6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    djmathijs

Windows Image op iMac

Hallo,

Momenteel werkt mijn vader met een Windows computer waarop veel windows applicaties staan en alle instellingen van het hele bedrijfsnetwerk.
    Is het ook mogelijjk om van deze computer een image te maken en deze op mijn imac te zetten en dan met vmware of parallels windows te gebruiken?

Mvg,

Mathijs

Bijdrager
    iMad
    Bijdrager
    djmathijs

Bedankt voor je snelle reactie, maar is het dan wel mogelijk om windows via een image te installeren? Want om het hele netwerk en printers opnieuw te installeren is geen optie..

Bijdrager
    iMad

Gewoon de trial proberen.
    Parallel maakt van je huidige Windows een image, die je gebruikt met Parallel.
    Download the trial en probeer uit

Bijdrager
    Goodheart

In zo’n geval gebruik ik VMWare Fusion. Voor programma’s als King boekhouden etc. Als je Mac en de PC in hetzelfde netwerk zitten kan VMWare de complete PC setup overnemen als virtuele machine. Daarna kan je PC aan de straat :-).

Op een 27 inch iMac kun je dan 1/3 van het scherm voor Windows reserveren en de rest gewoon als Apple.

Bijdrager
    petjez

Hoi,

wat zijn jullie ervaringen met Parallels om op die manier Windows 7 op een MAC te draaien. Voor een aantal programma’s heb ik nog wel eens Windows nodig. Werkt VMware niet beter?

Patrick

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.