30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Bijdrager
    Crap Os X

Windows bij HTR

Heey!

Ik was laatst bij HTR in Utrecht, en ik moest toen iets vragen. Dus die vriendelijke meneer kijkt in het systeem, en wat zie ik tot mijn schrik! Een grijze taakbalk van Windows! Heeft iemand hier dit ooit eerder mee gemaakt?

Bijdrager
    Lazy B

Gast… Waar bemoei jij je eigenlijk mee.

Bijdrager
    sven-

Bijdrager
    Aidovive

Lekker belangrijk.

Bijdrager
    Steff

En de avatar die je gebruikt? Ga weg.

Bijdrager
    Dick de Roos

Natuurlijk kijkt hij in Raampjes!
    Dat systeem is veel beter dan de Mac!
    Je kunt het zelf uitbreiden. En zelf dingen bij knutselen.
    Sneller ook!
    Je hebt daarvoor ook veel meer (en betere) programma’s!
    En stukken goedkoper!
    En Raampjes-PC’s zijn ook nog eens in de hardware stukken goedkoper!
    Waarom denk je dat er zoveel Raampjes-systemen bestaan dan?
    Zo!:evil: toch?

Bijdrager
    tommy666

Mijne heren (en dames),hou de reacties alstublieft een beetje binnen de perken. Niet iedereen vindt het even logisch dat bij een APR Windows als OS gebruikt wordt, ik denk dat dit wel te verstaan valt.

@TS: er is een verschil tussen een Premium Reseller (die simpelweg met een Apple-licentie werkt) en een Apple Store (die van Apple is). Als de laatste op Windows begint te werken,vergaat de wereld denk ik.

Moderator
    Rivanov

YouMac in Eindhoven (APR) werkt ook op een Windows kassasysteem.

Bijdrager
    Aidovive

Ik snap niet wat er zo bijzonder aan is dat een Apple reseller Windows draait. Als hun voorraadsysteem of kassasysteem werkt onder Windows is het toch niet zo vreemd dat ze m.b.v. Bootcamp of VMWare Fusion Windows draaien? 90% van de wereldbevolking werkt met Windows OS. Ik zou het pas vreemd vinden als ze een Dell in de zaak zouden neerzetten en daar Windows op draaien.

Bijdrager
    Wolf_H

Zolang er voor de Mac nog geen goed flexibel kassa/voorraad/bestel-systeem als Accountview is zullen veel APR’s met meerdere vestigingen toch echt voor Windows-based oplossingen gaan i.p.v. halfbakken software die wel op een Mac werkt.

Bijdrager
    Aidovive

Exact!;)

Bijdrager
    Neptunus

In Groningen weet ik dat ze voor het activeren van de iPhone abonnementen ook Windows gebruiken…

En op de Rijksuniversiteit bij Sterrenkunde hadden ze Windows op een MacBook geïnstalleerd en Ubuntu op een andere computer.

Windows is soms echt noodzakelijk hoor.:)

Bijdrager
    sven-

Windows is alleen (soms) noodzakelijk omdat er Windows-only software bestaat. Een andere reden is er niet (behalve voorkeur) om Windows te gebruiken.

Bijdrager
    Aidovive

Windows is nodig omdat het het grootste platform is. Bedrijven hebben geen zin om hun software naar andere platforms te porten omdat de afzet gewoonweg te gering is. Wat boeit het nou dat een Apple Reseller werkt met software wat niet op native op hun verkoopproduct geïnstalleerd is. Het is een beetje als een Mercedes-dealer die ook een Shell franchiser is maar toevallig (omdat de voorraad op is bijv.) Esso in zijn auto’s gooit bij het uitleveren. Gelukkig rijden de auto’s er net zo goed op. En gelukkig werken Apple computers tegenwoordig ook uitstekend met Windows erop.
    8)

Bijdrager
    sven-
    ”Aidovive”

Windows is nodig omdat het het grootste platform is. Bedrijven hebben geen zin om hun software naar andere platforms te porten omdat de afzet gewoonweg te gering is.

