9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Jan-Willem

Windows CDtje bakken

Hoe kan ik met het standaard OSX brandprogramma (voorzover je dat een proggie kunt noemen) een windows cd maken.

Bijdrager
    2manydjs

Door gewoon te branden! Finder gebruikt gewoon ISO 9blablabla standaard.
    Zorg wel dat je niet 10.2.0 hebt, daar zit een bug in.
    Succes

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”2manydjs”

Zorg wel dat je niet 10.2.0 hebt, daar zit een bug in.
    Succes

oke ik ga het proberen. ik heb 10.2.4

Bijdrager
    tricksel

Wil je nog extra mogelijkheden, kun je gewoon Toast gebruiken, daarmee kan je o.a. ook multi-sessie (dus zowel een Mac-volume als Windows-volume) bakken.

Bijdrager
    Ruben
    ”2manydjs”

Ik heb pas nog een CD voor een Wintendo gebruiker gebakken met 9000 Garfield cartoons erop. Op mijn Mac was dit een “normale” CD, maar op de Wintendo waren er ineens voor IEDER bestand twee extra bestanden bij gekomen. Niet echt fijn met 9000 gif plaatjes.

Enig idee waar dat door komt? Ik heb deze CD gewoon gebakken vanuit de finder…

Bijdrager
    tricksel

Hmm, da’s inderdaad wel vreemd. Zo 1-2-3 zou ik ook niet precies weten hoe dat komt, voornamelijk omdat ik normaliter vanuit Toast cd’tjes bak…
    Kun je van die bestandjes iets bekijken? En wat gebeurt er met de bestandsnaam?

Bijdrager
    ateazz

hoi iRuben.

dat komt omdat die jpg tjes een resource en datafork hebben, windows kan daar niks mee dus zie je 2 bestandjes 1tje waar in windblows niets aan hebt en aan de andere wel.

greetzz

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”ateazz”

dat komt omdat die jpg tjes een resource en datafork hebben, windows kan daar niks mee dus zie je 2 bestandjes 1tje waar in windblows niets aan hebt en aan de andere wel.

:? dan moet ik denk ik de resource fork er af halen, maar dat is wel wer riskant. Eerst maar ff een backup maken.

[size=9:2c937c3ab5](voor iRuben, om welke gifjes zou het nou gaan :D)[/size:2c937c3ab5]

Bijdrager
    tricksel

Ach, natuurlijk! Waarschijnlijk zaten er icoontjes en preview aan het plaatje “vastgeplakt”, en die worden dan inderdaad apart opgeslagen…!
    Als dat het geval is, kun je redelijk makkelijk die resources verwijderen met bijvoorbeeld Graphic Converter. Supergoed programma, voor dit soort dingen. Gewoon de files als “web-ready” opslaan (wellicht ook mogelijk in je standaard graphics-programma, alleen Graphic Converter kan het ook mapsgewijs, in plaats van file voor file… Nogal handig met 9000 plaatjes :D )

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.