X Mail (update)

Bijdrager
    daantje22

Mijn hotmail account heb ik al een lange tijd geïntegreerd in de Mail van mac,en werkt ook prima, maar het is ook fijn om direct in mijn postvak in van hotmail zelf te komen om bijv berichten te verwijderen

maar sinds kort kan ik dus niet rechtstreeks in mijn postvak in van hotmail vanuit MSN. ik moet dan eerst mijn emailadres en wachtwoord invoeren, terwijl als ik op een windows pc inlog dit wel gewoon gaat.

Bijdrager
    Hansi2124

In Mail kan je toch ook de berichten verwijderen? Zelfs al voordat de mail wordt binnengehaald (cmd en de letter i):

Bijdrager
    daantje22

aaah zo!

normaal is het zo dat als ik bijv in Mail een mailtje binnenkrijg wat bijv HEMA heet en ik het mailtje in mijn inbox in mail zie en het verwijder en uit de prullenbak verwijder, het alsnog in mijn hotmail staat als ongelezen mail

ik moet het dus zo verwijderen zoals jij zegt en dan is het zeg maar ook bij mijn hotmail zelf verwijdert?

maar toch vind ik het een raar probleem bij msn messenger, normaal kreeg ik ook altijd mijn mail te zien als ik inlogde op msn en op postvak in klikte

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien staat je Hotmail in Mail nog op imap? In dat geval blijft het na verwijderen in Mail nog steeds je mailtje te benaderen in Hotmail op internet.
    Je moet dus je hotmail in Mail configureren volgens de link die ik hierboven gaf.

Bijdrager
    daantje22

alle email accounts in Mail staan op POP. ik krijg dus gewoon mijn mails binnenvan hotmail in Mail op mijn mac, alleen als ik ze verwijder in Mail, staan ze nog wel in hotmail als ik daarop inlog

hetzelfde als dat ik mailtjes verwijder op mijn iphone, ze nog gewoon in hotmail zelf staan, volgens mij kan je daar niks aan veranderen?

alleen dat met CMD i, dan kan ik ze wel gewoon verwijderen en komen ze niet in hotmail terug

Bijdrager
    daantje22

verwijder bericht van server na ophalen: onmiddellijk

straks stond het op : na een week, nu dus op onmiddellijk gezet, zou dit de clou zijn van het direct verwijderen van de mail in Mail?

en is er ook een manier om berichten die je op de iphone verwijdert ook automatisch verwijdert in hotmail net als de Mail applicatie nu doet?

EDIT: helaas is het vinkte bij onmiddellijk niet de oplossing.. mail verschijnt nog steeds in hotmail. echter nu niet in postvak in, maar bij het kopje pop in hotmail

Bijdrager
    HiSkippy

daantje22, ik kan je “gerust stellen” ik heb dezelfde ellende met het postvak inloggen vanuit messenger.
    Ik heb ook al van alles geprobeerd zoals cache legen en cookies verwijderen, maar het helpt geen ene moer. Kennelijk is er weer een conflict tussen MAC messenger en het windows live gebeuren.
    Wat ik ooit begrepen heb loopt messenger for Mac via een speciale server naar de live server die je onder windows gebruikt. Daarom is messenger for MAC trager, kan je geen offline berichten achterlaten of lezen.
    En daar komt nu de postvak problematiek bij.
    Wederom een bewijs dat Microsoft niet serieus omgaat met de ondersteuning van MAC compatible software.

Bijdrager
    daantje22

Lees je berichtje nu pas, oeps!

maar jij hebt dus hetzelfde probleem! eerst kon ik gewoon probleemloos inloggen op messenger for mac, en dus direct mijn postvak in aanklikken, nu moet ik dus eerst mijn email adres en wachtwoord invoeren.. hoop wel dat het binnenkort opgelost is, is toch een stuk makkelijker:)

Bijdrager
    HiSkippy

Tja Daantje, bij mikkiesoft kijken ze niet naar gemak. Voor dit bugje had ik problemen met uitloggen vanuit hotmail. Deed ie niet goed ivm cookies. Dat doet ie nu wel goed. Ik log tegenwoordig direct in op mijn hotmail account vanuit de msn startpagina. ID en ww opgeslagen en probleemloos. Niet zo handig als vanuit Messenger, maar wel zonder die irritante foutmelding.
    Wie weet komt het ooit nog een keer goed met een echt goed werkend Windhoos live compatible messenger programma voor op de MAC.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.