4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bonenstaak

Windows installeren kan niet gestart worden.

Beste allemaal,

Ik probeer via bootcamp windows te installeren, maar Bootcamp laat mij dit niet doen. Geeft de volgende melding al voordat ik kan klikken op “Windows installeren”:
    “De opstartschijf kan niet in partities worden verdeeld of worden hersteld als één partitie.”

Hoe kan ik dit verhelpen?

Bijdrager
    computer space

Vraag je eerst af of je Bootcamp wel wilt? Waar is het voor? Gewoon een appje draai je veel liever in Virtual Box. Hoef je niet te herstarten, en Windows staat op een variabele grootte diskimage, die je ook op een externe schijf mag zetten. Veel flexibeler dus. Alleen als je perse je dikke iMac als game-machine wilt inzetten is Bootcamp misschien een optie.

Als het partitioneren in Bootcamp niet kan, heb je waarschijnlijk niet voldoende aaneengesloten ruimte voor een Windows partitie. Harde schijf eerst uitmesten.

Bijdrager
    bonenstaak

@computer space

Ja voor af en toe wat gamen. Is dat handiger voor een externe schijf of gewoon partitioneren?
    En als ik wil partitioneren zeg jij dat ik gewoon wat van de schijf moet afgooien en dan zou hij het moeten doen?
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    penseel
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.