Ja, en dus geldt nog steeds mijn uitspraak namelijk dat je Windows nodig hebt vanwege de Windows-only software. Als de software ook beschikbaar is voor een ander OS (no matter how small the market share is) heb je Windows niet nodig. Tenzij er van die trieste verschillen bestaan (zoals tussen Office for Windows en Office for Mac) zodat je toch het Windows OS zelf nodig hebt.

”Aidovive”

Het is een beetje als een Mercedes-dealer die ook een Shell franchiser is maar toevallig (omdat de voorraad op is bijv.) Esso in zijn auto’s gooit bij het uitleveren. Gelukkig rijden de auto’s er net zo goed op. En gelukkig werken Apple computers tegenwoordig ook uitstekend met Windows erop.

Beetje slechte vergelijking, want benzine is benzine (Esso of Shell maakt geen verschil) en Windows is geen Mac OS X, maar ik begrijp wat je bedoelt:)

Bijdrager
    milann

Het apple logo met een hakenkruis en windows logo in een…:roll:
    Maarja, zou wel standaard kassa computer zijn o.i.d.

Bijdrager
    ATT
    ”sven-“
    ”Aidovive”

Windows is nodig omdat het het grootste platform is. Bedrijven hebben geen zin om hun software naar andere platforms te porten omdat de afzet gewoonweg te gering is.

Ja, en dus geldt nog steeds mijn uitspraak namelijk dat je Windows nodig hebt vanwege de Windows-only software. Als de software ook beschikbaar is voor een ander OS (no matter how small the market share is) heb je Windows niet nodig. Tenzij er van die trieste verschillen bestaan (zoals tussen Office for Windows en Office for Mac) zodat je toch het Windows OS zelf nodig hebt.

”Aidovive”

Het is een beetje als een Mercedes-dealer die ook een Shell franchiser is maar toevallig (omdat de voorraad op is bijv.) Esso in zijn auto’s gooit bij het uitleveren. Gelukkig rijden de auto’s er net zo goed op. En gelukkig werken Apple computers tegenwoordig ook uitstekend met Windows erop.

Beetje slechte vergelijking, want benzine is benzine (Esso of Shell maakt geen verschil) en Windows is geen Mac OS X, maar ik begrijp wat je bedoelt:)

Beetje slechte vergelijking, benzine van een witte pomp is toch echter anders dan de benzine van de shell :wink:
    Komt beide uit het zelfde vat.Echter heeft de witte pomp het onderste gedeelte met het meeste troebel. Daarnaast wordt bij de benzine van de shell een ander type mengsmering toegevoegd. :wink:
    Maar ik begrijp wat je bedoelt :)

Bijdrager
    Bolle1961
    ”ATT”

Beetje slechte vergelijking, benzine van een witte pomp is toch echter anders dan de benzine van de shell :wink:
    Komt beide uit het zelfde vat.Echter heeft de witte pomp het onderste gedeelte met het meeste troebel.

en dat laatste klopt niet. het enige verschil zijn de additieven.

Bijdrager
    Aidovive
    ”tommy666″

Mijne heren (en dames),hou de reacties alstublieft een beetje binnen de perken. Niet iedereen vindt het even logisch dat bij een APR Windows als OS gebruikt wordt, ik denk dat dit wel te verstaan valt.

Op zijn minst valt er te twijfelen aan de oprechtheid van iemand met de gebruikersnaam Crap OSX en een avatar met een Windows-vlag die zoiets opmerkt.

Bijdrager
    henkverhaar
    ”sven-“

Windows is alleen (soms) noodzakelijk omdat er Windows-only software bestaat. Een andere reden is er niet (behalve voorkeur) om Windows te gebruiken.

En omdat er zo ongeveer Windows-only websites bestaan (ja, nog steeds). Niet zozeer om te bekijken, maar er zijn CMSsen waar je met Safari (inclusief Safari voor Windoze) geen content in ken plempen…

Henk

Bijdrager
    sven-

Dus je wilt Windows gebruiken vanwege Internet Explorer? Lol:P

Internet Explorer is de slechtste browser die ik ken. Niet zo gek als je bedenkt dat Microsoft het bedrijf achter dit wanproduct is.

