6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jobnl

Windows gebruiker ziet jpeg attachment in mail niet

Plotseling optredend probleem:
    Met Apple Mail verstuurd mailtje met jpeg attachment.
    Ontvanger met PC enWindows Outlook ziet wel de afbeelding in het mailtje maar niet het attachment.

Was voorheen nooit een probleem.

Kan het probleem omzeilen door het mailtje in platte tekst te maken in plaats van in RTF.
    Maar voorheen ging het in RTF ook goed.

Iemand een idee van de oorzaak?

Bijdrager
    Ir.Bob

De ontvanger heeft niks begrepen van email. Ondanks de JPEG in-line staat, moet het als een attachment aan de email zitten. Dat zijn inferieure email client dat niet als zodanig laat zien maakt voor het verhaal niet uit.

M.a.w. er zijn drie opties, de ontvanger klikt gewoon even met z’n rechtermuisknop op de foto. De ontvanger installeert Thunderbird, of jij zet hem om naar platte tekst. Er is niks wat je vanaf jouw kant kan veranderen zodat hij en als RTF komt en als bijlage.

Bijdrager
    prullenbak

Dit is zoooo’n ontzettend vaak voorkomend probleem.

Wijzig->Bijlagen-> Vinkje bij “verstuur altijd voor windows geschikte bijlagen
    en een vinkje bij “Voeg bijlagen toe aan het einde van het bericht”

Bijdrager
    JBStudio
    prullenbak op 02 november 2010

Dit is zoooo\’n ontzettend vaak voorkomend probleem.

en toch hoeft dat niks uit te maken…. ik heb ooit eens een artikel in de macfan gelezen hierover. Conclusie was dat het een instelling in outlook is en dus, zoals Ir.Bob zegt, je niks kan doen vanaf jouw kant.

Bijdrager
    jobnl

Dit is zoooo’n ontzettend vaak voorkomend probleem.

Beste Prullebak,

Daar staat het bij mij altijd op….ook nu, maar desondanks heb ik dat probleem, althans de ontvanger.
    Ging ook altijd goed tot voor kort…
    Maar als ik mail niet in RTF maar in platte tekst maak gaat het wél goed aan de Windowskant.
    Hoogst merkwaardig…

Bijdrager
    michelvdb

Als de ontvanger meteen een papierversnipperaar achter zijn brakke brievenbus installeert moet hij niet verbaasd zijn dat hij snippers krijgt. :sarcastic:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.