19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    ebel87

Windows 8 op Mac installeren

Goedemorgen,

Ik het de volgende vraag:

Heeft iemand ervaring met het instaleren van Widows 8 via Bootcamp of een virtualizer?
    Is dit mogelijk i.v.m. drivers en de versie van Bootcamp?

Bijdrager
    coppess

is windows 8 al uit dan?

Bijdrager
    klaasb

er zijn beta’s beschikbaar gesteld

Bijdrager
    Oppie

Geen beta, maar een developer preview.

Bijdrager
    poing

Ra ra geplukt van een torrentsite, straks niet komen zeuren he als je systeem in de soep draait.

Bijdrager
    joelvoorrips

Windows 8 heb ik draaien met vmware.. werkt goed!

Bijdrager
    iFredo

In vmware 3 of 4?

Bijdrager
    jgmkoster

heb het draaien onder parallels, werkt “prima”

Het nieuwe BSOD is echt de grootste update in windows sinds de jaren ’90.

Bijdrager
    Soap

Ik heb het draaien onder Bootcamp.:grin:
    Drivers werken ja.

Bijdrager
    FlyingSeal

De developer preview van Windows 8 heb ik probleemloos draaien op mac d.m.v. bootcamp. De Windows 7 bootcamp drivers kun je op Windows 8 installeren door de setup hiervan te draaien in Windows 7 compatibility mode. Dus de inhoud van je DVD met de Bootcamp drivers in windows 8 openen, rechtermuisknop op het setup bestand en dan Windows 7 selecteren in het tabblad compatibility.

Bijdrager
    ebel87

Oke! Het werkt dus. Bedankt voor de reacties.
    Ik ga het nu zeker proberen!

De developer preview van Windows 8 heb ik probleemloos draaien op mac d.m.v. bootcamp. De Windows 7 bootcamp drivers kun je op Windows 8 installeren door de setup hiervan te draaien in Windows 7 compatibility mode. Dus de inhoud van je DVD met de Bootcamp drivers in windows 8 openen, rechtermuisknop op het setup bestand en dan Windows 7 selecteren in het tabblad compatibility.

Thanks voor de tip

Bijdrager
    Hessel89

ik wil het op mijn iPad installeren. kan dat ook?

Bijdrager
    IBram15

Ja, maar je moet wel een jailbreak hebben. Zoek in Cydia naar de app iWindows8 en voila, windows 8 op je iPad. Duurt een minuut of 5 denk ik!;)

Bijdrager
    ebel87

Het lukt mij nog niet om te installeren via bootcamp. Hij vraagt om een dvd driver tijdens de installatie, maar ik kan dan niet mijn snow leopard dvd erin doen omdat mijn knop op het toetsenbord niet werk! Iemand een oplossing daarvoor?

Bijdrager
    Niels G.

@ebel87 misschien werkt een extern toetsenbord?

Bijdrager
    ebel87

Ik zal het proberen. Ik heb zelf nog op google gekeken en misschien ligt het ook aan het feit dat ik een windows 8 64 bit probeer te installeren. Kga vanavond proberen een 32 bit te installeren.

Bijdrager
    Nuke

Het werkt ook met Virtualbox. Wel nogal traag overigens, en het muist prettiger als je muisintegratie uitzet.

Bijdrager
    Munchlax

Is het jullie al gelukt om van W7 naar W8 te upgraden met Bootcamp?
    Ik ben het nu op een USB-stickje aan het zetten en daarmee zou ik mee kunnen booten.
    Ik ga eens een beetje kijken nu. Ik houd jullie op de hoogte.

Bijdrager
    ebel87

Tis gelukt,

Ik heb het draaiend en de drivers geinstalleerd. Alleen het trackpad wordt nog niet helemaal ondersteunt. Andere muis is dan de oplossing. Tis wel wennen qua interface.

Munchlax 10 uur geleden #

Is het jullie al gelukt om van W7 naar W8 te upgraden met Bootcamp?
    Ik ben het nu op een USB-stickje aan het zetten en daarmee zou ik mee kunnen booten.
    Ik ga eens een beetje kijken nu. Ik houd jullie op de hoogte.

Volgens mij kan je niet upgraden van 7 naar 8. Ben benieuwd!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.