5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    corneeltje

Windows DVD+R speelt niet af (zogezegd leeg)

Ik heb een DVD van een vriend die ik niet kan afspelen op de Mac. Als ik op een PC de mappen die erop staan bekijk, zie ik een map Video_TS en een map Video_RM. Ik vermoed dat in dat laatste het probleem zit. Bestaat hier een workaround voor of is dit gewoon Mac-incompatibel en moet ik het vergeten? Mijn Mac zegt dat het om een lege DVD gaat en vraagt in welk programma hij deze moet openen?

Ik zou de DVD moeten kopiëren.

Bijdrager
    Pieterr
    ”corneeltje”

Mijn Mac zegt dat het om een lege DVD gaat en vraagt in welk programma hij deze moet openen?

Ik vermoed dat deze DVD is gebrand in een video- of harddisk recorder (formaat DVD+VR) maar niet is gefinaliseerd. Dat moet je eerst doen alvorens je hem in een normale DVD speler (of Mac) kunt afspelen/kopiëren.

For DVD+R a finalization step is required in order to allow the media to play back on a regular DVD player.

Bijdrager
    Dick de Roos

Als het een video-DVD is, moeten er de mappen VIDEO_TS en AUDIO_TS op staan.
    De map AUDIO_TS mag leeg zijn, maar moet er wel op staan.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Dick

Als het een video-DVD is, moeten er de mappen VIDEO_TS en AUDIO_TS op staan.

Het is geen DVD-Video, maar zo een: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1742303#1742303 (uit een video- of harddisk recorder).

Bijdrager
    corneeltje

Merci allemaal.

Ik heb het opgelost door de DVD af te spelen met een DVD-speler en over te nemen met een DVD-recorder.

Nu staat het in een formaat dat mijn MacBook wel kan lezen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.