30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Theo7

Windows crosssover, Betaversion stabiel & veilig?

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met een vraag.

Ben op de site geweest voor de Windows crossover dat het mogelijk maakt om Windows programma’s te draaien op een mac.
    Je kan dus ook een gratis beta version downloaden.
    Iemand ervaring aarmee?
    Moet je dus echt handig zijn om het draaiende te krijgen/houden?
    Of is het betrouwbaar en stabiel?

Wil het wel proberen, maar wil geen konflikten ofzo.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    _Baby

Hoi

Ik heb geen ervaring met die crossover, wist wel dat er zoiets bestond maar heb er echt geen behoefte aan.
    Ik kan je wel mijn mening geven..
    1) bèta’s kan ik niet echt stabiel noemen, ik heb er al teveel negatieve ervaringen mee gehad. Tenzij ze in de laatste fase zitten natuurlijk.
    2) voor alle progs in windows bestaat er een alternatief in mac dat meestal nog 10x beter is ook, dus waarom zou je die boel op je bak gooien?

Even een beetje research gedaan hier
    Ik zou in ieder geval wat wachten nadat ik dit gelezen heb.. Het vervalt blijkbaar ook na 60 dagen enzo, en waar sta je dan..

Tot daar mijn bescheiden reactie, iemand anders zal je wel verderhelpen voor als je het echt zou willen :-)[/url]

Inactief
    Anoniem

Dat ding heet dus Boot Camp en kun je hier gratis downloaden.

-> http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

Ervaringen genoeg hier, zoek maar eens op “Boot Camp”. Vanaf de volgende versie van OSX (Leopard = 10.5) zit het er standaard in, dan kun je dus zonder enig probleem alle Windows apps op je Mac draaien (mits je een versie van Windows gekocht hebt).

Bijdrager
    _Baby
    ”Zakske”

Dat ding heet dus Boot Camp en kun je hier gratis downloaden.

-> http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

Ervaringen genoeg hier, zoek maar eens op “Boot Camp”. Vanaf de volgende versie van OSX (Leopard = 10.5) zit het er standaard in, dan kun je dus zonder enig probleem alle Windows apps op je Mac draaien (mits je een versie van Windows gekoch hebt).

Zakske.. Hij heeft het niet over BootCamp, voor die crossover heb je geen windows xp nodig.
    Het werkt gewoon zonder.
    Ik geloof dat het Engadget heet ofzo, maar het fijne weet ik er niet van.
    Ik weet gewoon dat het Windows progs draait voor 60 dagen en dan verloopt.
    Btw, het is ook niet mogelijk om elk programma te draaien daarna geloof ik.
    Nee, ik zie er geen toekomst in:P
    Als je dan toch per se Windows progs wil draaien dan neem je maar beter ineens terug Windhoos via BootCamp

Inactief
    Anoniem

Weet ik veel!

Hij zegt:

”Theo7″

Ben op de site geweest voor de Windows crossover dat het mogelijk maakt om Windows programma’s te draaien op een mac.

…dus ik denk meteen aan Boot Camp. :innocent:

Bijdrager
    _Baby
    ”Zakske”

Weet ik veel!

Hij zegt:

”Theo7″

…dus ik denk meteen aan Boot Camp. :innocent:

Ja, beetje beroepsmisvorming zeker?:P
    Je ziet Windows en Mac in hetzelfde topic en je denkt aan BootCamp.
    Maar het is dus wel degelijk dit waar Theo het over heeft.
    En ik promoot het zeker niet hoor.
    Blijf echt bij die Windowssh*t vandaan, Mac is mooi zoals hij is en hij smeekt echt niet om die vieze Windowsspullen hoor:-)

Bijdrager
    505

Ik heb wel ervaring, het is mij wel gelukt IE te draaien.

Ook zal ik volgende week eens gaan proberen Counterstrike ermee te spelen. Voor games zijn helaas geen 10x betere Mac alternatieven voor!

Bijdrager
    J.C.
    ”CoreDuo”

Ik heb wel ervaring, het is mij wel gelukt IE te draaien.

Ook zal ik volgende week eens gaan proberen Counterstrike ermee te spelen. Voor games zijn helaas geen 10x betere Mac alternatieven voor!

