14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    dragondcelet

Windows boot lukt niet

Hallo iedereen,

Ik probeer Windows 10 via boot camp op mijn MacBook pro van 2012 te installeren, maar helaas gaat het niet zo vlotjes. Ik heb het al ongeveer 10 keer opnieuw gedaan (nee ik overdrijf niet) telkens krijg ik dan dezelfde melding: Er heeft zich een fout voorgedaan bij het partitioneren van de schijf. Ik heb al gezocht op de Apple support site maar geen van de voorgeschreven situaties gelde voor het mijne. Weet iemand wattig moet doen?
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    SunKeeper

Welke versie van OS X?

Hoeveel ruimte heb je nog vrij en hoeveel gebruikt op de schijf van je Mac?

Bijdrager
    dragondcelet

OS X El Capitan 10.11.2

ik heb nog 54,39 GB over voldoende volgens Apple

444, 49 van de 489,88 in gebruik bijna vol dus

binnenkort zal ik er een ssd van een Tb in streken

Bijdrager
    Hydræ

Misschien helpt deze link je een stap verder.
    Discussion.apple.com

Bijdrager
    mattiman
    Bijdrager
    SunKeeper

De ruimte is niet te weinig, maar de vrije ruimte staat onvoldoende aaneengesloten.
    Stond vast ook in de links, maar die heb ik niet doorgelezen.

Oplossing is een kloon maken, daarna interne schijf wissen, en de kloon terug zetten. Met bijv. Carbon Copy Cloner.

Bijdrager
    Franky Mac

Inderdaad SunKeeper heeft gelijk, dat is meestal het probleem als het aanmaken van een nieuwe partitie niet lukt. De vrije ruimte moet aaneengesloten zijn.

Trouwens 50 GB is wel weinig. Misschien lukt het wel om Windows te installeren, maar je hebt ook ruimte nodig om programma’s te installeren. Ik heb een bootcamp partitie van 100 GB met Windows 7 en ik heb nog maar een kwart van die 100 GB vrij.

Bijdrager
    SunKeeper

Het scheelt al een hoop om de page-file uit te zetten en het hibernation-bestand niet te laten aanmaken.

Ik weet niet hoeveel RAM je hebt, maar als je beide uitschakelt (zie Google) heb je dus tweemaal je RAM-grootte aan vrije schijfruimte terug.

Bij voldoende RAM is een page-file overbodig. (negeer de melding over foutrapporten) En hybernation zul je vast ook niet gebruiken.

Let op dat dit nog iets anders is dan wanneer je je scherm dichtklapt, dan blijft het RAM actief. Hybernation is in Windows bedoeld om alles naar de schijf te schrijven en de hele computer uit te zetten. Bijv. wanneer je zaken hebt openstaan die niet afgesloten mogen worden, maar je wel de computer uit moet zetten. (bijv. batterij leeg o.i.d.)

Net zoals de Mac ook doet bij een lege batterij, al heet het dan DeepSleep en gaat het verder automatisch.

Bijdrager
    dragondcelet

Bedank allemaal voor jullie hulp ik zal zeker laten weten of het is gelukt.

Ik heb wat gezocht naar dat er nu zo veel ruimte neemt op mijn schijf en blijkbaar is dat Final cut pro X. Toen ik naar de bibliotheken keer zag ik dat er maar lieft 144 GB ging naar “render File”. Ik weet niet echt wat ik Ermee moet doen zij die bestanden zo belangrijk of mag ik het Gwn verwijderen?

Bijdrager
    mattiman

Heb je überhaupt de link doorgenomen die ik hierboven gepost heb? Dat was bij mij de oplossing. Duurt niet langer dan een paar minuten.

Bijdrager
    dragondcelet

Mattiman, ik heb het geprobeerd mar het probleem is niet opgelost blijf steeds diezelfde melding krijgen

Bijdrager
    dragondcelet

Hallo iedereen ik heb nieuws,

120GB ruimte kunnen vrijmaken op mijn computer. Nu is het wel gelukt om ren partitie te maken ??
    Maar toen ik Windows wou installeren vraagt hij waar ik het wil installeren. Ik klik dus op de partitie die ik heb aangemaakt maar fan krijg ik een melding dat het niet kan omdat de schijf niet compatibel is. Ik dacht geen probleem er stont een optie om de schijf te formatteer. Maar zelf ba het formatteren blijf ik die melding krijgen.

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je via de Boot Camp-assistent gepartitioneerd zoals beschreven in de handleiding?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201468

Bijdrager
    dragondcelet

Ja

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.