18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Qapla

Windows alternatief voor Garageband?

Dag allemaal,

Ik ben enkele maanden geleden volledig overgestapt naar windows, en dat valt best goed mee vind ik.
    Maar ik mis een goed alternatief voor garageband. Ik ben al enkele gelijkaardige software tegen gekomen, maar geen van die biedt dezelfde simpele gebruikersinterface.
    Heeft iemand hier weet van een programma die gelijkaardig werkt als garageband met hetzelfde gebruikersgemak?

Alvast bedankt.:-)

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    Shmoo

Misschien heb je hier iets aan?

http://alternativeto.net/software/garageband/

Bijdrager
    Qapla

bedankt voor de links.
    Helaas ben ik al die software al tegen gekomen, ligt mij allemaal niet zo.
    Misschien verwacht ik iets wat niet kan, want elke software is net iets anders. Ik zal er eentje uitpikken en daar maar aan proberen wennen.;-)

Bijdrager
    janbertwedman

Of terug naar Mac?

Bijdrager
    Qapla

Wie weet:-)

Bijdrager
    plonserd

Denk dat er nog steeds geen volwaardig alternatief voor Garageband is. Ik gebruik het ondertussen al jaren niet meer (In 2006 overgestapt naar Logic, sinds vorig jaar Ableton als aanvulling voor liveperformance), maar hou wel de ontwikkelingen in de gaten. De mogelijkheden die je hebt worden door geen enkel ander programma geëvenaard, als je kijkt naar prijs/mogelijkheden/gebruiksgemak. Zoals je zelf al aanhaalde is elke DAW weer een beetje anders, en zul je dus op Windows sowieso naar iets anders op zoek moeten gaan. Waarvoor gebruikte je Garageband vooral? Wat is je budget?

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    KarelWillem

Dat heeft bijzonder bitter weinig met Garageband te maken.

Bijdrager
    Qapla

@plonserd

Ik gebruikte het voornamelijk met mijn elektrische gitaar en de effecten die ik daar op kon zetten. Wat ik ook handig vond was dat ik een soort van drumkit kon gebruiken. Je hebt er zo een soort van virtuele drummers.
    Zelf ben ik nogal een leek met zulke programma’s en daarom vond ik garageband erg goed, omdat ik er wel weg mee kon.
    En natuurlijke de verschillende sporen waar je in kan opnemen, maar dat kunnen de meeste.
    Het liefst zou ik een gratis of niet al te dure software vinden. Maar ik zou er wel een 70Eur aan kunnen spenderen.

@penseel Audacity ken ik maar dat is niet wat ik zoek. Toch bedankt om met me mee te denken.:-)

Bijdrager
    AppelJuice

Propellerheads Reason? https://www.propellerheads.se

Bijdrager
    Qapla

@applejuice Reason ziet er gaaf uit, maar die 369 EUR overstijgt toch wat mijn budget.:-P

Moderator
    Night

Tsja… alle waar naar zijn geld, hè… ;)

Bijdrager
    plonserd

Je hebt dan vast al een audio interface waar je je gitaar mee aansluit? Anders moet je eens kijken of daar geen licentie voor een instapversie van een DAW zit (veel interfaces komen met een lightversie van bv. Cubase of Ableton, die zeker zullen voldoen voor wat jij ermee van plan bent).

Anders eens kijken naar Cubase Element, is ook zo’n gestripte versie van een grote DAW, kost iets van een 80 euro.

Garageband was voor mij in 2004 dé reden om een Mac te kopen:) DAW’s waren toen nog een pak duurder dan nu (Ik kocht Logic Pro 7 nog voor 1200 euro…), en Garageband leek me ideaal om te beginnen met thuisopnames. Meer dan 10 jaar later is er dus nog steeds geen volwaardig alternatief. De reden dat ik nu ook deels ben overgeschakeld naar Ableton is dat dit ook op Windows werkt. Voor m’n live keyboardrig zou het een pak makkelijker (en goedkoper) zijn om een PC in te bouwen in een 19″ rack dan steeds een recente Apple notebook te moeten gebruiken. Maar dat is voorlopig nog even toekomstmuziek:)

Bijdrager
    SvS

Ah… zonde, terug naar windoos. ‘alle waar naar zijn geld’ is hier van toepassing inderdaad. Goedkopere windows, dan heb je vast geld over voor die 369 euro kostende app. Succes.

Bijdrager
    AppelJuice

Voor slecht 69 euries heb je Reason Essentials! Moet je even bekijken, is zeg maar een soort lite versie waarin niet alle instrumenten e.d. zitten maar waarmee mee je toch wel aardig aan de slag kan! https://shop.propellerheads.se/product/reason-essentials-8/ Zowiso kun je een demo versie downloaden!

Bijdrager
    Qapla

Ok,
    Bedankt voor alle hulp! Ik denk dat ik eruit ben.
    @applejuice dan probeer ik zeker eens de demo van reason, en als me dat bevalt koop ik de €69 versie.:-)

@svs Ik ben lange tijd Mac gebruiker geweest, toch ben ik erg tevreden over Windows 10.

Bijdrager
    vogel

Cubase Element met BFD en plugins voor gitaar is het eerste waar ik aan denk. BFD kost een paar centen, maar dan heb je baggervette drums.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door  vogel.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.