Er is niets mis met Safari. Dat sommige websites niet volgens de standaard worden gebouwd is niet iets waar je Safari de schuld van mag geven.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Een zelfde soort systeem gebruiken ze meen ik ook bij iFactors in Rotterdam. En ook ik vind het niet kunnen: je verkoopt een product waarvan je iedereen moet overtuigen dat het beter is dan Windows, en vervolgns gebruik je zelf gewoon Windows. Erg hypocriet.

Bijdrager
    puntKoen

Gelukkig zijn er APR’s die wel gewoon Macs gebruiken, die gebruiken dan meestal het POS- en ERP-systeem Merlijn, wat niet echt erg gebruiksvriendelijk is. Kan me goed voorstellen dat andere systemen beter werken. Volgens de APR-licentie is het overigens verboden Windows in winkels te draaien, maar dat negeren sommige APR’s (en Apple Nederland) gewoon. Alle APR’s hebben – als ze geen Windows gebruiken – in ieder geval wél een virtualisatieprogramma draaien, omdat het T-Mobile Aanvraag Systeem voor de iPhone alleen (goed) in IE werkt.

Aan de andere kant, in de Apple Stores loopt het personeel rond met EasyPay-machines, gemaakt door Fujitsu-Siemens en draaiend op Windows Mobile.

Bijdrager
    Aidovive

Dus als ze in VMWare Fusion hun voorraadbeheer regelen is het wel goed wat jou betreft? Of misschien webbased met Safari als client voorraad beheer regelen als dat zou kunnen? En dan mag de host zeker geen Linux of Windows-server zijn? En mag de website van de reseller niet draaien op een Linux-machine? Ga toch weg zeg, wat een waanzin! Soms moet je roeien met de riemen die je hebt. Het komt op mij een beetje over dat als het uiterlijk Apple uitstraalt het wel okay is, maar wat er onder de motorkap zit dat maakt niet uit?

Bijdrager
    puntKoen
    ”Aidovive”

Dus als ze in VMWare Fusion hun voorraadbeheer regelen is het wel goed wat jou betreft? Of misschien webbased met Safari als client voorraad beheer regelen als dat zou kunnen? En dan mag de host zeker geen Linux of Windows-server zijn? En mag de website van de reseller niet draaien op een Linux-machine? Ga toch weg zeg, wat een waanzin! Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.

Ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik ben het op zich met je eens, ik vind het niet zo’n probleem om in de back office geen Mac te gebruiken, maar in de winkel zou dat toch zeker niet moeten. Over die virtualisatie: volgens de APR-licentie is het niet toegestaan Windows-computers (geen Apple-hardware) te gebruiken, dus de enige manier om TAS te draaien is met virtualisatie.

Bijdrager
    Aidovive
    ”Koen.”

Ik weet niet of je het tegen mij hebt,….

Excuses, ik reageerde op Cloudsurfer, maar jouw bericht zat er nog tussen:)

Maar even reagerend op virtualisatie: Ik mag toch hopen dat ze wel VMware, Parallels of zelfs Bootcamp (ok, da’s geen virtualisatie) gebruiken op een Mac om Windows te draaien en niet een Dell of HP-machine in de winkel neerzetten. Dat zou ik wel merkwaardig vinden :?

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Koen.”

Gelukkig zijn er APR’s die wel gewoon Macs gebruiken, die gebruiken dan meestal het POS- en ERP-systeem Merlijn, wat niet echt erg gebruiksvriendelijk is. Kan me goed voorstellen dat andere systemen beter werken. Volgens de APR-licentie is het overigens verboden Windows in winkels te draaien, maar dat negeren sommige APR’s (en Apple Nederland) gewoon. Alle APR’s hebben – als ze geen Windows gebruiken – in ieder geval wél een virtualisatieprogramma draaien, omdat het T-Mobile Aanvraag Systeem voor de iPhone alleen (goed) in IE werkt.

Aan de andere kant, in de Apple Stores loopt het personeel rond met EasyPay-machines, gemaakt door Fujitsu-Siemens en draaiend op Windows Mobile.

Het gaat er niet om of het al dan niet gebruikersvriendelijker is. Je verkoopt een product dat beconcurreert met Windows. Elke Mac in een APR zit vol met die propaganda-software om de klant over te halen en als werknemer moet je de klant wijs kunnen maken dat een Mac wel degelijk een betere keus is dan wat Microsoft te bieden heeft.