Maar dat is ook het enige;)

Crossover heb ik verder weinig over gehoord, maar ik dacht niet dat het al voor alle programma’s werkte, maar ze zijn bezig. Dat is wat ik ervan hoorde =P

Bijdrager
    Theo7

Hallo allemaal,

Tja het was inderdaad een beetje dom om de link niet in het bericht te plaatsen.
    Zeker omdat ik het nu zelf ook niet meer terug kan vinden.
    Het was volgens mij net zoiets als hierbven vermeld, maar dan niet gelimiteerd tot 60 dagen.

Afijn ik vond nu een andere opensource alternatief windows crossover.
    Ik zal nu dus wel meteen even de link hier http://www.winehq.org/plaatsen.

Het heet whine en is ook een crossover project.
    Bekend?
    Iemand hier ervring mee?

Bijdrager
    _Baby

Ja, het is me wel bekend, maar dan voor Linux als ik me niet vergis. Voor Mac is het me niet bekend.
    Welke Windows programma’s wil je dan eigenlijk per se draaien?
    Sorry hoor, maar je gaat er waarschijnlijk problemen mee hebben, en uiteindelijk is dat allemaal de moeite niet waard.
    Kies voor
    a) BootCamp: volwaardige WindowsPC
    b) Een Mac alternatief voor de programma’s die je wil draaien.
    Maar ja..:)

Bijdrager
    Theo7

Schrik niet, maar ik wil er dus mijn online Bijbel programma op draaien.
    De Nederlandse versie bestaat namelijk niet voor Mac.

Ik durf het nu alleen niet meer te proberen via dit crossover gebeuren naar aanleiding van jou posting.
    Ik ben namelijk blij dat me Mac zo lekker werkt en heb dus geen zin in problemen.

Maar ik zou toch wel graag dit programma draaiende zien te krijgen.
    Ik ken niemand, maar het schijnt dat er dus Maccers zijn die dit PC programma (de Nederlandse versie dus die niet in een Mac versie te verkrijgen is) op een mac werkend hebben.
    Ik kan het niet eens instaleren, laat staan er mee werken op mn mac.

Bijdrager
    505

Kom op zeg!

Je Mac gaat er echt NIET aan kapot!

Niet bang zijn, doen! Windows kan je Mac niks maken, niet via Bootcamp, niet via Parallels, niet via Crossover.

Probeer het uit, kijk of het werkt. Daarbij is het altijd handig als het werkt met Crossover, daar heb je namelijk geen Windows voor nodig!

Bijdrager
    Theo7

Bedankt Bikkel,

Tja na jarenlange nachtmerries met me PC ben ik nogal voorzichtig geworden.
    en dan na zo’n posting van babie word ik automatisch weer herrinnerd aan de PC konflikten etc. Daar heb ik dus geen behoefte meer aan.
    Misschien dat ik het dan toch maar gewoon ga proberen.:D

Bijdrager
    505

Het leuke aan Crossover is dat er geen Windows bij komt kijken. Het programma heeft geen Windows installatie nodig.

Netzoals Whine, maar dat is om met Linux een Windows programma te draaien.

Succes ermee.

Bijdrager
    G-Force
    ”_Baby”

1) bèta’s kan ik niet echt stabiel noemen, ik heb er al teveel negatieve ervaringen mee gehad. Tenzij ze in de laatste fase zitten natuurlijk.

Zijn er genoeg hoor, ik heb ook wel eens enorm rotte beta’s in handen gehad (kan ik niet over klagen eigenlijk, blijven beta’s), maar “tenzij ze in de laatste fase zitten natuurlijk” geldt imo lang niet altijd…

2) voor alle progs in windows bestaat er een alternatief in mac dat meestal nog 10x beter is ook, dus waarom zou je die boel op je bak gooien?

Waarom niet? Degene die het programma wil proberen zal er vast zijn redenen voor hebben.

Even een beetje research gedaan hier
    Ik zou in ieder geval wat wachten nadat ik dit gelezen heb.. Het vervalt blijkbaar ook na 60 dagen enzo, en waar sta je dan..

Dan ga je bekijken of het programma misschien wat voor jou is en of je het wil aanschaffen als het final is lijkt mij.

NOFI..:)

Bijdrager
    wmstudio
    ”_Baby”

……2) voor alle progs in windows bestaat er een alternatief in mac dat meestal nog 10x beter is ook, dus waarom zou je die boel op je bak gooien?…..

