6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    optizien

Windows applicaties starten via Parallels….???

Hallo,

ik ben in het bezit van een Mac 5K Retina late 2015 en draait op OSX El Capitan Updat beta 4 ( 7 juli ) ik werk hier net een paar maanden mee
    met erg veel plezier maar geef toe dat ik eigenlijk een beginner ben met OSX software en nog niet alle ins en outs onder de knie heb.

Omdat ik zakelijke een financiel pakket moet gaan hanteren moet ik een zijsprong maken naar Windows…nu heb ik begrepen dat er een aantal
    mogelijkheden zijn hiervoor….sta op het punt om Parallels te downloaden en deze 2 weken gratis te gaan proberen. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Gaat het om een virtuele omgeving en gaat dit altijd via bootcamp install? Is deze er ook weer makkelijk van af te halen zonder kleerscheuren
    of blijf ik zitten met windows resten?

Jullie merken wel ; ben een beetje huiverig hiervoor, maar misschien ook niet nodig…

Graag reacties met tips en evt. uitleg om windows op Mac te installeren (viruteel) of anderzijds

Bedank alvast

Bijdrager
    fred44nl

Parallels maakt een virtuele Windows omgeving en heeft niets met BootCamp te maken.
    het is dus eigenlijk een “gewoon” programma, waarmee Windows gedraaid kan worden.
    binnen Windows kun je dan doen alsof het een gewone Windows omgeving is.
    Parallels is heel goed geschikt voor de meeste gangbare programma’s.
    programma’s die veel van de hardware vragen, zoals spellen, kunnen meestal beter via BootCamp gedraaid worden.

Bijdrager
    brabant

Het gaat allemaal erg eenvoudig. Je installeert Parallels en er wordt een visuele C-schijf aangemaakt. Hierop moet je dan Windoos installeren als ware het een echte PC.
    Als je dan windows gebruikt vanuit de instelling Coherence (bij Menu optie View) werk je feitelijk vanuit de Finder. Alle exe files bijvoorbeeld kun je van hieruit starten.
    Werkt heel erg soepel. Ik werk met Win 10 en dat loopt prima. (Helaas moet ik soms naar Windoos overschakelen, zoals jij blijkbaar ook)
    Verwijderen doe je gewoon door de mappen van Parallels weg te gooien (staan op twee plaatsen)
    Succes

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In plaats van geld uit te geven aan Parallels kun je ook VirtualBox proberen, dat is net zo’n programma maar gratis.

Bijdrager
    Elduderino

Gewoon lekker installeren en er mee beginnen. Je hebt natuurlijk wel een Windows licentie nodig.
    Installatie is een makkie en de Windows installatie gaat bijna geheel automatisch. Daarna kan je Parallels instellen om zodanig met je Mac te integreren dat het feilloos samenwerkt en dat Windows programma’s als een OSX programma draaien. (Cohorence)
    Werkt erg prettig en als je goede samenwerking tussen OSX en Windows wilt is Parallels in mijn ogen het best doorontwikkelde oplossing, daarnaast is de performance ook erg goed.
    En Windows spul zal er nooit achterblijven, uiteindelijk is het strikt gescheiden.

Bijdrager
    iMac Lover

Ik heb Linux Mint draaien in Oracle Virtual Box,
    En een poosje geleden ook Open Suse
    Er gaat in Virtual box toch regelmatig wat mis.
    Als ik bijvoorbeeld Linux Mint afsluit met de poweroff knop, in plaats van de Virtual machine saven. Dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.
    Met het installeren van de updates in Open Suse, kom ik niet meer in de volledige scherm resolutie.
    In Virtual box wordt niet mijn videokaart herkent, dus ik moet bijna de Maximale processor kracht toekennen en veel ram geheugen toekennen en mijn virtuele machines.
    Virtual Box is gratis maar heeft flink wat beperkingen.
    Als het mis gaat met je virtuele Windows machine, en je gooit deze weg met al zijn bestanden
    Dan kun je Windows niet meer installeren met de zelfde licentie code

Parallels kost geld, maar hier krijg je veel voor terug
    Op YouTube zijn diverse voorbeeld filmpjes hoe virtuele machines werken

Gr

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.