Om dan vervolgens achter de toonbank lekker met Windows te werken is niet alleen hypocriet, maar zal bij menig consument dan ook de nodige vraagtekens opwekken. Want: ” als een Mac zo goed is, waarom gebruiken jullie het zelf dan niet?”

Bijdrager
    puntKoen
    ”Aidovive”
    ”Koen.”

Ik weet niet of je het tegen mij hebt,….

Excuses, ik reageerde op Cloudsurfer, maar jouw bericht zat er nog tussen:)

Maar even reagerend op virtualisatie: Ik mag toch hopen dat ze wel VMware, Parallels of zelfs Bootcamp (ok, da’s geen virtualisatie) gebruiken op een Mac om Windows te draaien en niet een Dell of HP-machine in de winkel neerzetten. Dat zou ik wel merkwaardig vinden :?

Voor zover ik weet gebruikt HTR non-Applehardware met Cinema Displays en Apple-toetsenborden en -muizen.

”Cloudsurfer”

Het gaat er niet om of het al dan niet gebruikersvriendelijker is. Je verkoopt een product dat beconcurreert met Windows. Elke Mac in een APR zit vol met die propaganda-software om de klant over te halen en als werknemer moet je de klant wijs kunnen maken dat een Mac wel degelijk een betere keus is dan wat Microsoft te bieden heeft.

Om dan vervolgens achter de toonbank lekker met Windows te werken is niet alleen hypocriet, maar zal bij menig consument dan ook de nodige vraagtekens opwekken. Want: ” als een Mac zo goed is, waarom gebruiken jullie het zelf dan niet?”

Ik ben het ook helemaal met je eens hoor, ik vind het een slechte zaak dat (onder andere) HTR Windows als POS-systeem gebruikt. Toch kan ik met het wel voorstellen: de POS-systemen die voor Mac OS X zijn gemaakt zijn meestal niet geschikt voor de Nederlandse markt (geen ondersteuning of aanpassingsmogelijkheden). Merlijn is eigenlijk het enige voor Nederland geschikte pakket, maar absoluut niet zo gebruiksvriendelijk als Mac-software zou moeten zijn. Ik kan het weten, ik heb zowel het kassa- als boekhoudpakket veel gebruikt.

In conclusie: gebruiken van Windows in een APR heeft voordelen (veel grotere keuze POS-/ERP-systemen), maar de nadelen (imagoschade) wegen wat mij betreft zwaarder. Als verkoper bij een APR heb ik klanten in sommige situaties ook geadviseerd niet voor een Mac te kiezen, Macs zijn niet zaligmakend.

Bijdrager
    Aidovive

Leg mij dan even uit waarom Apple Bootcamp op elke Mac levert en zelf reclame heeft gemaakt dat een Mac Windows kan draaien? Misschien is het voor een Apple klant totaal niet interessant dat Apple geen bruikbaar POS-systeem heeft. Totaal andere doelgroep. We weten allemaal wel dat 90% van de bevolking Windows gebruikt en er dus vele malen meer mogelijkheden/softwareoplossingen voor Windows zijn dan voor de Mac. Zeur niet en maak je niet druk dat HTR een Windows POS-systeem gebruikt. Hoe meer marktaandeel Mac wint, hoe groter de kans dat er meer toepassingen voor de Mac gaan komen. Wellicht zit er dan ook ooit eens een goed POS-systeem bij.

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Aidovive”

Leg mij dan even uit waarom Apple Bootcamp op elke Mac levert en zelf reclame heeft gemaakt dat een Mac Windows kan draaien?

Om meer switchers te trekken, om mensen die Windows voor hun werk of voor games gebruiken te trekken… daar zijn genoeg redenen voor. Wat de klant overigens in zijn vrije tijd doet met zijn Mac is irrelevant. Een Renault-servicebusje zal ook nooit een Volkswagen zijn….

En als het Merlijn-systeem voor Mac zo vreselijk is, waarom wordt er dan niet een beter programma ontwikkeld?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.