4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    boelie

windows filesharing

Wij hebben hier in ons studentenhuis een adsl verbinding gedeeld met 4 computers (3 pc’s en 1 mac) via het alcatel speedtouch 510 modem. Het werkt allemaal prima, ik kan zelfs de pc’s zien in het netwerk (via appeltje-k en mshome). Toch zou ik graag mijn mac in het netwerk openbaar maken, zodat die pc-gebruikers mijn Public-map kunnen bekijken en daar van alles kunnen uploaden en downloaden.
    Volgens de systeem voorkeuren kunnen zij bij mij inloggen via hun webbrowser (10.0.0.150/gebruikersnaam). Echter lukt dit niet omdat dit een dynamisch ip-adres is. Op m’n ibook krijg ik heel mooi deze map te zien (met de inhoud), maar op de pc krijg ik een 404-error te zien.

Ik heb van alles geprobeerd, ftp-sharing, (normale) filesharing, zelfs heb ik Dave geinstalleerd. Dit werkte al wat beter omdat pc-gebruikers mijn ibook in het netwerk konden zien, maar inloggen (als guest) hoo maar. Inloggen onder mijn eigen naam en wachtwoord, dat lukt wel maar dan kunnen zij overal bij en daar heb ik niet zo’n zin in. Als ik een aparte user-acount aanmaak dan kunnen ze vanaf windoos inloggen maar dan krijgen ze een standaard structuur te zien (met documents, pictures, etc.) en dat is nou ook weer niet de bedoeling!

Heeft iemand een suggestie? Alvast bedankt.

Bijdrager
    Jan-Willem

met 10.2 kan je windows file sharing aan zetten…..

Bijdrager
    boelie

Daar ben ik me bewust van. Als deze aanstaat dan kan een pc inloggen (via bijvoorbeeld internet explorer) op het volgende adres: 10.0.0.150/gebruikersnaam. Dit staat duidelijk vermeld in het sharing-paneel.
    Het probleem is dus dat dit een dynamisch adres is en dat degene die als eerste inlogt bij het modem dit ip-adres krijgt, de tweede krijgt 10.0.0.151, etc.

Bijdrager
    crazy ivan

Hoi Boeli! (Vis?)

Maak een nieuwe gebruiker aan voor het OS. Onder DAVE kun je verschillende shares aanmaken met verschillende passwords. Op deze manier zou alles (of alles wat jij toestaat) toegangkelijk moeten zijn voor je LAN.

[size=10:d755aa2384][edit]aanvulling 06/03/03 [edit][/size:d755aa2384]

Op je huisgenoten gebruiken die nieuwe login… Het beste werk het waarschijnlijk als je jouw Ibook als een externe HD op een PC laat mounten.

Suc6

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.