Ok graag een alternatief dan voor DeZign for Databases

Bijdrager
    kwispel

DeZign? Navicat is oke maar het is volkomen onzin om te zeggen dat voor alles op de Mac iets is wat 10x beter is dan op Windows. Het is helaas niet waar.

Navicat: http://www.navicat.com/
    Helaas werkt ie niet met alle databases

Bijdrager
    _Baby

Je hoeft me niet aan te vallen als ik ongelijk heb hoor, ik geef gewoon mijn mening zoals iedereen dat hier probeert te doen.
    Maar goed, als jullie het allemaal beter weten, dan heb ik hier niets meer te zeggen hé:)

Bijdrager
    505

Mening geven is wat anders dan zeggen dat voor alle programma’s in Windows een alternatief bestaat, wat meestal nog 10x beter is ook.

Mening geven doe je wel met wat je zegt betreft die beta’s.

Genoeg, niet meer over zeuren. :wink:

Bijdrager
    wmstudio
    ”kwispel”

DeZign? Navicat is oke maar het is volkomen onzin om te zeggen dat voor alles op de Mac iets is wat 10x beter is dan op Windows. Het is helaas niet waar.

Navicat: http://www.navicat.com/
    Helaas werkt ie niet met alle databases

Ik ken Navicat. Maar dat is geen ontwerp software maar beheer software. Daarnaast is het alleen voor MySQL en dat is toch niet echt een serieuze database. Althans niet voor release 5.x.

Bijdrager
    Stadsman

Crossover is een programma van Codeweavers gebaseerd op het Wine project (link).

Bij mij werkt het prima. Ik gebruik het vooral als ik gedwongen ben IE te gebruiken.

Bijdrager
    Theo7

Ik baal!

Ik heb nu eindelijk besloten om dan toch maar de crossover software te installeren en nu ben ik de link kwijt!
    Ik had namelijk een opensource crossover program gevonden.
    Dat was gratis en kompleet werkend.

Ik heb het dus niet over try outs of die van codeweaver.

Heb iemand enig idee?
    Ik kan het niet meer vinden, ook niet als ik google…..:(

Bijdrager
    jeroenimo
    Bijdrager
    Stadsman

of ga gewoon naar Darwine

Bijdrager
    Theo7

Bedankt Stadsman! Darwin was inderdaad degene die ik ‘kwijt’ was!

Gaaf!:D

Bijdrager
    Theo7

ok ik heb drawin nu geinstallerd.
    Maar kent iemand dit programma?
    Moet ik nog iets aktiveren op de een of andere manier?

Mijn software programma voor windows wat ik nu dus probeer te installeren reageert nog steeds niet?

Bijdrager
    Stadsman

Ik ben ook met Darwine aan het rommelen geweest maar kreeg het niet aan de gang met wat ik wilde. Ik ben toen maar op Codeweaver Crossover overgestapt. Ik gebruik het zeer weinig en zolang de gratis beta nog geaccepteerd wordt werkt het prima naast mijn bootcamp.

Bijdrager
    505

Ik heb Internet Explorer aan de praat gekregen. En Counterstrike Source. Maar dat vondt ik niet echt lekker werken, dus toch maar Bootcamp geinstalleerd.

Bijdrager
    AST

Hoe heb je dat voor mekaar gekregen? Ik weet dat het misschien off-topic is, maar om er nou een compleet topic aan te wijden, en ik kreeg ook niet veel info via de search.

Ik heb een macbook 1.83, 2gb en ik heb gisteren bootcamp geinstalleerd. Nou wilde ik ook graag CSS spelen via bootcamp, dus ik heb de hl2 dvd te voorschijn gehaald, geinstallleerd, steam gestart, blablabla… maar toen ik Css concreet had opgestart, blijft mijn hoofdscherm zwart, terwijl ik hoor dat ik in het menu ben, want ik hoor het geluid wat je hoort als je over de knoppen gaat met je muis.

Heeft iemand een idee waar dit door kan komen?

Bijdrager
    Tigertail

cross over werkt aardig. maar niet alle windows -programma’s worden ondersteund.
    het is bijv. handig als je het programma van de belastingdienst moet gebruiken.
    of sites wilt bezoeken die alleen zichtbaar zijn met de internet explorer van windows.
    het voordeel van crossover is , dat je de windows applicaties gewoon op je mac-desktop kan gebruiken. en niet hoeft te switchen van Os.

met de laatste versie van parallels is hetzelfde mogelijk als met crossover

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.